|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

فایزر می گوید قرص کووید آن تقریباً 90 درصد در آزمایشات بالینی مؤثر است

امیررضا فروزان

این شرکت می گوید که می تواند 180 هزار دوره درمانی آماده ارسال در سال جاری داشته باشد و قصد دارد حداقل 80 میلیون دوره در سال 2022 تولید کند.

شرکت فایزر اعلام کرده است که تجزیه و تحلیل نهایی قرص ضد ویروسی کووید 19 آن حاکی از تاثیر نزدیک به 90 درصدی آن در جلوگیری از بستری شدن و مرگ در بیماران پرخطر است و داده‌های آزمایشگاهی اخیر نشان می‌دهد که این دارو اثربخشی خود را در برابر نوع سریع اُمیکرون ویروس کرونا حفظ می‌کند. .

اظهارات این داروساز آمریکایی روز سه شنبه پس از آن بیان شد که ماه گذشته اعلام کرد که داروی خوراکی در مقایسه با دارونما بر اساس نتایج موقت در حدود 1200 نفر، حدود 89 درصد در پیشگیری از بستری شدن یا مرگ در بیمارستان موثر بوده است.

داده های فاش شده در روز سه شنبه شامل 1000 نفر دیگر می شود.

هیچ‌کس در کارآزمایی که درمان فایزر را دریافت کرده بود، در مقایسه با 12 مرگ در میان دریافت‌کنندگان دارونما، فوت نکرد. قرص‌های فایزر با ریتوناویر ضد ویروسی قدیمی‌تر هر 12 ساعت به مدت 5 روز و بلافاصله پس از شروع علائم مصرف می‌شوند.

در صورت مجوز، درمان به عنوان Paxlovid فروخته می شود.

همچنین فایزر داده‌های اولیه از دومین کارآزمایی بالینی را منتشر کرد که نشان می‌دهد این درمان بستری شدن در بیمارستان را در حدود 70 درصد در حدود 600 بزرگسال با خطر استاندارد کاهش می‌دهد.

مایکل دولستن، مدیر ارشد علمی فایزر در مصاحبه ای گفت: «این یک نتیجه خیره کننده است.

ما در مورد تعداد حیرت‌انگیز نجات‌یافته ها و جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان صحبت می‌کنیم. اگر پس از عفونت سریعاً این کار را انجام دهید، احتمالاً انتقال را به طور چشمگیری کاهش خواهیم داد.

در حال حاضر هیچ درمان ضد ویروسی خوراکی مجاز برای کووید 19 در ایالات متحده وجود ندارد.

رقیب این شرکت یعنی شرکت مِرک مجوز استفاده اضطراری از قرص ضد ویروسی مولنوپیراویر خود را درخواست کرده است. اما این دارو در کارآزمایی بالینی خود بر روی بیماران پرخطر، بستری شدن و مرگ و میر این افراد را را تنها حدود 30 درصد کاهش داد.

سهام شرکت فایزر در معاملات قبل از شروع بازار با 0.8 درصد کاهش به 54.75 دلار رسید، در حالی که سهام مرک در 72.69 دلار ثابت بود.

دولستن گفت که آزمایش‌های آزمایشگاهی اخیر نشان داد که فعالیت علیه پروتئاز نوع اُمیکرون "به اندازه هر گونه نگران کننده SARS-COV-2" خوب است.

 

آماده ارسال

 

این شرکت گفته است که می تواند 180000 دوره درمانی آماده ارسال در سال جاری داشته باشد و قصد دارد حداقل 80 میلیون دوره دیگر را در سال 2022 تولید کند.

دولستن گفت که فایزر به دنبال توسعه بیشتر این خروجی است زیرا انواع جدیدی مانند اُمیکرون تازه کشف شده می تواند نیاز به داروهای ضد ویروسی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به نظر می رسد که واکسن های فعلی در پیشگیری از عفونت با اُمیکرون موثر نیستند.

فایزر که یکی از واکسن‌های پیشرو کووید 19 را با شریک آلمانی اش یعنی بیون تک می‌سازد، موافقت کرده است که به تولیدکنندگان ژنریک اجازه دهد نسخه‌های این دارو را به ۹۵ کشور کم‌درآمد و متوسط از طریق قرارداد مجوز با گروه بین‌المللی سلامت عمومی Medicines Patent Pool عرضه کنند. (MPP).

با این حال، دولستن گفت که برای سال آینده او انتظار دارد این دارو عمدتا توسط فایزر تولید شود.

دولت ایالات متحده قبلاً 10 میلیون دوره داروی فایزر را به مبلغ 5.29 میلیارد دلار تضمین کرده است.

منبع: aljazeera

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد