|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

فیس بوک در تلاش برای ساختن متاورس علمی تخیلی خود نامش را متا تغییر نام داد

امیررضا فروزان

مارک زاکربرگ ، مدیرعامل این شرکت می گوید : اکنون ما یک ستاره شمالی جدید داریم.

فیسبوک در حال تغییر نام خود به متا است تا اولویت جدید این شرکت در ساخت دنیای واقعیت مجازی به نام متاورس را منعکس کند.

مارک زاکربرگ در یک سخنرانی در رویداد فیس‌بوک کانکت در روز پنج‌شنبه گفت : « ما ابتدا متاورس خواهیم بود، نه اول فیسبوک.

زاکربرگ پس از صحبت درباره هدف جاه طلبانه شرکتش برای ایجاد دنیای VR مشابه آنچه در کتاب علمی تخیلی Ready Player One نشان داده شده است ، نام تجاری جدید را معرفی کرد ، جایی که واقعیت مجازی آنقدر خوب می شود که بر زندگی مردم تسلط پیدا می کند و به روشی جدید برای زندگی ، کار کردن و بازی کردن تبدیل می شود.

زاکربرگ گفت : " ماموریت ما یکسان است : هنوز هم (ماموریت ما) در مورد گرد هم آوردن مردم است. برنامه ها و مارک های ما نیز تغییر نمی کنند. و ما هنوز هم شرکتی هستیم که فناوری را پیرامون مردم طراحی می کنیم. اما اکنون یک ستاره شمالی جدید داریم. 

 

زاکربرگ و دنیای مجازی

 

در نتیجه ، زاکربرگ نام فیس بوک را به عنوان نام مادر شرکت کنار می گذارد. " ساخت برنامه های رسانه های اجتماعی همیشه یک تمرکز مهم برای ما خواهد بود. اما در حال حاضر ، برند ما به قدری با یک محصول مرتبط است که احتمالاً نمی‌تواند نمایانگر تمام کارهایی باشد که امروز انجام می‌دهیم، چه رسد به آینده. »

برای تأکید بر تمرکز جدید شرکت ، زاکربرگ یک سخنرانی مفصل یک ساعته آماده کرد که بر جلوه های ویژه هالیوود تکیه داشت تا نشان دهد چگونه امیدوار است که متاورس روزی در زندگی واقعی شکل بگیرد. به گفته او ، این فناوری می‌تواند تا حدی بهبود یابد که تجربه‌های VR به زندگی واقعی نزدیک شوند.

به عنوان مثال ، یک دمو شامل دو دوست بود که در یک کنسرت موسیقی شرکت می کردند ، با این تفاوت که یکی از آنها این کار را به صورت مجازی انجام می داد. این دو دوست سپس به یک جشن بعد از کنسرت در VR می‌پیوندند ، جایی که می‌توانند آیتم‌های NFT مجازی بخرند و با مهمانان مشهور معاشرت کنند.

 

دنیای متاروس

 

دنیای مجازی متاورس

 

کیفیت تعیین کننده متاورس ، احساس حضور خواهد آن بود ، مثل اینکه شما دقیقاً آنجا با شخص دیگری یا در مکانی دیگر هستید. احساس حضور واقعی در کنار شخص دیگری ، رویای نهایی فناوری اجتماعی است. به همین دلیل است که ما روی ساختن این کار متمرکز شده‌ایم.

هدف دیگر این است که اطمینان حاصل شود که متاورس یک اکوسیستم باز باقی می ماند. بنابراین اگر یک مورد را در یک تجربه VR بخرید ، مانند لباس آواتار خود ، می‌توانید آن را با خود به دنیای VR دیگری ببرید.

 

مارک زاکربرگ

 

تحقق این هدف ده‌ها سال طول می‌کشد ، با فرض اینکه شاید ممکن باشد (این پروژه به تکامل برسد) و مردم آن را قبول کنند. همین ارائه نیز محدودیت های دنیای واقعی VR را تا حد زیادی نادیده گرفت. درعوض ، دموها آن را به‌ صورت صرفاً روی یک عینک یا فشار دادن یک دکمه برای راه‌اندازی هولوگرام به تصویر می‌کشند. در واقعیت ، هدست‌های واقعیت مجازی می‌توانند بزرگ ، گران و درهم‌تنیده باشند. آنها همچنین به قدرت نیاز دارند، گاهی اوقات می توانند باعث بیماری حرکت شوند و کمی مضحک به نظر می رسند.

از این رو، آینده ای که زاکربرگ امیدوار است ایجاد کند ، نیازمند بهبودهایی در زمینه محاسبات و شبکه است. با این حال ، همان ارائه نیز چندین فناوری را پیش‌نمایش می‌کرد که فیسبوک روی آن کار می‌کند تا متاورس را به واقعیت تبدیل کند. این ها شامل محصولات کوتاه مدت مانند هدست واقعیت مجازی جدید به نام Project Cambria هستند که سال آینده وارد بازار می شود.

 

هدست های مجازی

 

وبلاگ Oculus این شرکت می گوید : " این جایگزینی Quest 2 یا Quest 3 نیست. Project Cambria یک دستگاه رده بالا با قیمت بالاتر خواهد بود ، زیرا با آخرین فن آوری های پیشرفته ، از جمله حضور اجتماعی بهبود یافته ، پس زمینه رنگی ، اپتیک پنکیک و بسیاری موارد دیگر پر خواهد شد. "

در درازمدت ، فیس‌بوک امیدوار است روزی آواتارهای واقعی واقعیت مجازی بسازد که از مردم قابل تشخیص نیستند. پروژه دیگر شامل استفاده از یک مچ بند است که می تواند حرکات انگشت و دست شما را حس کند و آنها را به دنیای دیجیتال ترجمه کند.

این شرکت همچنین قصد دارد امسال 10 میلیارد دلار در بخش واقعیت مجازی / واقعیت مجازی فیس بوک Reality Labs با بودجه بیشتر سرمایه گذاری کند. زاکربرگ افزود : « امید ما این است که اگر همه روی آن کار کنیم ، در یک دهه آینده دنیای متاوره به یک میلیارد نفر خواهد رسید.

در همین حال ، تغییر نام تجاری فیس‌بوک در حالی صورت می‌گیرد که فیس‌بوک به دلیل پاسخ به اطلاعات نادرست و سوء استفاده در این پلتفرم از طریق انبوه اسنادی که توسط یک مدیر محصول سابق به مطبوعات و قانون‌گذاران تحویل داده شده ، با انتقاد مواجه شده است. زاکربرگ تا حد زیادی در واکنش به این موضوع سرپیچی کرده و مطبوعات بد برای شبکه اجتماعی را به دلیل " تلاش هماهنگ برای استفاده انتخابی از اسناد فاش شده برای ترسیم تصویری نادرست از شرکت ما " مقصر دانست.

منبع : pcmag

 

 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد