|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

فیس بوک گزارش وال استریت ژورنال درباره تحقیقات داخلی را محکوم می کند

امیررضا فروزان

این شرکت می گوید گزارش های اخیر وال استریت ژورنال "حاوی سوء نیت های عمدی" از اقدامات آن ها بوده است. اما این تنها نشریه ای نیست که اخیراً گزارش های نفرت انگیزی درباره این شبکه اجتماعی منتشر می کند.

نیک کلگ ، نایب رئیس امور جهانی فیس بوک ، به طور رسمی به " پرونده های فیس بوک " ، مجموعه ای از وال استریت ژورنال بر اساس اسناد داخلی فیس بوک پاسخ داد و گفت که به نظر نمی رسد تحت تأثیر قرار بگیرد.

تا کنون ، این مجله در مورد برنامه ای گزارش داده است که افراد برجسته را با استانداردهای متفاوتی نسبت به کاربران عادی فیس بوک نگه داشته است. نشانه هایی که فیس بوک از خطرات اینستاگرام برای کاربران نوجوان آگاه است. تغییر در الگوریتم های فیس بوک که نتیجه معکوس داشت. مبارزه شرکت برای رسیدگی به محتوای خطرناک ؛ و راه های سوء استفاده از واکسرز (vaxxers)  پلتفرم.

کلگ در بیانیه ای که روز شنبه منتشر شد ، گفت: " اینها مسائل جدی و پیچیده ای هستند. " و برای ما کاملاً مشروع است که در مورد نحوه برخورد با آنها پاسخگو باشیم. اما این داستانها حاوی توصیفات نادرست عمدی از آنچه ما سعی می کنیم (انجام دهیم) است. و به رهبران و کارکنان فیس بوک انگیزه های بسیار نادرست منتقل کرد. "

این ها اساس اعتراض کلگ به گزارش مجله است:

" در قلب این مجموعه ادعایی وجود دارد که کاملاً نادرست است : اینکه فیس بوک تحقیقاتی را انجام می دهد و سپس اگر یافته ها برای شرکت ناخوشایند باشد به طور سیستماتیک و عمدی آن را نادیده می گیرد. این انگیزه ها و تلاش سخت هزاران محقق ، کارشناسان سیاست را نادیده می گیرد. و مهندسین در فیس بوک که تلاش می کنند کیفیت محصولات ما را بهبود بخشند و تأثیر گسترده (مثبت و منفی) آنها را درک کنند. این ادعایی است که تنها با انتخاب نقل قول های انتخابی از قطعات جداگانه از مواد نشت شده می تواند به نحوی انجام شود که مسائل پیچیده و ظریف را طوری ارائه می دهد که گویی تنها یک پاسخ درست وجود دارد. "

این مجله ، به نوبه خود ، در اولین گزارش خود برای " پرونده های فیس بوک " گفت که تحقیقات آن ها بر اساس " مجموعه گسترده ای از ارتباطات داخلی فیس بوک " و همچنین " مصاحبه با ده ها کارمند فعلی و سابق " است. همچنین گفت که حداقل برخی از این اسناد به کنگره و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه شده است.

پاسخ کلگ محدود به اتهامات چیدن آلبالو نبود. وی گفت : " فیس بوک مسئولیت قابل توجهی را که با عملکرد یک پلتفرم جهانی ایجاد می شود درک می کند. ما آن را جدی می گیریم و از موشکافی و انتقاد دریغ نمی کنیم. اما ما اساساً این ویژگی نادرست کار خود و خدشه دار کردن انگیزه های شرکت را رد می کنیم. "

با این حال ، نیویورک تایمز گزارش داد که مدیران فیس بوک می خواهند " به طور انتخابی داده های خود را در قالب گزارش های دقیق تهیه کنند ، نه اینکه به دیگران ابزارهایی برای کشف خود ارائه دهند " ، فقط یک ماه قبل از انتشار اولین شبکه اجتماعی "مشاهده گسترده گزارش محتوا " ، در تلاش برای شفافیت بیشتر در مورد بستر خود.

این گزارش فاش کرد که فیس بوک به اشتباه فقط نیمی از داده هایی را که قول داده بود در مورد مشارکت با محتوای سیاسی در ایالات متحده به آنها بدهد ، در اختیار محققان قرار داده است. (گفته می شود اطلاعات جمع آوری شده از سایر کشورها تحت تأثیر قرار نگرفته است.) این شرکت این خطا را تصدیق کرده و می گوید که در چند هفته آینده سعی می کند اطلاعات کامل را ارسال کند.

فیس بوک همچنین متهم به خصومت با محققان خارجی در ماه های اخیر شده است ، ابتدا با تلاش های دانشگاه نیویورک برای بررسی تبلیغات سیاسی در شبکه اجتماعی ، و سپس با یک موسسه غیر انتفاعی به نام الگوریتم واچ (AlgorithmWatch) که گفته است این شرکت "تهدید نرم " مربوط به آن را صادر کرده است. تحقیق در مورد الگوریتم های توصیه های اینستاگرام.

این شرکت در ابتدا ادعا کرد که توافقنامه 2019 با کمیسیون تجارت فدرال ، که در اصلاحیه اخیر شکایت ضد تراست خود علیه فیس بوک گفته بود " این یک انحصارگر است که از قدرت بیش از حد بازار خود برای از بین بردن تهدیدهای تسلط خود سوء استفاده کرده است " ، ملزم به مداخله در آن شد. تحقیقات NYU (این را میگوید) ، اما FTC گفت که این ادعا نادرست است.

کلگ امروز گفت: " آنچه واقعاً نگران کننده است این است که فیس بوک در ابتدا این نوع تحقیقات را انجام ندهد. دلیل اینکه ما این کار را می کنیم این است که برای خود آینه ای در دست بگیریم و سوالات دشواری را در مورد نحوه تعامل مردم در مقیاس وسیع با رسانه های اجتماعی بپرسیم. اینها اغلب مشکلات پیچیده ای هستند که هیچ پاسخ ساده ای وجود ندارد ، علیرغم تمایل به توجه آنها و گرفتن تیتر روزنامه. "

بسیاری از روزنامه ها دیگر نمی توانند تیترهای جالب توجه (بزنند) : بسیاری از نشریات کوچکتر پس از از دست دادن درآمد خود از تبلیغات به گوگل و فیس بوک تعطیل شدند و نشریات بزرگتر نویسندگان بی شماری را برای تمرکز بر محتوای ویدئویی در حرکتی که بعداً نتیجه معکوس داشت ، اخراج کردند. بخشی به دلیل افزایش معیارهای تبلیغاتی فیس بوک برای فیلم های خود.

 

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد