|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

کیس های ابتلا به ویروس کرونا در اروپای شرقی به 20 میلیون نفر رسید

امیررضا فروزان

بر اساس گزارش رویترز ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا که تاکنون در شرق اروپا ثبت شده است ، روز یکشنبه از مرز 20 میلیون نفر گذشت ، زیرا این منطقه با بدترین شیوع خود از زمان شروع همه گیری درگیر است و تلاش های تلقیح به تاخیر افتاده است.

نکته : 

 

  • نظرسنجی کمیسیون اروپا ، یوروبارومتر ، نشان داد که حداقل یک نفر از هر سه کشور در اکثر کشورهای شرق اتحادیه اروپا به سیستم مراقبت های بهداشتی اعتماد ندارند ، در حالی که میانگین این دسته (از افراد) 18 درصد است.
  • بر اساس تجزیه و تحلیل رویترز ، بیش از 40 درصد از موارد جدید گزارش شده در شرق اروپا در روسیه بوده است و تست 120 نفر در هر پنج دقیقه را مثبت تشخیص داده اند.

 

کشورهای این منطقه دارای پایین ترین میزان واکسیناسیون در اروپا هستند ، به طوری که کمتر از نیمی از مردم یک دوز واحد دریافت کرده اند.

بر اساس گزارش دنیای ما در داده ها ، مجارستان با 62 درصد از جمعیت این کشور حداقل یک بار تزریق واکسن را در صدر قرار داده است ، در حالی که اوکراین تنها 19 درصد از ساکنان خود را تک دوز واکسینه کرده است (و دوز دوم را هنوز تزریق نکرده اند).

داده های رویترز تا روز جمعه نشان داد عفونت های جدید در منطقه به طور مداوم افزایش یافته است و اکنون به طور متوسط ​​با دارا بودن روزانه بیش از 83،700 مورد جدید ، بالاترین سطح از نوامبر سال گذشته است. اگرچه این منطقه تنها 4 درصد از جمعیت جهان را دارد ، (اما) اروپای شرقی تقریباً 20 درصد از کل موارد جدید گزارش شده در سطح جهان را تشکیل می دهد.

بر اساس تجزیه و تحلیل رویترز ، سه کشور از پنج کشور اصلی که بیشترین مرگ و میر را در جهان گزارش کرده اند در شرق اروپا هستند ، روسیه ، اوکراین و رومانی.

 

میدان مرکزی در کیف پایتخت اوکراین

 

مایک رایان ، مدیر اورژانس سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه گفت که اجتماعات اجتماعی بیشتر پس از برداشته شدن محدودیت ها همزمان با فرا رسیدن زمستان باعث افزایش ابتلا به کووید 19 در بسیاری از کشورهای اروپایی می شود.

با تشدید موج عفونت ها ، بسیاری از مردم شرق اروپا بین سرکشی و پشیمانی از عدم واکسیناسیون دچار اختلاف شده اند.

صدها نفر در صوفیه و دیگر شهرها در اعتراض به گواهینامه های اجباری که از روز پنجشنبه به اجرا درآمد اعتراض کردند و دسترسی به بسیاری از فضاهای عمومی داخلی را برای افرادی که واکسینه شده اند محدود کردند.

نظرسنجی کمیسیون اروپا ، یوروبارومتر ، نشان داد که حداقل یک نفر از هر سه کشور در اکثر کشورهای شرق اتحادیه اروپا به سیستم مراقبت های بهداشتی اعتماد ندارند ، در حالی که میانگین دسته 18 درصد است.

بر اساس تجزیه و تحلیل رویترز ، بیش از 40 درصد از موارد جدید گزارش شده در شرق اروپا در روسیه بوده است و تست 120 نفر در هر پنج دقیقه مثبت تشخیص داده اند. میخائیل موراشکو ، وزیر بهداشت روز چهارشنبه گفت که سیستم مراقبت های بهداشتی کشور تحت فشار زیادی کار می کند. این کشور روز جمعه برای چهارمین روز متوالی مرگ و میر ناشی از کووید را ثبت کرد.

تاکنون ، روسیه حدود 36 درصد از جمعیت خود را با یک واکسن واکسینه کرده است.

مسکو ، پرجمعیت ترین شهر و پایتخت این کشور ، هفته آینده همه مشاغل به جز فروشگاه های ضروری مانند سوپر مارکت ها و داروخانه ها را تعطیل می کند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

داده های وزارت بهداشت روز چهارشنبه نشان داد اسلواکی در 19 اکتبر 3،480 مورد جدید کووید 19 را گزارش کرد که بالاترین آمار روزانه از ماه مارس است. این کشور دارای یکی از نرخ های پایین تر واکسیناسیون در اتحادیه اروپا است ، زیرا بیش از نیمی از جمعیت بزرگسال در این کشور ، 5.5 میلیون نفر به طور کامل واکسینه نشده است. این باعث افزایش سریعتر عفونت ها نسبت به برخی از کشورهای همسایه شده است.

در رومانی ، بیمارستان ها تا نقطه شکست رسیده اند و تخت های اضطراری به طور کامل در سراسر کشور اشغال شده است. سردخانه ها نیز با تمام ظرفیت کار می کردند. این کشور روز سه شنبه تعداد بی سابقه مرگ و میر و عفونت های ناشی از کروناویروس را ثبت کرد. این ویروس در کشوری که میزان واکسیناسیون در آن کم است به طور متوسط ​​هر پنج دقیقه یک نفر را می کشد.

اوکراین روز جمعه برای دومین روز متوالی بالاترین رکورد روزانه ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن را ثبت کرد. همچنین وضعیت اضطراری را تمدید کرد که به مقامات اجازه می دهد تا پایان سال برای مهار عفونت ها محدودیت وضع کنند.

منبع : cnbc

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد