|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

10 مورد از بدترین اتفاقات درباره ویندوز 11

امیررضا فروزان

جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت به دلیل طراحی تمیز و عملکرد بهبود یافته مورد تحسین قرار می گیرد، اما برخی کاربران از محدودیت های ویژگی های این نسخه ایراد می گیرند. در اینجا چیزی هایی گفته شده که مردم بیشتر از همه در مورد آن ها در ویندوز 11 نفرت دارند.

اگرچه ویندوز 11 نظرات مثبتی دریافت کرده است ، اما همچنین هدف حملات بسیار زیادی قرار گرفته است ، از جمله چندین مورد از خود سایت ما. برخی ممکن است با شکایات ذکر شده در زیر مخالف باشند یا آنها را بی اهمیت بدانند. دیگران وقتی سیستم عامل جدید را امتحان می کنند، خشم و عصبانیت درستی خواهند داشت. برخی از این شک و تردیدها سر و صدای زیادی به پا کرده است، به خصوص در رسانه های اجتماعی و سایت های خبری فناوری. برخی از این عصبانیت ها شخصی هستند. در صورت لزوم، ما شکایاتی را که غیرقابل توجیه یا بی‌اهمیت هستند، رد می‌کنیم. اما دیگران به نظر می رسد که ایرادات واقعی دارند. بدون مقدمه، بیایید به گلچینی از شکایات برتر کاربران درباره ویندوز 11 بپردازیم.

 

1. الزامات سخت افزاری ویندوز 11 خیلی زیاد است

 

در زمان راه اندازی، نیازهای سخت افزاری سخت افزاری ویندوز 11 بسیار مورد توجه قرار گرفت. این شکایت بیشتر بر کسانی تأثیر می‌گذارد که می‌خواهند رایانه شخصی فعلی خود را به ویندوز 11 ارتقا دهند. من به این موضوع اشاره کردم که این سناریوی مورد علاقه مایکروسافت نیست ، این شرکت از شما می‌خواهد که یک رایانه جدید با ویندوز 11 بخرید، نه یک رایانه قدیمی را ارتقا دهید. به نظر می رسد مایکروسافت نیز به سازندگان رایانه شخصی DIY علاقه مند نیست. هنوز هیچ گزینه ای برای خرید مجوز مستقل برای ویندوز 11 مانند ویندوز 10 وجود ندارد، بنابراین کسانی که به دنبال ارتقاء از ویندوز 7 یا ساختن یک رایانه شخصی جدید هستند، ابتدا باید ویندوز 10 را نصب کنند و سپس مراحل ارتقاء رایگان را طی کنند.

 

سخت افزار یک رایانه شخصی

 

در واقع اگر بخواهیم منصف باشیم، به طرز شگفت آوری بسیاری از سخت افزارهای مورد نیاز ویندوز 11 پایین هستند: پردازنده مرکزی 1 گیگاهرتزی، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی. این مشخصات شبیه به مشخصات 10 سال پیش است. مسدود کننده های واقعی سه نیاز سخت افزاری خاص هستند.

  1. CPU باید جدید باشد - از حدود سه سال گذشته
  2. رایانه شخصی باید دارای تراشه امنیتی TPM باشد 
  3. آن تراشه باید قابلیت استفاده از Secure Boot را داشته باشد

این دو الزامات آخر برای مدت طولانی در رایانه های شخصی استاندارد بوده است. من ادعا می‌کنم که نیاز اخیر به CPU مانعی برای اکثر ارتقادهنده‌هایی است که با مشکل مواجه شده‌اند، که من را از ارتقاء چندین رایانه شخصی من باز می‌دارد.

 

2. تغییر برنامه های پیش فرض در ویندوز 11 بسیار سخت است 

 

 

برای تنظیم یک برنامه پیش فرض در ویندوز 11، باید هر نوع فایل را به صورت جداگانه به برنامه ای که می خواهید برای آن استفاده کنید، اختصاص دهید. این بدان معناست که به جای یک تنظیم برای تغییر، به عنوان مثال، CyberLink PhotoDirector به برنامه عکس پیش‌فرض شما برای همه عکس‌ها، باید انواع فایل‌ها و پروتکل‌هایی را که مرورگر وب با آن‌ها سروکار دارد بررسی کنید: BMP، DNG، JPG، PNG، TIFF، NEF، و دلیلی وجود ندارد که تنظیمات پیش فرض برنامه تا این حد پیچیده باشد.

 

3. برای استفاده از ویندوز 11 باید به حساب مایکروسافت وارد شوید

 

اجرای نسخه خانگی ویندوز 11 نیازمند این است که کاربران به حساب مایکروسافت خود وارد شوند، که مزایای متعددی را به همراه دارد، مانند ورود به سیستم برای آفیس، پشتیبان‌گیری در OneDrive، تنظیمات همگام‌سازی بین چندین دستگاه، رمزگذاری تمام دیسک برای درایو سیستم، و امکان نصب مجدد ویندوز بدون شماره سریال. من شما را به چالش می کشم تا یک کاربر مک را پیدا کنید که برای استفاده از رایانه خود وارد حساب اپل نمی شود و بدون ورود به حساب گوگل استفاده از Chromebook را فراموش می کند. اما مردم وقتی باید وارد حساب کاربری ویندوز شوند دیوانه می شوند. در واقع، فقط نسخه خانگی ویندوز 11 نیازمند این است. ویندوز 11 پرو نیازی به ورود به سیستم ندارد، و من انتظار دارم که این SKU است که در هر صورت بزرگترین شاکیان از آن استفاده می کنند، زیرا فقط  از تکنوراتی(موتور جستجوی مخصوص وبلاگ ها) مراقبت می کند.

 

4. منوی استارت ویندوز 11 کمتر از ویندوز 10 قابل استفاده است

 

مقایسه منوی استارت ویندوز 11 و 10

 

تقریباً در هر نسخه اصلی جدید ویندوز، دکمه Start و منوی Start از موارد اصلی اختلاف بوده است. برای من، منوی استارت ویندوز 10 را به درستی دریافت می کند اما یک ویژگی نادیده گرفته شده است. سیستم مک هیچ چیز به این راحتی ندارد. لان‌پد وجود دارد، اما به اندازه منوی استارت ویندوز فوری و داخلی نیست. لانچر سیستم عامل کروم معادل مدلی برای منوی استارت جدید ویندوز 11 است که به نظر من مایه تاسف است. در ویندوز 10، داشتن همه چیز در گوشه پایین سمت چپ به این معنی است که منو برنامه‌های در حال اجرا در وسط صفحه را پوشش نمی‌دهد.

همچنین منوی استارت ویندوز 10 دسترسی راحت به پاور، تنظیمات و پوشه‌ها را درست بالای دکمه استارت ارائه می‌دهد. همچنین برنامه های پرکاربرد و آخرین برنامه های نصب شده را در بالا قرار می دهد (اگر این ویژگی را فعال کنید). همه این ویژگی ها در ویندوز 11 از بین رفته است، که در عوض برنامه ها و نمادهای داکیومنت پیشنهادی و پین شده را ارائه می دهد. اگرچه آن‌ها محبوبیت خاصی ندارند، اما من طرفدار کاشی‌های منوی استارت هستم، زیرا به شما اجازه می‌دهند اولویت‌های برنامه را بر اساس اندازه کاشی تعیین کنید. من کاشی های بزرگی برای اسپاتیفای و واتساپ دارم، بنابراین مجبور نیستم آنها را شکار کنم. آنها برای استفاده از صفحه نمایش لمسی نیز بسیار بهتر هستند.

 

5. تسک بار ویندوز 11 از کمتر از تسک بار ویندوز 10 قابل استفاده و مفید است

 

در تسک بار ویندوز 11، یک مشکل این است که دکمه Start در مرکز قرار ندارد. در انتهای سمت چپ تسک بار قرار دارد و اگر برنامه‌های بیشتری را باز کنید، موقعیت آن تغییر می‌کند.

 

 

خوشبختانه، راه حلی برای این مشکل وجود دارد. به تنظیمات تسک بار بروید و آن را به تراز چپ تغییر دهید. به این ترتیب، دکمه Start در یک نقطه قابل پیش‌بینی باقی می‌ماند، درست مانند دهه ها. اگر مایکروسافت گزینه ای را برای وسط دکمه Start برای کسانی که این ترتیب را دوست دارند ارائه دهد، عالی خواهد بود. هر ترجیحی که داشته باشید، وقتی مکانی را برای آن انتخاب کردید، دکمه باید در جای خود باقی بماند.

در سایر اخبار تسک بار، دکمه های برنامه اطلاعات کمتری دارند. مشابه نحوه عملکرد آن در سیستم عامل مک، آنها به وضوح به شما نشان نمی دهند که کدام برنامه ها در حال اجرا هستند و کدام یک فقط پین شده اند. نمی‌توانید آن‌ها را گسترده‌تر کنید، و آن‌طور که برنامه‌های ویندوز می‌توانند پیشرفت دانلود یا پردازش را نشان نمی‌دهند. در نهایت، تسک بار ویندوز 11 به اندازه کافی از کشیدن و رها کردن پشتیبانی نمی کند.

 

6. ویندوز 11 شما را مجبور به استفاده از مرورگر اِج (edge) می کند

 

 

برخی از کاربران ویندوز 11 شاکی از این هستند که اکنون مجبور هستند از مایکروسافت Edge به عنوان مرورگر وب خود استفاده کنند. این شکایت بیش از سهم منصفانه سر و صدای خود را به همراه داشته است، اما گمراه کننده است. می‌توانید از هر مرورگری که در ویندوز 11 انتخاب می‌کنید استفاده کنید، اگرچه برخی از عملکردهای محدود سیستم‌عامل مانند ویژگی‌های جستجوی داخلی و آب‌وهوا به‌طور خودکار Edge را باز می‌کنند. من با خوشحالی فایرفاکس و کروم را روی سیستم عامل جدید نصب کردم. با این وجود، پس از چند رزرو اولیه، از طراحی و امکانات Edge که کروم و فایرفاکس را قدیمی و محدود می کند، قدردانی کردم. به هر حال، مرورگر پیش‌فرض را در سیستم‌عامل کروم یا iOS یا iPad OS تغییر دهید. در حالی که مرورگرهای زیادی در اپ استور اپل وجود دارد، کوپرتینو آنها را مجبور می کند از مرورگر وب سافاری اپل به عنوان موتور رندر اصلی وب استفاده کنند.

 

7. ویندوز 11 Action Center را از بین می برد و جایگزین های آن بوی تعفن می دهند !

 

 

ویندوز 10 Action Center یکی از بهترین ویژگی های ویندوز در سال‌های متمادی است، اما در ویندوز 11 از بین رفته است و با مجموعه‌ای از تنظیمات جداگانه و پانل‌های اعلان مانند آنچه در مک وجود دارد، جایگزین شده است. کلیک کردن روی باتری شما را فقط به اطلاعات باتری نمی برد. با کلیک بر روی نماد Wi-Fi تنظیمات Wi-Fi و شبکه های موجود باز نمی شوند. همکارم متیو بوزی به من اشاره کرد که Volume میکسر دیگر از تسک بار قابل دسترسی نیست. ویندوز 10 Action Center تنظیمات سریع و اعلان‌ها را در یک پنل راحت و قابل تنظیم ترکیب می‌کند. اما اکنون از دست خواهد رفت. همانطور که در بخش بعدی خواهید دید، این تغییر به کاربران تبلت نیز آسیب می رساند.

 

8. ویندوز 11 یک گام رو به عقب برای تبلت ها است

 

ویندوز ۱۱

 

من خوشحال بودم که از سرفیس گو خود صرفاً به عنوان یک تبلت لمسی با ویندوز 10 استفاده می کردم ، حتی یک صفحه کلید برای آن نخریدم. به نظر من این روش بیشتر ازطریق آیپد قابل استفاده است، بیشتر به این دلیل که کشیدن انگشت از سمت راست به داخل Action Center را باز می کند و کشیدن انگشت از سمت چپ تسک ویو را باز می کند. اکنون هر دوی این اقدامات متأسفانه از بین رفته اند. همچنین یکی دیگر از ژست‌های بسیار مفید تبلت، کشیدن انگشت از بالا به پایین برای بستن یک برنامه، از بین رفته است. بله، حرکات سه انگشتی جدیدی وجود دارد که یک برنامه را به حداقل می‌رساند و تَسک ویو را باز می‌کند، اما وقتی تبلت را در کناره‌ها نگه می‌دارید، که روش طبیعی نگه داشتن آن است، راحت‌تر هستند. من متوجه شده ام که ویندوز 11 به طور قابل اعتمادی به حالت جدیدی روی نیاورده و مارا سیراب نکرده، به این معنی که وقتی روی تکست باکس ضربه می زنم، کیبورد روی صفحه نمایش داده نمی شود.

 

9. شما همچنان به آنتی ویروس شخص ثالث با ویندوز 11 نیاز دارید

 

 

نیل روبنکینگ، کارشناس امنیتی پی سی مگ، ضمن اذعان به اینکه سیستم امنیتی ویندوز طی چند سال اخیر بسیار بهبود یافته و ویندوز 11 امنیت را بهبود می بخشد، اظهار می دارد که شما همچنان به نرم افزار آنتی ویروس شخص ثالث نیاز دارید. آنتی ویروس Microsoft Defender که تغییر نام یافته است، نتایج متفاوتی را از آزمایشگاه‌های مستقل تست بدافزار دریافت می‌کند و از رقبا در حفاظت از فیشینگ فاصله دارد.

 

10. ویندوز 11 نوآوری ندارد

 

ویندوز 11

 

این مشکل بیشتر یک مشکل فلسفی است که من با سیستم عامل "جدید" یعنی ویندوز 11 دارم. با وجود اینکه ویندوز 8 مورد توهین قرار گرفت و صدمه بزرگی به شهرت سیستم عامل وارد کرد، حداقل تغییرات جسورانه ای را در ویندوز ایجاد کرد. جدا از مواردی مانند Snap Layouts، ویندوز 11 به سادگی از سیستم عامل کروم و مک استفاده می کند. این دلیل خوبی برای ارتقاء سیستم عامل نیست. اگر می‌خواهید یک کلون سیستم‌عامل کروم بسازید تا بازار آموزش را دنبال کند، به جای اینکه محصول اصلی خود را شبیه آن کنید، یک سیستم‌عامل جداگانه ایجاد کنید.

 

هنوز هم یک سیستم عامل عالی است

 

با وجود این رزروها، چیزهای زیادی برای علاقه مند بودن به ویندوز 11 وجود دارد: گوشه‌های پنجره‌ های گرد دوست‌ داشتنی و لمس‌های طراحی شفاف روان، طرح‌بندی Snap، ابزارک‌ها، قابلیت نصب برنامه های اندرویدی، جلسات فوکوس در برنامه ساعت و بهبودهای بازی‌های رایانه شخصی. برای بررسی عمیق‌تر هر چیزی که دوست داریم و از آن متنفریم، صفحه هاب ویندوز 11 ما را بررسی کنید.

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد