|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

پردازنده تنسور گوگل در پیکسل 6 پرو در مقابل آیفون XS مکس (2018) تسلیم می شود

امیررضا فروزان

ما می دانیم که وقتی گوگل پیکسل 6 پرو به صورت رسمی عرضه می شود ، گوگل تراشه های تنسور خود را معرفی می کند. اما نیازی به تصور نیست که با این پردازنده ، این شرکت قرار است با سازندگان تراشه معروف رقابت کند.

به تازگی ، wccftech گزارش داد ، تنسور سریعترین تراشه در جهان نخواهد بود. به عبارت دیگر ، مستقل شدن بیشتر به جای ورود به اصل کار ، تنها یک حرکت جدی از سوی گوگل خواهد بود. برعکس ، گوگل بیشتر روی کارآمدی تمرکز خواهد کرد.

همچنین ، برخی از متخصصان ، تراشه تنسور گوگل را در گیگ بنچ مشاهده کردند. بنابراین هنگام مقایسه گوگل پیکسل 6 پرو و آیفون XS مکس (2018) ، می بینیم که تنسور حتی مدل 3 ساله پیش اپل را نیز ارائه می دهد. به عبارت دیگر ، پردازنده تنسور گوگل به سختی قادر به رقابت با اپل A12 خواهد بود که سه سال پیش راه اندازی شد. بنابراین ، در این زمینه ، گوگل حداقل سه سال از اپل عقب افتاده است.

در مورد امتیاز عملکرد گیگ بنچ 5 که توسط 9lekt ارائه شده است ، به وضوح می بینیم که تراشه A12 در آیفون XS مکس در تست های تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب 1117 امتیاز و 2932 امتیاز کسب می کند. در عین حال، محصول گوگل در همین تست ها امتیاز 1012 و 2760 را کسب کرده است.

در نگاه اول، اگرچه فاصله امتیازات آنقدر زیاد نیست، اما در واقعیت ، این فاصله می تواند کاملاً قابل توجه باشد. البته تا زمانی که گوگل پیکسل 6 پرو عرضه نشود ، می توانیم نتیجه گیری نهایی را انجام دهیم. اما حتی در حال حاضر نیز به نظر می رسد که قدرتمندترین گوشی گوگل نمی تواند رقابت سختی با آیفون های قدیمی داشته باشد.

 

تمرکز کاری ممکن است بر کارآمدی باشد

 

با این حال ، نتایج آزمایش به عنوان تنها معیار می تواند نیمی از مشکل را توضیح دهد. در واقع منظور ما این است که این مورد (نمیتواند) لزوماً به عملکرد واقعی تبدیل شود. ما باید بهینه سازی را نیز در نظر بگیریم.

با تراشه تنسور، گوگل ممکن است برخی از بخش های عملکردی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را قربانی کند. نمرات ناامید کننده تک هسته ای و چند هسته ای نیز ممکن است به بازدهی انرژی تنسور نسبت داده شود. منظور ما این است که گوگل عمداً امیدوار است این تراشه عملکرد ضعیفی داشته باشد تا بهترین عمر باتری را برای کاربران پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو فراهم کند.

اما به دلیل افزایش کنترل در سخت افزار و نرم افزار، ممکن است سیستم عامل بر روی گوشی های خود نرم تر از گوشی های رقیب اجرا شود. به نوعی ، ممکن است گوگل با استفاده از تراشه های خود (سخت افزار) استراتژی اپل را کپی کند. این شرکت کوپرتینویی سخت افزار را با نرم افزار مطابقت می دهد. به زبان ساده ، سخت افزار و نرم افزار اپل برای یکدیگر ساخته شده اند.

با این حال ، اینها فقط فرضیات هستند. پاسخ های نهایی زمانی داده می شود که گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را معرفی کند.

منبع : gizchina

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد