|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

سه دلیل مهم که چرا نباید آیفون SE 2022 را خریداری کنید

امیررضا فروزان

چند روز پیش، اپل اولین کنفرانس خود را در سال 2022 جهت معرفی محصول جدید خود اجرا کرد.

جدای از مک بوک و آی پاد ایر 5 که همگی مجهز به تراشه قدرتمند M2 هستند، فکر میکنم همگی بیشتر علاقه مند به آیفون بودند. آیفون SE 2022 جدید (یا همان آیفون SE جدید)، با تراشه A15 بایونیک به بازار معرفی شد و قیمت اولیه آن در چین 429 دلار یا 3499 یوان (533 دلار) است. قیمت این محصول به نسبه عملکرد آن بسیار بالا است اما دلایلی وجود دارد که شاید شما نخواهید سمت این دستگاه بروید! 

این مقاله مقایسه بین اندروید و IOS نیست، در واقع هشداری برای خریداران بالقوه گوشی های هوشمند که علاقه مند به صفحه نمایش کوچک است می باشد؛ بخاطر قیمت 429 دلاری این محصول سمت آن نروید و آن را تهیه نکنید. شاید بخواهید چند دلار دیگر پس انداز کنید و آی پد مینی 6 را تهیه کنید. اگر قبلا تجربه استفاده از دستگاه های دارای صفحه نمایش کوپک را نداشته اید، نگذارید قیمت 429 دلاری اش شما را وسوسه کند. 

 

آیفون SE 3 _ واقعیت 

 

جالا بیایید نگاهی دلایلی بیندازیم که به ما می گوید که چرا باید از این محصول دور بمانیم. 

 

اندازه صفحه نمایش _ کوچک تر از آن چیزی که شما فکر می کنید! 

 

اول از همه، با توجه به استفاده روزانه و فضای صفحه نمایش، اطلاعات روی صفحه نمایش خیلی کمتر است. با این حال، اندازه فونت مانند دستگاه های دارای صفحه نمیاش بزرگ تر است. با این وجود بدانید که با این دستگاه باید بسیار بیشتر از دستگاه های دارای صفحه نمیاش بزرگ تر اسکرول کنید. به من اعتماد کنید، کاربران گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ از این موضوع استقبال نمی کنند. به عنوان مثال با در نظر گرفتن برنامه Palm Reading، هنگام باز کردن همان رمان، تلفن همراه با صفحه کوچک حدود سه تا چهار خط کمتر از صفحه نمایش بزرگ دارد.

 

 

با توجه به مشکل فضای صفحه نمایش، حتی اگر اندازه فونت ها یکسان باشد، کاربران دستگاه های دارای صفحه نمایش بزرگ وقتی برای مدتی به صفحه نمایش کوچک تری مانند آیفون SE 2022 خیره می شوند، اذیت خواهند شد. تفاوت در تماشای ویدیو ها هم به وضوح مشخص است! اگرچه نسبت ویدیو در صفحه نمایش کوچک یکسان است، اما واضح است که تماشای ویدیو با صفحه نمایش بزرگ راحت تر است.

در آخر، تایپ روزانه نکته مهمی است که نمیتوان نادیده گرفت.صفحه نمایش کوچک تر منجر به کیبورد کوچک تر میشود، 26 کلید کیبورد در جای خود ساکن هستند و میتوانند حتی نیمی از جمله را غلط تایپ کنند. پس از اندازه گیری دقیق، کاربرانی که دارای کف دست بزرگ هستند، نمی توانند به راحتی از این دستگاه استفاده کنند. تعجب میکنید اگه بدونید که اندازه صفحه نمایش آیفون SE 2022 تنها 7\4 اینچ است! 

با این حال صفحه نمایش کوچک دستگاه ها نیز مزیت های خودشان را دارند. اول از همه وزن دستگاه اولین مزیت است. صفحه نمایش کوچک تلفن های همراه وزنی را روی دست شما اعمال نمی کند و اگر برای مدتی طولانی آن را در دست داشته باشید، خسته نخواهید شد. علاوه بر این، سایز کوچک  بدنه این دستگاه عاملی است که باعث می شود راحت تر بتوان آن را حمل کرد. 

 

2. بازی با این دستگاه کاری دشوار است 

 

خدمت دوستانی که بازی کردن و گیمینگ را خیلی دوست دارند باید عرض کنم که ارزیابی ما از صفحه نمایش کوچک این دستگاه این است که آن ها هرگز نمی توانند (با این دستگاه) بازی کنند. در اینجا قصد نداریم که بررسی بیشتر صفحه نمایش بپردازیم اما غیر قابل تحمل ترین مشکل صفحه نمایش های کوچک مشکل لمس تصادفی است. زمانی که در حال بازی هستید، دو انگشت شصت دست شما می تواند نیمی از بیش از نیمی از صفحه نمایش را اشغال کند. بدیهی است که این مشکل نیمی از میدان دید شما را مسدود می کند که باعث عصبانیت شما می شود. 

 

 

یکی دیگر از معایب اصلی اجرای بازی در دستگاه های دارای صفحه نمایش کوچک ، فونت گزینه ها و نوشته های بازی است. در استفاده روزانه، فونت در واقع همان اندازه است، اما در رابط کاربری بازی متفاوت است. این باعث می شود که احتمال لمس تصادفی، به خصوص توسط افراد بزرگ به طور قابل توجهی بیشتر شود.

 

 

اتلاف گرما در دستگاه های اپل چیزی نیست که یک کاربر آیفون ازآن استقبال کند. آیفون 13 پرو مکس بعد از 5 دقیقه بازی کردن شروع به گرم شدن می کند، و حتی می توان گفت که مدل مینی آن بدتر است. در اصل، بازی با صفحه نمایش کوچک واقعا درد آور است و لطفاٌ کاربران بازی های سنگین این دستگاه را از لیست موبایل های مدنظرشان جذف کنند. 

 

3. عمر باتری: اگر این تنها دستگاه شماست، یک پاوربانک می تواند بهترین دوست شما باشد

 

در آخر، بیایید درباره عمر باتری حرف بزنیم. در یک موبایل با یک اینچ فضای خالی و مقدار پول زیاد، نسبت فضای باتری اساساً حدود 50٪ است. موبایل های با اندازه کوچک به ناچار بخش قابل توجهی از ظرفیت باتری را قربانی می کنند که به طور جدی عمر باتری را تحت تأثیر قرار می دهد. 

 

 

به عنوان مثال میتوان درباره آیفون 13 مینی صحبت کرد، ظرفیت باتری این محصول تنها 2406 میلی آمپر است که این تتها نیمی از ظرفیت باتری آیفون 13 پرو مکس است. بعد از سه ساعت تست سلامت باتری، کل مصرف برق موبایل با صفحه نمایش کوچکش 43 درصد است. اگرچه پردازنده A15 مصرف انرژی بسیار کمی دارد و بهینه سازی iOS در جای خود است، حتی اگر ظرفیت باتری کم باشد، هنوز هم می توان از عمر باتری استفاده کرد. یک روز قطعا کافی نیست اما اگر زیاد از آن استفاده کنید، در نصف روز درصد شارژ خود را در ناحیه قرمز خواهید دید و آن وقت نیازمند شارژ کردن دستگاه خواهید بود.

در موارد استفاده عادی و روزانه، آیفون 13 پرومکس بعد از اتمام کار در شب میتواند هنوز دارای 30 درصد شارژ باشد. با این حال، موبایلی با صفحه نمایش کوچک اساساً باید یک بار در حوالی سه یا چهار بعد از ظهر شارژ شود. علاوه بر این، ما نمی توانیم روی سرعت شارژ اپل حساب کنیم. بنابراین، انتخاب یک تلفن همراه با صفحه نمایش کوچک معادل استفاده و اتصال پاوربانک است. 

 

توصیه من 

 

بعد از مطالعه سه نکته دردآور درباره صفحه نمایش های کوچک، ما باور داریم که شما اکنون قضاوت خود را درباره خرید آیفون SE 2022 انجام داده اید. در نهایت بیاییم درباره دو پیشنهادی که برای شما داریم صحبت کنیم: 

 

1: دوستانی که تا به حال از موبایل های دارای صفحه نمایش کوچک استفاده نکرده اند، باید با احتیاط عمل کنند، زیرا به استفاده از آن عادت ندارند. اگر قبلا از یک دستگاه صفحه نمایش کوچک استفاده کرده اید، می توانید این دستگاه را برای خرید در نظر بگیرید. اگرچه آیفون SE 3 از نظر طراحی به خوبی آیفون 13 مینی نیست، اما ارزان ترین موبایل دارای تراشه A15 است. (به نسبه سری های آیفون 13 که از تراشه A15 استفاده می کنند این دستگاه ارزان تر است) 

2: برای کسانی که می خواهند سیستم iOS یا پردازنده A15 را تجربه کنند اما بودجه تعویض آنان زیاد نیست، خرید یک آیپد مینی 6  را برای استفاده سرگرمی توصیه می کنیم. قیمت این دستگاه مانند آیفون SE 2022 حساب شما را داغون نمیکند! اما تجربه بازی و تماشای فیلم در آن بسیار بهتر از آیفون SE 3 است.

از طریق آیفون SE 3 می‌توان دید که اپل که در صدر قرار دارد، و در حال حاضر تلاش می‌کند تا در زمینه مدل‌های مقرون‌ به‌ صرفه میان‌رده شرکت کند. به نظر می رسد اپل دیگر از جایگاه برتر خود در بازار موبایل های گران قیمت راضی نیست و بدنبال کسب موفقیت در بازار موبایل های میان رده است.

منبع: gizchina

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد