|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

الگوریتم توییتر به منابع خبری راست جهت کمی لبه می دهد

امیررضا فروزان

محققان توییتر دریافتند : " محتوای رسانه های آمریکایی با گرایش شدید به راست تا حدودی بیشتر از محتوای منابع چپ گرا است. "

الگوریتم های شخصی سازی شده توییتر بیشتر از چپ به محتوای راست می افزایند ، در حالی که " تعصب شدید حزبی " در اخبار می تواند تعصب را تقویت کند ، اما بر اساس تجزیه و تحلیل توییت های میلیون ها نفر توسط محققان توییتر، این الگوریتم بیش از باورهای متوسط ​​طرفدار افراط سیاسی از طرفین نیست. 

شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک مدت هاست که با نقد و بررسی نقش خود در گفتمان سیاسی در این کشور روبرو هستند و محققان توییتر به دنبال درک بهتر نقش آنها بودند. برای انجام این کار ، محققان مطالعه خود را به دو قسمت تقسیم کردند : قسمت اول توییت های مقامات منتخب کانادا ، فرانسه ، آلمان ، ژاپن ، اسپانیا ، انگلستان و ایالات متحده را از آوریل تا آگوست 2020 مورد بررسی قرار داد. قسمت دوم نحوه عملکرد توییتر را مورد بررسی قرار داد. دو الگوریتم جدول زمانی (جدول زمانی Home که توییت هایی را که توییتر فکر می کند شما می خواهید ببینید را در اولویت قرار می دهد و " آخرین توییت ها " که توییت ها را به ترتیب زمانی معکوس نشان می دهد) محتوای سیاسی را تقویت کرد.

رومان چاودوری ، مدیر مهندسی نرم افزار و لوکابل ، کارکنان آموزش ماشین ، می گویند : " در شش مورد از هفت کشور ، همه به جز آلمان ، توییت های ارسال شده توسط حساب های راست سیاسی در مقایسه با چپ سیاسی وقتی به صورت گروهی مطالعه می شوند ، از الگوریتم بیشتری برخوردار می شوند. "

اما " اثرات گروهی به آثار فردی تبدیل نمی شود. به عبارت دیگر ، از آنجا که وابستگی یا ایدئولوژی حزبی عاملی نیست که سیستم های ما هنگام توصیه به محتوا در نظر بگیرند ، دو فرد در یک حزب سیاسی لزوماً تقویت یکسانی را مشاهده نمی کنند."

به طور کلی ، توییت ها در مورد محتوای سیاسی از سوی مقامات منتخب ، صرف نظر از حزب یا قدرت در حزب ، در مقایسه با محتوای سیاسی در " جدول زمانی تقویم معکوس " ، به افزایش الگوریتمی می پردازند.

از آنجا که محتوای مقامات منتخب بخش کوچکی از تمام محتوای سیاسی توییتر را تشکیل می دهد ، محققان سپس تقویت الگوریتمی رسانه های خبری را مورد بررسی قرار دادند. در این گزارش آمده است : " محتوای رسانه های آمریکایی با گرایش شدید به راست تا حدودی بیشتر از محتوای منابع چپ است . " 

در همین حال ، " برخی یافته ها این احتمال را نشان می دهند که سوگیری حزبی قوی در گزارش اخبار با تقویت بیشتر مرتبط است. " اما این می تواند به هر دو صورت پیش برود و " به معنای ترویج ایدئولوژی افراطی سیاسی نیست. " 

همانطور که در گزارش اشاره می شود ، وابستگی سیاسی یک سازمان رسانه ای توسط منابع مستقل شخص ثالث (AllSides و AdFontes) تعیین شده است ، که به هر منبع رسانه ای که در توییت های مورد بررسی به آن پیوند داده شده است ، توسط محققان نمره پنج امتیازی (با 5 راست تر بودن) اختصاص داده است.

چرا محتواهای با گرایش راست دارای برتری جزئی هستند ؟ هیئت داوران در توییتر می گویند : " استدلال های اخیر مبنی بر اینکه احزاب مختلف سیاسی استراتژی های متفاوتی را در توییتر دنبال می کنند ، ممکن است توضیحی در مورد علت وجود این ناهماهنگی ها ارائه دهد. با این حال ، درک مکانیسم علت و معلولی دقیق که باعث تقویت می شود ، مطالعات بیشتری را دعوت می کند که امیدواریم کار ما آغاز شود. "

در حالی که تنظیم محتوای سیاسی الگوریتمیک محتویات این مطالعه بود ، این روش می تواند برای ارائه بینش در مورد اطلاعات غلط ، سخنان نفرت انگیز و محتوای توهین آمیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد