|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

آیا PC من می تواند ویندوز 11 را اجرا کند ؟

امیررضا فروزان

آیا به دنبال ارتقاء سیستم خود از ویندوز 10 هستید ؟ در اینجا نحوه فهمیدن اینکه آیا رایانه فعلی شما از ویندوز 11 پشتیبانی می کند و آنچه برای نصب سیستم عامل جدید مایکروسافت باید انجام دهید ، توضیح داده شده است.

ویندوز 11 ، اولین نسخه جدید در شش سال گذشته از محبوب ترین سیستم عامل دسکتاپ جهان ، تقریباً در دسترس است. با گوشه های گرد برای همه پنجره ها ، آیکون های  تسک بارجابجا شده و دیالوگ های زیباتر تنظیمات ، این یک بهبود بصری قابل توجه در ویندوز 10 است. همچنین (ویندوز 11) یک به روز رسانی رایگان است ، به این معنی که احتمالاً مشتاق هستید آن را به محض در دسترس قرار گرفتن ، بر روی رایانه شخصی خود نصب کنید.

خبر خوب این است که اگر در حال حاضر قصد خرید یک PC یا لپ تاپ اصلی را دارید یا در چهار سال گذشته آن را خریداری کرده اید ، احتمالاً از قبل با ویندوز 11 سازگار است. اما سیستم مورد نیاز سیستم عامل جدید دقیقاً ساده نیست ، اما مایکروسافت با ابزار مشكل سازگار (بودن با سیستم) ، همه چیز را گیج كننده تر كرد ، كه این شركت چند روز پس از انتشار آن را پس گرفت.

این ابزار بازگشته است و اکنون به طور قابل توجهی بهبود یافته است ، و اگر ناسازگاری هایی با رایانه شما تشخیص دهد ، آنها را به صورت جداگانه لیست می کند. اما همچنین می توانید با بررسی دستی سخت افزار و سخت افزار کامپیوتر خود ، خود را برای ارتقا به ویندوز 11 آماده کنید. این رویکرد به خصوص در صورت داشتن رایانه خانگی که ممکن است یک ماژول پلتفرم معتمد (یا TPM ، که در یک لحظه بیشتر در مورد آن وجود دارد) نصب شده باشد ، اما فعال نباشد ، مفید خواهد بود. بنابراین مشخصات رایانه رایانه فعلی خود را بدست آورید و در ادامه فهرست گسترده الزامات مایکروسافت را بررسی کنید.

 

موارد مورد نیاز سخت افزار ویندوز 11 ، توضیح داده شده است

 

تصاویر ویندوز 11 در لپ تاپ های اچ پی

 

مانند هر نرم افزار جدیدی ، مهمترین نگرانی های سازگاری برای ویندوز 11 این است که آیا رایانه شما از منابع محاسباتی اولیه برای اجرای آن برخوردار است یا خیر. در اینجا چیزی است که مایکروسافت ، حداقل ، برای حافظه ، ذخیره سازی ، پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی نیاز دارد :

  • حداقل 4 گیگابایت حافظه سیستم (RAM).
  • حداقل 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی موجود.
  • یکی از پردازنده های رسمی ویندوز 11 (CPU) ، که در حال حاضر در سه لیست برای مدل های AMD ، مدل های اینتل و مدلهای کوالکام یافت می شود.
  • پردازنده گرافیکی سازگار با DirectX 12 و Windows Display Driver Model (WDDM) 2.0 یا بالاتر.

با استفاده از دو برنامه داخلی می توانید بررسی کنید که آیا رایانه شخصی ویندوز 10 فعلی شما از حداقل این استانداردها برخوردار است یا خیر. ابتدا ، DirectX Diagnostic Tool را با تایپ dxdiag در کادر جستجوی تسک بار و فشار دادن Enter باز کنید. پس از باز شدن ابزار ، نام پردازنده ، حداکثر مقدار رام و نسخه DirectX را در صفحه سیسیتم مشاهده می کنید. مطمئن شوید که نام پردازنده شما در یکی از سه لیست بالا وجود دارد. برای بررسی اینکه کدام نسخه WDDM دارید ، روی صفحه نمایش کلیک کنید و در قسمت درایورس نگاه کنید.

 

منوی ویندوز 11

 

آخرین بررسی سخت افزاری تعیین میزان ذخیره سازی درایو بوت شما است. برای انجام این کار ، یک پنجره جستجوی فایل هارا را باز کنید و در منوی سمت چپ روی This PC کلیک کنید. در بخش دستگاه ها و درایوها ، باید درایو بوت ذکر شده را مشاهده کنید ، معمولاً نام آن " Windows (C :) " است. نمودار زیر نام نشان می دهد که چقدر از فضای درایو شما در حال حاضر استفاده کرده اید و چقدر باقی مانده است.

علاوه بر این الزامات سخت افزاری اساسی ، مایکروسافت همچنین خاطرنشان می کند که شما به اتصال به اینترنت و صفحه نمایش با اندازه حداقل 9 اینچ (اندازه گیری مورب) و قابلیت نمایش وضوح 720p یا بیشتر نیاز دارید. برای تأیید وضوح صفحه نمایش ، تنظیمات < سیستم را باز کرده و صفحه نمایش را ببینید. منوی کشویی تحت وضوح صفحه نمایش وضوح توصیه شده را نشان می دهد. تا زمانی که 1280 در 720 پیکسل یا بالاتر باشد ، برای ویندوز 11 آماده هستید.

 

آیا برای اجرای ویندوز 11 به TPM نیاز دارم ؟

 

اکنون که مشخصات سخت افزاری اولیه خود را تأیید کرده اید ، باید مطمئن شوید که رایانه شما دارای یک ویژگی امنیتی اضافی است که یک مورد جدید در پشتیبانی از ویندوز 11 : ماژول معتمد پلتفرم (TPM) است. وقتی کامپیوتر خود را روشن می کنید ، TPM یک کد منحصر به فرد به نام کلید رمزنگاری ارائه می دهد. اگر همه چیز عادی است ، رمزگذاری درایو باز می شود و دستگاه شما راه اندازی می شود. اگر مشکلی در کلید وجود دارد ، شاید یک هکر لپ تاپ شما را سرقت کرده و سعی کرده درایو رمزگذاری شده داخل آن را دستکاری کند ، و رایانه شما بوت نمی شود.

 

 در دستگاه مورد نظرتان TMP

 

TPM ها به دو شکل ارائه می شوند : یک تراشه فیزیکی جدا از پردازنده اصلی ، یا یک قطعه سیستم عامل که در آن تعبیه شده است. یافتن این که آیا رایانه شخصی شما از رایانه استفاده می کند ساده نیست ، اما خوشبختانه اگر رایانه شما شرایط سخت افزاری بالا را برآورده کرده و کمتر از پنج سال سن دارد ، احتمالاً دارای TPM است. (همچنین می توانید تنظیمات < به روز رسانی و امنیت < امنیت ویندوز را بررسی کنید ، جایی که ماژول " امنیت دستگاه " جزئیات پردازنده امنیتی را ارائه می دهد.)

 

چگونه TPM را در بایوس رایانه خود فعال کنیم

 

در حالی که اکثر رایانه های اخیر دارای TPM هستند ، ممکن است آنها روشن یا پیکربندی نشوند تا ویندوز 11 آنها را تشخیص دهد. تنظیم تنظیمات TPM معمولاً در بایوس انجام می شود ، این سیستم عامل ، سیستم عامل مادربرد رایانه شما است. هر بایوس حتی در بین یک تولید کننده متفاوت است ، اما مراحل کلی برای بررسی وضعیت TPM مشابه است. برای این مثال ، ما از مادربرد رومیزی Asus ROG Z590 برای CPU های اینتل استفاده می کنیم.

ابتدا بایوس را بلافاصله پس از راه اندازی رایانه خود با فشردن مکرر کلید حذف به محض مشاهده لوگوی ایسوی یا راگ روی صفحه راه اندازی کنید. پس از بارگیری بایوس ، باید صفحه Advanced را با کلیدهای جهت دار صفحه کلید یا مکان نما موس انتخاب کنید. در مرحله بعد ، به صفحه پیکربندی PCH-FW بروید و PTT را فعال کنید.

 

TMP تنظیمات

 

سپس یک کادر محاوره ای مشاهده خواهید کرد که توضیح می دهد PTT نام اینتل برای پیاده سازی سخت افزاری یک ماژول TPM 2.0 است. همچنین جعبه به شما هشدار می دهد که اگر کلید سیستم عامل TPM به هر دلیلی گم شود ، رایانه شما دیگر بوت نمی شود. برای ادامه روی OK کلیک کنید ، سپس از بایوس خارج شده و رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد نیاز ویندوز 11 TPM ، راهنمای اختصاصی ما را بررسی کنید.

 

بسیاری از الزامات دیگر برای عملکرد برخی از قسمت های اختیاری ویندوز 11 وجود دارد. به عنوان مثال ، پشتیبانی از 5G به یک مودم با قابلیت 5G نیاز دارد ، در حالی که صفحه شما برای استفاده از ویژگی Auto HDR نیاز به پشتیبانی از HDR دارد ، که فضای رنگ را افزایش می دهد تا وضوح بیشتری را حتی با عناوین بازی غیر HDR نشان دهد. برای مشاهده خلاصه کامل این ویژگی های اختیاری و موارد مورد نیاز برای کار ، لیست کامل مایکروسافت مورد نیاز را بررسی کنید.

 

اگر کامپیوتر من نتواند ویندوز 11 را اجرا کند چه می شود ؟
 

 

اگر رایانه شما یک یا چند مورد از الزامات بالا را برآورده نمی کند ، نمی تواند به طور رسمی ویندوز 11 را اجرا کند. در این صورت ، شما سه گزینه اصلی دارید. ساده ترین راه این است که از ویندوز 10 استفاده کنید. سیستم عامل فعلی مایکروسافت در حال حاضر عالی است و این شرکت متعهد شده است که حداقل تا سال 2025 از آن پشتیبانی کند ، این بدان معناست که رایانه شخصی ویندوز 10 شما در سالهای آینده همچنان به روز رسانی های امنیتی و ویژگی ها را دریافت می کند.

گزینه دوم شما ارتقاء مولفه یا اجزایی است که ویندوز 11 از آنها پشتیبانی نمی کند. برخی از ارتقاء های سخت افزاری آسان هستند ، در حالی که بعید به نظر می رسد ارزش هزینه و زحمت لازم را داشته باشد. اگر به حافظه یا فضای ذخیره سازی بیشتری احتیاج دارید و رایانه شخصی یا لپ تاپ شما دارای یک درایو یا شکاف حافظه به راحتی قابل دسترسی است ، ممکن است بتوانید جایگزین های ارزان قیمت را انتخاب کرده و خودتان نصب کنید. در اینجا راهنمای ما برای انتخاب حافظه و جایگزینی درایو ذخیره سازی شما آمده است.

در صورت عدم موفقیت ، همیشه می توانید یک رایانه شخصی جدید که از ویندوز 11 پشتیبانی می کند خریداری کنید. به گفته مایکروسافت ، اکثر رایانه های شخصی ویندوز 10 موجود در فروش امروز قادر خواهند بود به ویندوز 11 ارتقاء دهند. عبارت " ارتقاء رایگان به ویندوز 11 " در مطالب بازاریابی رایانه های شخصی جدید ظاهر می شود. اگر در بازار هستید ، راهنمای ما را در مورد بهترین لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی جدید که آزمایش کرده ایم ، بررسی کنید.

 

 

منبع : pcmag

 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد