|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

فیس بوک تحقیقات داخلی منتشر شده که در آستانه استماع کنگره را کاهش می دهد

امیررضا فروزان

این شبکه اجتماعی در حالی که سناتورها روز پنجشنبه از مدیر اجرایی سوال می کردند ، یافته های خود را در مورد تأثیر اینستاگرام بر کاربران جوان منتشر کرد.

فیس بوک روز چهارشنبه دو گزارش تحقیقاتی داخلی در مورد برنامه اشتراک گذاری عکس خود ، اینستاگرام ، منتشر کرد و نتیجه گیری آنها را کم اهمیت جلوه داد ، زیرا این شرکت در هفته آینده برای دو جلسه استماع کنگره آماده شده است که بر تأثیرات محصولات خود بر سلامت روانی کودکان متمرکز است.

گزارشات " Teen Mental Health Deep Dive یا همان شیرجه عمیق در سلامت (روانی) نوجوانان " ، که در اکتبر 2019 به صورت داخلی منتشر شد ، و " Hard Life Moments یا لحظات سخت زندگی " ، که در نوامبر 2019 منتشر شد ، همراه با حاشیه نویسی هایی از سوی فیس بوک بود که به دنبال زمینه سازی محدودیت های تحقیق بود و محققان خود را برای این کار مجازات می کرد.

در یک اسلاید ، با عنوانی که می گوید " از هر پنج نوجوان یک نفر می گوید که اینستاگرام باعث می شود آنها احساس بدتری نسبت به خود داشته باشند ، و دختران بریتانیایی منفی ترین آنها هستند " ، فیس بوک در حاشیه نویسی خود نوشت که این تحقیق به منظور نشان دادن ارتباط علنی بین برنامه و رفاه این شرکت می گوید که در تیتر اثرات منفی تأکید شده است اما می توان " برای توجه به تأثیر مثبت یا خنثی اینستاگرام بر روی کاربران " نوشته شده است.

فیس بوک این تحقیق را در حالی منتشر کرد که دوباره با سوالاتی درباره اینکه آیا (اینستاگرام) به طور ذاتی به عنوان یک سرویس مضر است یا خیر ، دست به گریبان است. مقالاتی که وال استریت ژورنال در این ماه منتشر کرد نشان داد که این شبکه اجتماعی از بسیاری از بیماریهایی که باعث ایجاد آن می شود آگاه است ، از جمله دختران نوجوان برجسته اینستاگرام که از (نظر آن ها) بدن خود بدتر شده و میزان اضطراب و افسردگی را افزایش می دهند.

این امر منجر به درخواست قانون گذاران و نهادهای نظارتی برای تنظیم بیشتر شبکه اجتماعی شده است. پس از موج دوباره انتقادات ، فیس بوک روز دوشنبه اعلام کرد که توسعه سرویس اینستاگرام برای کودکان را که برای کودکان 13 سال یا کمتر طراحی شده است متوقف کرده است.

فیس بوک اعلام کرد که گزارش تحقیقات داخلی خود را روز چهارشنبه در اختیار کنگره قرار داده است. روز پنجشنبه ، آنتیگون دیویس ، رئیس امنیت جهانی فیس بوک ، در جلسه کمیته فرعی سنا در زمینه سلامت روان و رسانه های اجتماعی شهادت می دهد. همچنین هفته آینده ، یک افشاگر فیس بوک که به طور عمومی مشخص نشده است ، در مورد تأثیرات فیس بوک و اینستاگرام بر کاربران جوان به قانونگذاران شهادت می دهد.

سناتور مارشا بلکبرن از تنسی در سخنرانی روز پنجشنبه خود که روز چهارشنبه منتشر شد ، استدلال کرد که فیس بوک ، علیرغم آگاهی از خطرات مربوط به سلامت روان ، " قصد داشت حتی کاربران جوانتر را نیز به دامان خود بیاورد. "

خانم بلکبرن ، رتبه جمهوری خواه در کمیته فرعی ، در اظهارات آماده شده گفت: " فیس بوک می داند که خدمات آن به طور جدی به کاربران جوان آنها آسیب می رساند. " در سالهای 2019 و 2020 ، تحلیلگران داخلی فیس بوک یک سری جستجوهای عمیق در استفاده نوجوانان از اینستاگرام انجام دادند که نشان داد" جنبه های اینستاگرام یکدیگر را تشدید می کنند تا طوفانی کامل ایجاد شود. "

فیس بوک امسال به شدت سعی کرده است چهره خود را تغییر دهد ، از جمله استفاده از News Feed خود برای تبلیغ برخی از داستانهای طرفدار فیس بوک. فاصله گرفتن مارک زاکربرگ ، مدیر اجرایی آن ، از رسوایی ها ؛ و کاهش دسترسی افراد خارجی به داده های داخلی. به گفته افرادی که از شیفت خبر دارند ، این شرکت همچنین تصمیم گرفته است کمتر دست به عذرخواهی بزند.

از زمان انتشار مقالات ژورنال ، (رفتار) فیس بوک نیز توهین آمیز شده است و چندین پست وبلاگ منتشر کرده است که استدلال می کند این مقاله ها متن ندارند یا ناقص هستند. روز یکشنبه ، این شرکت یک اسلاید منتشر کرد و گفت : " این دقیق نیست که این تحقیقات نشان دهد اینستاگرام برای دختران نوجوان سمی است. "

انتشار انتخابی به تماس های بیشتر محققان و قانونگذاران برای انتشار گزارش کامل این شرکت دامن زد. روز چهارشنبه ، فیس بوک این کار را با حاشیه نویسی انجام داد.

لیزا کرنشاو ، سخنگوی اینستاگرام می گوید: " ما به هر اسلاید حاشیه نویسی هایی اضافه کردیم که زمینه بیشتری را ارائه می دهد زیرا این نوع تحقیق برای اطلاع رسانی مکالمات داخلی طراحی شده است و اسناد برای افرادی ایجاد شده است که از محدودیت های تحقیق آگاه هستند. "

در گزارش ها ، یک اسلاید با عنوان " اما ما مسائل مربوط به تصویر بدن (نوجوانان) را برای 1 نفر از 3 دختر نوجوان بدتر می کنیم. " در حاشیه نویسی فیس بوک آمده است که این روش " برای ارائه برآوردهای آماری مناسب نیست " و عنوان اسلاید " نزدیک بینی " بود. این شرکت گفت که این یافته ها فقط نشان دهنده احساسات شرکت کنندگان در نظرسنجی است و " به طور کلی جمعیت نوجوانان کاربران اینستاگرام ".

در 66 صفحه اسلاید " Teen Mental Health Deep Dive " ، که بر پرسش های کیفی حضوری 40 نوجوان و نظرسنجی آنلاین بیش از 2500 نوجوان در ایالات متحده و بریتانیا متکی بود ، یک حاشیه نویسی تعریف " روانی " را زیر سال بر

این شرکت می نویسد: " سلامت روان"  نباید با تعریف بالینی ، رسمی یا دانشگاهی اشتباه گرفته شود.

در عنوان اسلاید دیگری آمده بود که " نوجوانانی که با سلامت روان دست و پنجه نرم می کنند ، می گویند اینستاگرام وضعیت (روانی آن هارا) را بدتر می کند. "

در پاسخ ، حاشیه نویسی فیس بوک می گوید : " تیتر باید به این شرح باشد : " نوجوانانی که رضایت کمتری از زندگی دارند ، بیشتر می گویند اینستاگرام سلامت روانی یا احساسی را که نسبت به خود دارند نسبت به نوجوانانی که از زندگی خود راضی هستند ، بدتر می کند. " 

 

 

منبع : nytimes

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد