|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

بهترین ویژگی های جدیدی که در iOS 15 ظاهر می شود

امیررضا فروزان

اپل فیس تایم (FaceTime) را باز می کند ، حتی بیشتر به امنیت می پردازد و برنامه های آب و هوا و نقشه های خود را تقویت می کند.

درست زمانی که فکر می کردید اپل نمی تواند کارهای کوچکی برای بهبود تغییرات بزرگ در iOS 14 انجام دهد ، چندین به روزرسانی چشمگیر و ویژگی های جدید به سیستم عامل تلفن همراه اپل در iOS 15 وارد می شود که امروز راه اندازی می شود.

به روز رسانی فیس تایم اخبار را در اینجا هدایت می کند ، اما دسترسی ، حریم خصوصی ، مرور وب ، ترجمه ، اتوماسیون خانه ، نقشه ها ، و بهبود آب و هوا نیز در حال استفاده است.

بسیاری از ویژگی ها در پلتفرم های مختلف اپل از جمله آیپد او اس (iPadOS) ، 15 ،تلویزیون ها و واچ او اس (watchOS) 8 که امروز نیز عرضه می شوند و مک مونتری جدید که اواخر پاییز عرضه می شود ، ارائه می شود. آزمایش کنندگان اولیه توانسته اند با نسخه جدید از طریق پیش نمایش توسعه دهنده و برنامه بتا عمومی اپل بازی کنند. اکنون که برای زمان آماده شدن آماده است ، در اینجا برخی از ویژگی های برتر است که ما از آزمایش آن در iOS 15 جدید هیجان زده ایم.

 

فیس تایم 

 

FaceTime in iOS 15

 

بسیاری از ویژگی های جدید فیس تایم مدتهاست که از طریق رقابت چت تصویری مانند گوگل هنگ اوت (Google Hangouts) ، مایکروسافت تیم ، اسکایپ و زوم در دسترس هستند ، مواردی مانند تار شدن پس زمینه ، نمای شبکه و کاهش نویز پس زمینه.

چیزی که از طرف اپل شگفت انگیز است این است که می توانید از فیس تایم در اندروید و ویندوز استفاده کنید. این اقدامی ناشناخته از سوی این شرکت است که از یک رویکرد اختصاصی و باغدار استفاده می کند. متأسفانه ، اپل هنوز از باز کردن iMessage برای سایر سیستم عامل ها خودداری می کند.

 

Apple SharePlay in iOS 15

 

همچنین شِیر پلی (SharePlay) برای فیس تایم جدید است ، که صفحه ای از یا هم تماشا کنیم (Watch Together) فیس بوک می گیرد تا به افرادی که در فیس تایم هستند اجازه دهد به طور همزمان خدمات پخش ویدئو مانند دیزنی پلاس و هولو (Hulu) را تماشا کنند یا در اپل موزیک ، موسیقی گوش دهند. کاربران اپل تی وی اکنون می توانند در مشاهده سرگرمی ها و گوش دادن مشترک شرکت کنند ، هرچند The Verge گزارش می دهد که هنگام راه اندازی iOS 15 امروز ، قابلیت شِیر پلِی در دسترس نیست.

 

فوکوس و تمرکز 

 

Focus in iOS 15

 

مدتهاست با ویژگی Do Not Disturb (مزاحم نشوید) که باعث می شود اعلان ها ، تماس ها و صدای زنگ پیام متوقف شود ، زمان آرام را برای آیفون خود تنظیم کنید. با iOS 15 ، اپل با فوکوس این راه را گسترش می دهد ، که نه تنها یک بلکه چهار راه برای دور شدن از تلفن شما ارائه می دهد. از هوش مصنوعی برای پیشنهاد یکی از چهار حالت استفاده می کند : مزاحم نشوید ، شخصی ، کار و خواب. دو وسط به شما امکان می دهد از برنامه های تعیین شده (که می توانید برای آنها صفحه اصلی خاصی ایجاد کنید) فقط برای زمان کار یا خانواده استفاده کنید. 

 

اعلان ها 

 

Notifications in iOS 15

 

اپل در طول این سالها اغلب اعلان های مربوط به آیفون را تغییر داده است ، اما برای iOS 15 ، این شرکت تا آنجا پیش می رود که ادعا می کند (شاهد) "تجربه یک اعلان جدید" هستید . اما نگران نباشید ، ظاهر آنها چندان متفاوت نیست. قابل توجه ترین به روز رسانی ها افزودن عکس های مخاطب در مکان های موجود و آیکون های برنامه بزرگتر برای شناسایی آسان تر است. همچنین سیستم جدید می تواند اعلان ها را در اولویت قرار داده و آنها را دسته ای ارسال کند تا مزاحمت های بی اهمیتی برای شما ایجاد نکند و مخاطبین iMessage شما قبل از ارسال پیام متوجه می شوند که آیا در حالت فوکوس هستید (یا خیر).

 

قابلیت اشتراک گذاشته شده با شما (Shared with You)

 

Shared with You in iOS 15

 

پیام ها در iOS 15 برخی از قابلیت اشتراک گذاری بین برنامه ها را با ویژگی جدید Shared with You فعال می کند. به عنوان مثال ، اگر مخاطبی عکسی را به اشتراک می گذارد ، می توانید آن را در تصاویر (Photos) باز کنید. و همینطور برای آهنگهایی با اپل موزیک ، اخبار و اخبار اپل ، و پادکست ها و پادکست های اپل.

 

نقشه ها 

 

Apple Maps in iOS 15

 

این برنامه ضروری موبایل ظاهراً در هر رویداد اپل به روز می شود ، اما آنچه اپل در WWDC 2021 نشان داد واقعاً در سطح بهتری به نظر می رسد. منتظر نمای سه بعدی برای پل های روگذر (همیشه برای برنامه های نقشه مضر است) ، نمای شبانه واقعی و جزئیات محلی بیشتر باشید. یک ویژگی جالب جدید برای کاربران حمل و نقل عمومی (وجود دارد که) به آنها نشان می دهد که دقیقاً کجا باید وارد پیچ و خم های زیرزمینی شوند و هنگام پیاده شدن به آنها هشدار می دهد.

 

آب و هوا 

 

Weather in iOS 15

 

شما گزینه های زیادی برای برنامه های آب و هوا دارید ، اما اپل امیدوار است که برنامه داخلی آن بتواند شما را از Weather.com یا Yahoo Weather دور کند. صفحه اصلی تقریباً یکسان به نظر می رسد ، اما اکنون نقشه ها و پس زمینه های متحرک را دریافت می کنید که برای نشان دادن زمان روز تغییر می کند.

 

لایو تکست (چت زنده)

 

Live Text in iOS 15

 

این در واقع یکی از جالبترین ویژگیهای جدید در iOS 15 است ، حتی اگر از فناوریهای موجود استفاده کند. شما می توانید موبایل را به علامتی با شماره تلفن نشان دهید و مستقیماً به برنامه تلفن بروید. برنامه دوربین می تواند متن موجود در تصویر را به متن واقعی تبدیل کند که می توانید کپی و جایگذاری کنید. همچنین می توانید بر اساس تصاویر ، به عنوان مثال ، اطلاعات مربوط به هنر یا هنرمندان را جستجو کنید.

 

برنامه یادداشت ها

 

Notes app in iOS 15

 

برنامه Notes برای سازماندهی و اطلاع رسانی به شرکت کنندگان از هشتگ ها و @ mentions پشتیبانی می کند. همچنین دارای نمای اکتیویتی (activity) جدیدی است که به شما امکان می دهد تمام اقدامات قبلی را در یک یادداشت مشترک مشاهده کنید.

 

سافاری 

 

Safari in iOS 15

 

سافاری سرانجام یک تصویر صفحه جدید دریافت می کند ، نمای بک گراند قدیمی آن کمتر از همه مرورگرها مورد علاقه من بود. همچنین یک نوار صفحه جدید در پایین صفحه وجود دارد که تعویض سایت با یک دست را آسان می کند. ویژگی های جدید Tab Groups یادآور ویژگی قوی تر مایکروسافت اِج (در iOS نیز موجود است) است. به شما امکان می دهد گروهی از سایت ها را ذخیره کرده و آنها را با سایر دستگاه های اپل خود همگام سازی کنید. برخلاف مجموعه ها ، به شما اجازه نمی دهد یادداشت یا خروجی به اسناد اضافه کنید. با این حال ، یک پرده بزرگ در کلاه جدید iOS سافاری، افزونه هایی برای مرورگر موبایل است ، چیزی که متأسفانه از جهانی شدن بسیار دور است.

 

حریم شخصی

 

Privacy in iOS 15

 

اپل در تلاش برای تمایز خود از اندروید (که برخی از ویژگی های خصوصی را نیز در نسخه های اخیر به آن افزوده شده است) ، ویژگی های حریم خصوصی بیشتری را به iOS 15 اضافه می کند. یکی از مهمترین آنها تشخیص گفتار روی دستگاه Siri است. این امر باعث می شود درخواست های گفتاری شما به Siri از طریق اینترنت ، آن سرزمین آسیب پذیری حریم خصوصی ، رد نشوند. پردازنده های جدیدتر و قوی تر آیفون بدون شک در این قابلیت یادگیری ماشین محلی نقش دارند.

یکی دیگر از ویژگی های جدید حفظ حریم خصوصی ، گزارش حریم خصوصی است که اطلاعات شخصی را که هر برنامه ای که نصب کرده اید جمع آوری می کند به شما نشان می دهد. اپل با تشویق کاربران به خاموش کردن ردیابی برنامه ، بازاریابان اینترنتی را آزار داده است ، و این ممکن است شما را مجبور به حذف برنامه های مزاحم کند و در عوض از برنامه های اپل استفاده کند. اما هرگونه شفافیت در مورد نحوه استفاده از اطلاعات خصوصی شما چیز خوبی است.

همچنین برنامه Mail به روز رسانی حریم خصوصی را دریافت می کند : آدرس IP شما را محافظت می کند و رسیدهای کسانی را که به شما ایمیل می زنند می خواند.

 

سلامت 

 

Health in iOS 15

 

اپل هِلث (Apple Health) یک سرویس رایگان است که بر روی هر آیفون اجرا می شود و به شما نشان می دهد که چند مرحله را به همراه بسیاری از داده های فیزیکی دیگر انجام داده اید. به روز رسانی iOS 15 به شما امکان می دهد این داده ها را با پزشک یا یکی از اعضای معتمد خانواده خود به اشتراک بگذارید. معیار جدید ثبات راه رفتن در برنامه می تواند در صورت احتمال سقوط به شما هشدار دهد و در صورت تغییر الگوهای تنفسی ، میزان تنفستان را اطلاع می دهد.

 

کلیدها و کیف پول

 

دیگر نیازی نیست آنقدر خوش شانس باشید که صاحب یک بی ام و باشید که با Apple CarKey کار می کند تا قفل ماشین با اپل باز شود. با iOS 15 ، ممکن است بتوانید قفل خانه ، محل کار یا حتی اتاق هتل خود را با قابلیت Apple Wallet باز کنید. همچنین کیف پول می تواند به عنوان شناسه رسمی دولتی شما عمل کند. می توانید گواهینامه رانندگی خود را اسکن کنید که چندین ایالت قبلاً برای احترام به آن این اقدام را انجام داده اند. حتی TSA در حال کار بر روی اجازه استفاده از این شناسه موبایل  برای سفر است.

 

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد