|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

اولین موبایل با پردازنده اسنپدراگون 898 در جهان عمومی شد ، اطلاعات پردازنده به بیرون درز پیدا کرد

امیررضا فروزان

در حالی که کمتر از دو ماه تا پایان سال 2021 باقی مانده است ، انتظار داریم اولین چیپست های موبایل 2022 به زودی معرفی شوند.

اخیراً کوالکام خط میان رده جدید خود را معرفی کرده است و اکنون در حال آماده سازی زمین برای پردازنده های پرچمدار بعدی خود است که احتمالاً اسنپ دراگون 898 نام دارد. چیپست جدید از معماری 4 نانومتری مانند دایمنسیتی 2000 مدیاتک و اگزینوس 2200 سامسونگ با پردازنده گرافیکی AMD استفاده خواهد کرد. نکته جالب این است که دومی پشت فرآیند ساخت 4 نانومتری در کوالکام اسنپ دراگون 898 قرار دارد. اولین گوشی‌های هوشمند با این تراشه باید اندکی پس از رونمایی SD898 معرفی شوند ، که باید در ماه آینده رونمایی شود. با این حال ، به طور ناگهانی ، یک گوشی هوشمند با این چیپست در کنار خود ، ظاهر شد. به لطف لو رفتن اطلاعات ، اولین نگاه خود را به مشخصات اسنپدراگون 898 داریم.

شیائومی ، ویوو و سامسونگ از جمله اولین شرکت هایی هستند که گوشی هوشمند خود را با استفاده از چیپست جدید عرضه کردند. امروز ، گوشی هوشمندی با کوالکام SM8450 به بیرون درز کرده است. برای کسانی که نمی دانند ، این ممکن است شماره مدل واقعی چیپست پرچمدار سال آینده کوالکام باشد. دستگاه با باز شدن برنامه Device Info HW ظاهر شد و پیکربندی گوشی هوشمند آینده را نشان می دهد. تا آنجا که به گوشی هوشمند مربوط می شود ، تعیین اینکه این گوشی کدام گوشی است دشوار است. برخی بر این باورند که این یک گوشی هوشمند ویوو آینده است ، در حالی که برخی دیگر مشکوک هستند که این گوشی شیائومی 12 است. در واقع ، شیائومی ممکن است پرچمدار آینده را در مدت کوتاهی پس از معرفی چیپست رونمایی یا حداقل پس از مدتی معرفی کند ، درست مانند شیائومی می 11. بنابراین وجود دارد. یک شانس قوی که این شیائومی 12 باشد.

 

موبایلی که چیپست جدید کوالکام روی آن است

 

مشخصات پردازنده اسنپ دراگون 898

 

اگر به اصل مطلب برگردیم ، فاش شدن برخی از مشخصات ، اسنپدراگون 898 را بیشتر تایید می کند. این دستگاه یک هسته پرایم مبتنی بر معماری ARM Cortex-X2 را به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر این ، سه هسته میانی مبتنی بر ARM Cortex-A710 وجود دارد. این هسته ها با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و در نهایت، چهار هسته کارآمد ARM Cortex-A510 با کلاک تا 1.79 گیگاهرتز هستند. جالب اینجاست که این با اطلاعات فاش شده اخیر همخوانی دارد.

جالب اینجاست که بیشتر تراشه های آینده از معماری مشابهی در ترکیب چیپست خود استفاده خواهند کرد. با این حال ، تفاوت بزرگ در بخش پردازنده گرافیکی خواهد بود. به عنوان مثال ، سامسونگ یک استراتژی بازاریابی جذاب با قابلیت‌های ردیابی پرتویی AMD GPU موبایل دارد. کوالکام باید عملکرد پردازنده گرافیکی خود را افزایش دهد تا با عملکرد چیپست سامسونگ برابری کند. ما انتظار افزایش عملکرد در آدرنو 730 را داریم ، اما مشخصات دقیق آن تا کنون فاش نشده است.

جزئیات بیشتر فاش شده در مورد اسنپدراگون 898 آینده کوالکام شامل ورود یک مدل اسنپدراگون X65 5G است. طبق گزارشات ، حداکثر سرعت تئوری downlink 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد.

منبع : gizchina

 

 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد