|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

کابل تایپ سی استاندارد 2.1 معرفی شد : 40 گیگابایت بر ثانیه و نشانه های 240 واتی به وضوح دیده می شوند

امیررضا فروزان

چند روز پیش ، سازمان USB-IF آخرین رابط پورت سی و کابل نسخه v2.1 استاندارد (دارای) پروتکل استاندارد را منتشر کرد.

چند روز پیش ، سازمان USB-IF آخرین رابط پورت سی و کابل نسخه v2.1 استاندارد (دارای) پروتکل استاندارد را منتشر کرد. استاندارد جدید با نام USBC 2.1 شناخته می شود. همانطور که سازمان ثابت می کند و نشان می دهد ، ظرفیت منبع تغذیه از 100 وات به 240 وات افزایش یافته است. به زبان ساده ، نوت بوک های بازی که از این استاندارد پشتیبانی می کنند ، در آینده نیازی به آداپتور برق جداگانه ندارند.

جف راونکرفت ، رئیس USB-IF و COO گفت : " با قابلیت های جدید قدرت بالاتر فعال شده توسط مشخصات USB PD 3.1 ، که تا 240 وات را از طریق کابل و کانکتور یو اس بی تایپ سی (USB Type-C) قفل می کند ، USB-IF فرصتی را برای تقویت و ساده سازی بیشتر برنامه Logo Certified خود برای کاربر نهایی مشاهده کرد. با آرم های به روز شده ما ، مصرف کنندگان می توانند به راحتی عملکرد یو اس بی 4 و قابلیت های USB Power Delivery of Certified USB-C را تشخیص دهند ، که از یک اکوسیستم در حال گسترش لوازم الکترونیکی مصرفی از لپ تاپ و موبایل ها گرفته تا نمایشگرها و شارژرها پشتیبانی می کند. "

 

مشخصات تایپ سی جدید

 

رویکرد جدید USBC 2.1 ، نمایش اطلاعات مختلف

 

هنگام اعلام استاندارد جدید ، سازمان بیشتر بر روی آرم های جدید گواهی کابل USB Type-C® تمرکز کرد. آنها توان کابل را بر حسب وات نشان می دهند که به وضوح نشان دهنده پشتیبانی از 60 وات یا 240 وات است که در مشخصات دریافت قدرت برقی USB 3.1 مشخص شده است.

چرا این مهم است ؟ با شروع از USB 3.1 ، سازمان USB-IF واقعاً نامگذاری را به هم ریخت. USB 3.1 به نسل یک و نسل دو تقسیم می شود. USB 3.2 اخیر حتی آشفته تر است. نام کامل آن USB 3.2 Gen2x2 است. USB 3.1 قبلی و USB 3.0 به ترتیب به USB 3.2 نسل یک و USB 3.2 نسل دو تغییر نام دادند. USB 3.0 5Gbps را می توان به رابط جدیدی مانند USB 3.2 تبدیل کرد ، که تشخیص سرعت آن را برای بازیکنان غیرممکن می کند.

در گذشته ، هنگام تلاش برای پیدا کردن کابل USB-C مناسب برای دستگاه های ما ، کار گیج کننده ای بود. علاوه بر این ، اگرچه کانکتورها یکسان به نظر می رسند ، اما کابل های USB-C همه استانداردهای متفاوتی برای سرعت انتقال نیرو ، انتقال داده و موارد دیگر دارند.

 

تایپ سی

 

هنوز نیاز به شفاف سازی دارد

 

ما درک می کنیم که این مسئله درد تولیدکنندگان لوازم جانبی را که مطابق با استانداردهای کامل USB-IF نیستند برطرف نمی کند. به همین دلیل است که سازمان می گوید مصرف کنندگان باید " محصولات معتبر را از منابع معتبری خرید کنند که نشان های دارای گواهی USB-IF را روی بسته بندی ، برگه های محصول یا دستگاه ، شارژر و خود کابل نمایش می دهند. "

با USB4 ، سازمان می خواهد استاندارد را یکپارچه کند. متأسفانه ، هنوز دو نام وجود خواهد داشت: USB4 20 و USB4 40. این نسخه مانند نسخه های قبلی آشفته نیست ، اما کاربران به نامهای ساده تری احتیاج دارند. از سوی دیگر ، ما می توانیم تفاوت سرعت را به وضوح مشاهده کنیم.

در مورد استاندارد USBC 2.1 ، سازندگان می توانند سرانجام سرعتها و قابلیتهای منبع تغذیه مختلف را با علائم کامل به بازار عرضه کنند. هر کس می تواند آنها را با مشاهده رابط کاربری و آرم کابل تشخیص دهد.

 

 

منبع : gizchina

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد