|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

ناسا ماموریت " لوسی " خود را برای اکتشاف سیارک های تروا آغاز کرد

امیررضا فروزان

این ماموریت قرار است 12 سال به طول انجامد.

ناسا صبح 16 اکتبر با موفقیت ماموریت لوسی را که برای کشف سیارک دونالدهوهانسون و هفت سیارک تروا در اطراف مشتری انجام شد ، با موفقیت اجرا کرد.

این مأموریت بر روی موشک اطلس V ساخته شده توسط اتحادیه رونمایی آلیانز که قبلاً برای اولین پرتاب ماهواره نیروی فضایی ایالات متحده ، ماموریت تأخیری اربیتال فایت Test-2 با شرکت بوئینگ استارلینر و سایر ماموریت ها ، از پرتاب فضایی مجتمع 41 استفاده شده بود. در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا ناسا اعلام کرد که در حال حاضر تقریبا 67000 مایل در ساعت سرعت دارد.

ناسا می گوید : " نام (ماموریت از) اسکلت فسیل شده یکی از اولین اجداد انسان شناس ما که شناخته شده (برگرفته شده) است." ماموریت لوسی به دانشمندان اجازه می دهد تا دو دسته از سیارک های تروا را که با مشتری به دور خورشید گردش می کنند ، کشف کنند. شواهد علمی نشان می دهد که سیارک های تروا بقایای مواد تشکیل دهنده سیاره های غول پیکر و مطالعه آنها می تواند اطلاعات ناشناخته قبلی در مورد شکل گیری آنها و تکامل منظومه شمسی را آشکار سازد ، همانطور که اسکلت فسیل شده لوسی درک ما از تکامل انسان را متحول کرد. "

لوسی اولین ماموریت ناسا برای بازدید از سیارک های تروا خواهد بود. همچنین بیشترین سیارک ها در ماموریت های آژانس تا به امروز مشاهده خواهد شد. همه این اکتشافات مدتی طول می کشد : ناسا گفت که انتظار دارد این ماموریت در سال 2025 به دونالدهوهانسون برسد ، در سال 2027 با اولین سیارک های تروا برخورد کند ، و سپس سرانجام ازدحام سیارک های تروا در سال 2033 را مشاهده کند.

این برخوردها با مجموعه ای از کمک های گرانش زمین در سال های 2022 ، 2024 و 2031 امکان پذیر خواهد شد. دو کمک اول قرار است به لوسی اجازه دهد تا به دونالدهوهانسون و هجوم سیارک های تروایی پیشرو برسد ، که ماموریت با " چهار پرواز هدفمند " آنها را مشاهده خواهد کرد. و قرار است آخرین کمک آ« بتواند 12 سال پس از این پرتاب به گروهی از سیارک های تروا برسد.

هال لوویسون ، بازرس اصلی لوسی ، در بیانیه ای گفت : " ما کار خود را بر روی مفهوم ماموریت لوسی در اوایل سال 2014 آغاز کردیم ، بنابراین این راه اندازی به مدت طولانی در حال شکل گیری است. هنوز چند سال طول می کشد تا به اولین سیارک تروا برسیم ، اما این اجرام به دلیل ارزش علمی بسیارشان ارزش انتظار و تلاش را دارند. آنها مانند الماس در آسمان هستند. "

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد