|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

دقیقا 20 سال پیش ، ویندوز XP منتشر شد و هنوز میلیون ها نفر از آن استفاده می کنند.

امیررضا فروزان

درست 20 سال پیش، در 25 اکتبر 2001 ، یکی از بزرگترین محصولات مایکروسافت ، سیستم عامل ویندوز XP منتشر شد.

این نسخه طرفداران وفادار زیادی پیدا کرد و علیرغم اینکه چرخه عمر آن به طور رسمی در 14 آوریل 2014 به پایان رسید ، هنوز روی تعداد نسبتاً قابل توجهی از رایانه های شخصی استفاده می شود.

طبق آمار Statcounter ، سهم ویندوز XP در بین تمام رایانه‌های ویندوزی تا سپتامبر 2021 ، 0.59 درصد است. در این معیار ، سیستم عامل 20 ساله از ویندوز ویستا جدیدتر که روی 0.26 درصد رایانه های شخصی نصب شده است ، بهتر عمل می کند. سهم ویندوز 10 ، 79.84 درصد است. به گفته کارشناسان ، در حال حاضر ویندوز XP بر روی بیش از 9 میلیون کامپیوتر اجرا می شود.

 

XP ویندوز

 

شایان ذکر است که سهم ویندوز XP تنها در پایان سال 2020 به زیر 1 درصد رسید. و کمی بیش از یک سال پیش ، این سیستم عامل در 1.26 درصد از کل لپ تاپ ها و دسکتاپ ها در دسترس بود. یادآوری این نکته مهم است که مایکروسافت بیش از هفت سال پیش انتشار به‌ روزرسانی‌های فنی و وصله‌های امنیتی برای سیستم عامل را متوقف کرد.

مایکروسافت انکار نمی کند که کاربران حتی پس از پایان پشتیبانی می توانند به کار با ویندوز XP ادامه دهند ، اما تأکید می کند که رایانه های دارای این سیستم عامل به ویژه در برابر ویروس ها و سایر تهدیدها آسیب پذیر هستند. علاوه بر این، نسخه های فعلی ویندوزXP اکثر برنامه های کاربردی محبوب را پشتیبانی نمی کند.

 

درصد استفاده از نسخه های متخلف ویندوز

 

ویندوز 11 افراد را علاقه مند کرد ، اما تعداد کمی از آنها مایل به خرید یک کامپیوتر جدید برای آن هستند

 

به گزارش منابع آنلاین ؛ بسیاری از مردم قصد ندارند تا یک کامپیوتر یا لپ تاپ جدید برای ارتقاء سیستم خود به ویندوز 11 خریداری کنند. این نتیجه از نتایج نظرسنجی انجام شده توسط پلتفرم OnePulse حاصل می شود.

بر اساس داده های موجود ، 1000 نفر از ایالات متحده و بریتانیا در نظرسنجی OnePulse شرکت کردند. بنابراین، در ایالات متحده ، 14.6٪ از پاسخ دهندگان قصد دارند تا پایان سال یک دستگاه جدید با ویندوز 11 خریداری کنند. در بریتانیا ، این رقم حتی کمتر است. تنها 12.4 درصد از پاسخ دهندگان تمایل به خرید کامپیوتر یا لپ تاپ با سیستم عامل جدید مایکروسافت را ابراز کردند. در همان زمان ، 22.6٪ از پاسخ دهندگان قصد دارند در سال آینده دستگاهی با ویندوز 11 خریداری کنند. اما بسیاری (42٪) قصد دارند دستگاه فعلی را حفظ کنند و بعداً سیستم عامل خود را به ویندوز 11 ارتقا دهند.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که کاربران به طور کلی پلتفرم نرم افزاری جدید مایکروسافت امروزی را دوست دارند. 51.6% از پاسخ دهندگان تصور مثبتی از ویندوز 11 داشتند. در حالی که تنها 8.1٪ از پاسخ دهندگان نگرش شدید منفی نسبت به سیستم عامل ابراز کردند. در عین حال ، حدود 40 درصد از پاسخ دهندگان موافق عدم نتیجه گیری زودهنگام بودند. تا زمانی که سیستم عامل بالغ تر شود. به نظر آنها ، ویندوز 11 باید بعدا ارزیابی شود. هنگامی که مایکروسافت چندین به روز رسانی کاربردی را منتشر می کند ، از شر مشکلات شناخته شده خلاص می شود. و ابزارهای اعلام شده قبلی مانند پشتیبانی از راه اندازی برنامه های اندرویدی را در دسترس عموم قرار می دهد.

منبع : gizchina

 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد