|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

اپل تولیدات آیپد را به دلیل تولید آیفون 13 کاهش داد

امیررضا فروزان

از ابتدای سال جاری میلادی ، صنایع مختلف در سراسر جهان با توجه به کمبود چیپست در بحران عمیقی قرار دارند.

این کمبود فقط برای تراشه‌های هسته ذخیره‌سازی نیست ، بلکه شامل آی‌سی‌های شارژ نیز می‌شود. در ابتدا ، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اپل یک زنجیره تامین قوی دارد  ، وجود داشت، بنابراین کمبود تراشه تأثیری بر شرکت نخواهد گذاشت. با این حال ، آخرین گزارش ها نشان می دهد که اپل شروع به نگرانی در مورد وضعیت فعلی کرده است. طبق خبر منابع متعدد ، اپل به شدت تولید آی‌پد را کاهش داده و قطعات بیشتری را به سری آیفون 13 اختصاص می‌دهد. این بدان معنی است که بحران کمبود هسته بسیار جدی تر از ارزیابی اولیه است.

گزارش‌ها ادعا می‌کنند که تولید آی‌پد در دو ماه گذشته نسبت به برنامه اولیه 50 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این ، حتی قطعاتی که در اصل برای آیفون‌های قدیمی‌تر هستند ، اکنون برای آیفون 13 استفاده می‌شوند.

قطعات مشابه زیادی بین مدل های آیفون و آیپد وجود دارد. آیفون و آیپد هر دو برخی از تراشه های اصلی و همچنین تراشه های جانبی را به اشتراک می گذارند. بنابراین ، اپل در برخی موارد می تواند منابع را بین دستگاه های مختلف تغییر دهد.

علاوه بر این ، محبوبیت فروش آیفون 13 در سال جاری ، خط تولید اپل را نیز تحت تأثیر قرار داده است. این عمدتاً به این دلیل است که اپل عملکرد ، صفحه نمایش و ارتقاءهای زیادی دیگری را در سال جاری به ارمغان آورده است. علاوه بر این ، این شرکت قیمت اولیه این سری را افزایش نداد. این یک مزیت برای سازنده آمریکایی بوده است. با توجه به اینکه اکثر سری های پرچمدار امسال با افزایش قیمت همراه هستند ، قیمت گذاری سری آیفون 13 منصفانه است.

مهمتر از همه ، آیفون 13 پرو نیز برای اولین بار صفحه نمایش با تازه سازی بالا را معرفی می کند. این بزرگترین نقص آیفون در دو سال گذشته است. پس از این سال ، استقبال بسیار پرشور بوده و فروش نسخه پرو نیز بهتر شده است. این نیز دلیل مهمی برای ظرفیت تولید ناکافی اپل است.

 

اپل واقعا در تلاش است تا عرضه سری آیفون 13 را افزایش دهد

 

اخیراً ، تیم کوک ، مدیرعامل اپل گفت که این شرکت واقعاً در حال مبارزه (با کمبودات) است. با این حال ، وی اضافه کرد که این شرکت تمام تلاش خود را برای اطمینان از عرضه کافی سری آیفون 13 به کار می گیرد. از نظر کوک ، فروش سری آیفون 13 برای اپل رضایت بخش است. نسبت به سری آیفون 12 ، تقاضا بسیار زیاد است. اپل نتوانسته است به خوبی تقاضای بازار را برآورده کند.

 

اپل و تیم کوک

 

گزارش مالی اپل برای سه ماهه چهارم سال مالی 2021 (سه ماهه سوم) نشان می دهد که این شرکت به درآمد 83.4 میلیارد دلاری رسیده است. این درآمد حاوی افزایش 29 درصدی نسبت به سال گذشته است. سود این شرکت در سه ماهه 20.6 میلیارد دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد افزایش داشته است. این سود با انتظارات بازار مطابقت دارد. سود اپل در این سال مالی به 94.6 میلیارد دلار رسیده است که بسیار بیشتر از رکورد قبلی 58.5 میلیارد دلاری در سال 2018 است.

منبع : gizchina

 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد