|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

فیس بوک در حال مبارزه با اطلاعات نادرست درباره واکسن کووید ۱۹ برای کودکان است

امیررضا فروزان

این شرکت اکنون سیاست های خود را تغییر می دهد که کودکان 5 تا 11 ساله می توانند این واکسن را در ایالات متحده دریافت کنند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده در 29 اکتبر اعلام کرد که اجازه استفاده از واکسن کرونای فایزر_بیون تک را برای کودکان زیر پنج سال داده است. متا (فیس بوک) سپس نشان داد که چگونه با این اخبار ، که مانند سایر تحولات مربوط به کووید 19 و تلاش برای واکسیناسیون علیه آن ، تقریباً تضمین شده است که مناقشه برانگیز باشد ، در پلتفرم های خود مدیریت می کند.

متا می‌گوید در پاسخ به اعلامیه FDA ، «گام‌هایی برای تبلیغ اطلاعات قابل اعتماد به والدین در برنامه‌های ما ، از جمله پیام‌های درون‌فید برای جوامع بیشتر و کمپین‌های تبلیغاتی جدید» برمی‌دارد. همچنین می‌گوید در تلاش برای جلوگیری از دستیابی اطلاعات نادرست به کاربران فیس‌بوک ، «سیاست‌های [خود] را در مورد محتوای مضر مرتبط با کودکان و واکسن کووید 19 اعمال خواهد کرد».

متا می‌گوید :« در هفته‌های آینده یادآوری‌هایی را به زبان انگلیسی و اسپانیایی درباره واکسن‌هایی که برای کودکان 5 تا 11 ساله در دسترس هستند و نزدیک‌ترین مکانی که در دسترس هستند ، ارسال خواهیم کرد. همچنین ما پیام‌های درون فیدی را از کارشناسان بهداشتی که به سؤالات مربوط به واکسن کووید ۱۹ پاسخ می‌دهند و یادآوری‌های درون فیدی مبنی بر اینکه اکنون واکسن‌ها برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله در دسترس هستند ، با پیوندی برای کمک به پیدا کردن نزدیک‌ترین مکان برای دریافت واکسن ، تبلیغ می‌کنیم.

این شرکت می گوید که انواع اطلاعات نادرست زیر را نیز از پلتفرم خود حذف خواهد کرد :

 

  • ادعا هایی که می گویند واکسن کووید 19 برای کودکان وجود ندارد
  • ادعا هایی که می گویند واکسن کووید 19 برای کودکان آزمایش نشده است
  • ادعا هایی که می گویند چیزی غیر از واکسن کووید 19 می تواند کودکان را در برابر کووید 19 واکسینه کند
  • ادعا هایی که می گویند واکسن‌های کووید 19 برای کودکان ناایمن هستند
  • ادعا هایی که می گویند واکسن های کووید 19 باعث مرگ یا آسیب جدی به کودکان می شود
  • ادعا هایی که می گویند واکسن‌های کووید 19 در پیشگیری از کرونا برای کودکان مؤثر نیستند

 

تلاش‌ها به دنبال معرفی خط‌ مشی‌ های مربوط به اطلاعات نادرست کووید 19 در ماه فوریه ، افزودن اطلاعات مرکز واکسیناسیون به مرکز اطلاعات کووید 19 در ماه مارس ، و اولین فریم‌های پروفایل واکسن کووید 19 به منظور تشویق کاربران فیس‌بوک به ورود به این مرکز است. اما آنها نیز نگرانی هایی را دنبال می کنند که این ابتکارات ناکافی به اثبات رسیده است.

به عنوان مثال ، جو بایدن از افرادی که از فیس بوک برای انتشار اطلاعات نادرست استفاده می کنند ، شکایت کرد و دادستان های کل ایالت به دنبال توضیح در مورد تلاش های شرکت برای حذف این ادعاهای مضر از پلتفرم خود در ماه اکتبر بودند. اسناد داخلی که توسط یک جفت افشاگر برای عموم فاش شده است نیز از واکنش فیسبوک به این موضوع انتقاد کرده است.

متا می‌گوید از زمان شروع همه‌گیری بیش از 20 میلیون محتوا را از فیس‌بوک و اینستاگرام و بیش از 3000 حساب ، صفحه و گروه در سراسر جهان به دلیل انتشار اطلاعات نادرست درباره کووید 19 و واکسن حذف کرده است. " بیش از 2 میلیارد نفر به اطلاعات معتبر از کارشناسان بهداشت " در این بازه زمانی دسترسی داشته اند.

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد