|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

شکایت از متا و اسنپ چت به دلیل نقش افرینی در مرگ یک کودک یازده ساله

امیررضا فروزان

مادر کودک، شبکه های اجتماعی را به دلیل استفاده اعتیاد آور از پلتفرم های خطرناک سرزنش می کند.

یک زن کانکتیکات از متا و اسنپ چت شکایت می کند. او مدعی است که شبکه های اجتماعی منجر به اعتیاد دختر ساله اش به این پلتفرم ها پیش از خودکشی وی شده است. تامی رودریگز اینستاگرام و اسنپ چت را مقصر مرگ دخترش سلنا می‌داند که در جولای 2021 «پس از مبارزه با اثرات مضر رسانه‌های اجتماعی» جان خود را از دست داد.

این شکایت با استناد به "مطالعات میدانی بزرگ و نتایج تجربی" نشان می دهد که استفاده زیاد از رسانه های اجتماعی "علت مادی" افزایش افسردگی، افکار خودکشی و کم خوابی در بین نوجوانان، به ویژه دختران نوجوان است.

این دادخواست می‌گوید: «مدافعان (شبکه های اجتماعی) میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا عمداً محصولات خود را اعتیاد آور طراحی کنند و استفاده از آن را تشویق کنند (درحالی) که می‌دانند برای سلامت روانی کاربرانشان مشکل‌ساز است و بسیار مضر است. «[آنها] عمداً مزاحمت جذابی برای کودکان خردسال ایجاد کردند، اما نتوانستند حفاظت کافی در برابر اثرات مضری که می‌دانستند در اماکن دیجیتالی کاملاً تحت مالکیت و کنترل شده‌شان رخ می‌دهد، ارائه دهند».

رودریگز درخواست محاکمه توسط هیئت منصفه و همچنین مبلغی نامشخص برای پوشش "درد و رنج جسمی و روحی گذشته" و "از دست دادن لذت از زندگی"، هزینه های پزشکی و "از دست دادن درآمد آینده" سلنا دارد. ظرفیت کسب درآمد سلنا رودریگز، از جمله خسارت های دیگر است.

یکی از سخنگویان اسنپ به PCMag گفت: "ما از شنیدن خبر درگذشت سلنا غمگین شدیم و قلبمان برای خانواده او می‌سوزد. در حالی که نمی‌توانیم درباره جزئیات دادخواهی فعال اظهار نظر کنیم، هیچ چیز برای ما مهم‌تر از رفاه جامعه ما نیست." در بیانیه ای ایمیلی ما با بسیاری از سازمان‌های سلامت روان همکاری نزدیک داریم تا ابزارها و منابع درون‌برنامه‌ای را برای اسنپ‌چت‌ترها به‌عنوان بخشی از کار مداوم خود برای ایمن نگه‌داشتن جامعه‌مان فراهم کنیم.»

متا بلافاصله به درخواست PCMag برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در ماه‌های پس از مرگ سلنا رودریگز، وال استریت ژورنال بررسی عمیقی در اسناد داخلی فیسبوک منتشر کرد، از جمله گزارشی که نشان می‌داد این شرکت از خطراتی که اینستاگرام برای کاربران نوجوان ایجاد می‌کند آگاه بوده است. در ماه سپتامبر، افشاگر فرانسیس هاوگن، یافته‌های ژورنال را تأیید کرد و گفت که فیس‌بوک «دریافت که اگر الگوریتم را برای ایمن‌تر شدن تغییر دهد، مردم زمان کمتری را در سایت می‌گذرانند، روی تبلیغات کمتری کلیک می‌کنند و درآمد کمتری کسب می‌کنند. "

فیس‌بوک با راه‌اندازی ویژگی «تک استراحت» اینستاگرام (به شایعات) پاسخ داد. مرکزی که به والدین اجازه می دهد تا بر فعالیت های درون برنامه ای فرزندان خود نظارت کنند. و محدودیت‌های سخت‌تر در مورد آنچه کاربران جوان‌تر می‌توانند و نمی‌توانند به صورت آنلاین به آن دسترسی داشته باشند. در همین حال، اسنپ چت در ماه اکتبر شروع به سرکوب فروش غیرقانونی مواد مخدر در پلتفرم خود به دنبال افزایش مرگ و میر نوجوانان و جوانان در ایالات متحده ناشی از مصرف بیش از حد مصرف قرص های حاوی فنتانیل کرد.

منبع: pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد