|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

مدیاتک ، کوالکام را شکست می دهد و رهبر بازار محصولات مبتنی بر پردازنده مانند موبایل می شود

امیررضا فروزان

تحلیلگران Counterpoint Research بازار پردازنده های موبایل را در سه ماهه دوم سال جاری مطالعه کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که مدیاتک به طور محکم خود را به عنوان رهبر ثابت کرده است.

تحلیلگران Counterpoint Research بازار پردازنده های موبایل را در سه ماهه دوم سال جاری مطالعه کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که مدیاتک به طور محکم خود را به عنوان رهبر ثابت کرده است. و این نتیجه یک رکورد برای تراشه ساز تایوانی بود. برای اولین بار در تاریخ خود ، بیش از 40 درصد بازار تراشه های اسمارت فون هارا را در اختیار دارد.

 

مدیاتک ، کوالکام را شکست می دهد و رهبر بازار موبایل می شود

 

کارشناسان به این نتیجه رسیدند که سهم مدیاتک 43 درصد از بازار پردازنده ها را تشکیل می دهد ، در حالی که یک چهارم قبل این رقم در 37 درصد بود. و اگر با مدت مشابه سال گذشته مقایسه کنید ، موفقیت شرکت تایوانی بسیار چشمگیرتر به نظر می رسد ، زیرا یک سال قبل سهم آن 26 درصد بود.

رتبه دوم در سه ماهه دوم سال جاری به کوالکام اختصاص داشت که 28 درصد از بازار تراشه های موبایل هارا را به خود اختصاص داده بود و سالانه 4 درصد کاهش یافته بود. در خط سوم اپل قرار داشت که سهم آن 14 درصد بود. این نتیجه مشابه سال گذشته است ، اما همچنین 7 درصد کمتر از سه ماهه چهارم سال گذشته است. هر دلیلی وجود دارد که بگوییم با توجه به نتایج دهه های سوم و چهارم سال جاری ، اپل موقعیت خود را تقویت کرده و سهم آن با توجه به آغاز فروش آیفون 13 افزایش می یابد.

 

درصد بازار پردازنده ها در اسمارت فون ها

 

در رتبه چهارم یونیساک با 9 درصد سهم بازار قرار داشت که 5 درصد بیشتر از سه ماهه دوم سال 2020 است. سامسونگ موفق شد به 5 رتبه اول برسد ، تراشه های آن تنها 7 درصد از بازار را به خود اختصاص داده اند ، در حالی که در دومین این رقم در سه ماهه سال 2020 ، 12 درصد بود. به طور قابل پیش بینی ، های سیلیکون (هواوی) خارج شد و سهم آن به 3 درصد کاهش یافت و یک سال قبل از آن پنج برابر بیشتر ، 16 درصد بود.

اگر در مورد بخش تراشه های 5G صحبت کنیم ، رهبر بی چون و چرای در سه ماهه دوم تراشه ساز کوالکام بود. 55 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد ، در حالی که 29 درصد در سال قبل افزایش یافته بود.

 

ثبت تصاویر مدیاتک در 43 درصد اشتراک موبایل ها حمل و نقل AP/SOC در نیمه دوم سال 2021

 

درصد شرکت های سازنده چیپست در دوره های مختلف

 

مدیر تحقیقات دیل گای گفت : " مدیاتک بر بازار سیستم های مبتنی بر پردازنده موبایل ها با بالاترین سهم یعنی 43 درصد تسلط داشت ، که توسط مجموعه 5G رقابتی در بخش متوسط ​​و بدون محدودیت عرضه تأمین می شد. نسبت به کوالکام ، مدیاتک در نیمه اول سال 2021 از محدودیت عرضه کمتری برخوردار بود ، از جمله در مورد RFIC (مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی) ، IC های مدیریت توان (PMIC) و بازده تولید پایدار از TSMC. محموله های 4G SoC بیشتر به مدیاتک کمک کرد تا موقعیت پیشرو خود را تقویت کند. "

پرو شارما ، تحلیلگر تحقیقاتی در مورد رشد محموله های باند پایه موبایل های 5G اظهار داشت ؛ کوالکام با 55 درصد ، سهم بازار باند پایه 5G را در اختیار داشت. این تراشه از برنده چیپست مودم پایه 5G در سری اپل آیفون 12 به دست آورد. و تقاضای قابل توجه برای چیپست های کامل مبتنی بر سیستم 5G آن ، از سری 8 پرچمدار تا سری 4 مقرون به صرفه. با این حال ، اگر فروشنده سن دیگو در نیمه اول سال 2021 تحت تأثیر محدودیت های عرضه و مشکلات عملکرد قرار نگرفت ، کوالکام چیپست های بیشتری را ارسال می کرد. در نتیجه ، کوالکام تنوع بخشید و ظرفیت بیشتری را از TSMC و سایر موارد تأمین کرد. ریخته گری برای اجزای مختلف در اواخر سه ماهه دوم سال 2021. این امر به فروشنده کمک می کند تا عرضه قطعات خود را ساده کرده و سهم از دست رفته در مدیاتک را در سه ماه آینده بازیابی کند. "

 

 

منبع : gizchina

 

 

 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد