|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

چگونه یک برنامه نویس کامپیوتر شویم

امیررضا فروزان

برنامه نویسی کامپیوتری یک حوزه در حال رشد سریع است و در دنیای فناوری محور ما بسیار مهم شده است.

برنامه نویسان نرم افزار و سیستم عامل هایی را که همه سیستم های کامپیوتری به آنها متکی هستند ، از کامپیوتر ها گرفته تا اسمارت فون ها تا لپ تاپ ها و سایر دستگاه های تلفن همراه ایجاد می کنند. آنها همچنین برنامه ها را برای (یافتن) اشکالات آزمایش می کنند ، هر گونه خطایی را که ممکن است در کد ظاهر شود برطرف کرده و برای برنامه های موجود به روز رسانی می نویسند.

از آنجا که برنامه نویسان کامپیوتر برای همه چیز از طراحی وب گرفته تا برنامه های موبایل تا بازی های ویدئویی مورد نیاز هستند ، گزینه های شغلی زیادی در دسترس هر فردی است که در این زمینه تجربه دارد. این یک انتخاب ایده آل برای هر کسی با سابقه قوی در ریاضیات و توانایی کار با فرایندهای متوالی و منطقی است که کامپیوترها به آن وابسته هستند.

برنامه نویسی رایانه ای بر استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند سی پلاس پلاس ، جاوا یا HTML برای ایجاد انواع مختلف نرم افزار تمرکز دارد. این رشته در مقایسه با سایر زمینه های علوم رایانه مانند گرافیک رایانه ای که بر هنرهای تجسمی ، تصاویر گرافیکی و ویدئو تمرکز دارد ، زمینه بازتری دارد. مهندسی کامپیوتر ، که بر طراحی و توسعه فناوری و سخت افزار تمرکز دارد. یا شبکه کامپیوتری ، که شامل ارتباط بین رایانه های متصل از طریق شبکه محلی و اینترنت است.

 

چگونه می توان برنامه نویس کامپیوتر شد

 

چندین مرحله کلیدی برای یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر وجود دارد. بسته به این که بدنبال حرفه ای در زمینه طراحی وب ، سیستم عامل ها ، بازی های ویدئویی یا برنامه های موبایل هستید ، اهداف شما ممکن است متفاوت باشد ، اما برنامه ریزی آینده شما مهم نیست که در چه مسیری پیش بروید.

پنج مرحله برای برنامه نویس شدن وجود دارد:

  1. تصمیم بگیرید که کدام نوع آموزش برای شما مناسب است
  2. بهترین رشته / مقطع تحصیلی را برای اهداف شغلی خود انتخاب کنید 
  3. گذراندن کارآموزی در زمینه ای مرتبط با فناوری 
  4. اخذ گواهینامه ها را در نظر بگیرید 
  5. ایجاد تجربه شغلی ارزشمند

 

مرحله 1 : تصمیم بگیرید که کدام نوع آموزش برای شما مناسب است

 

ابتدا بهترین نوع آموزش را برای خود در نظر بگیرید. گزینه های مختلفی در دسترس است و بهترین انتخاب اغلب به شخص بستگی دارد. برخی از افراد در محیط کلاس درس بهتر یاد می گیرند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است آموزش مستقیم و عملی ترجیح دهند.

باید در نظر بگیرید که کدام یک از گزینه های زیر برای سبک یادگیری شخصی شما مناسب است.

 

موسسه فنی

 

یک موسسه فنی یا دانشکده تجاری می تواند راهی جایگزین برای یادگیری نحوه برنامه نویسی کامپیوتر باشد. یکی از مزایا این است که دریافت مدرک در یک موسسه فنی به طور کلی فقط دو سال طول می کشد ، به جای چهار سالی که برای مدرک دانشگاهی لازم است. این همچنین در هزینه تحصیل شما صرفه جویی می کند ، زیرا تحصیلات خود را زودتر به پایان می رسانید و می توانید مستقیماً وارد نیروی کار شوید.

تفاوت اصلی دیگر این است که یک موسسه فنی صرفاً بر آموزش برنامه نویسی کامپیوتر شما تمرکز می کند ، بدون هیچ دوره اضافی خارج از رشته شما. در مقایسه با این موضوع ، مدرک چهار ساله ، دانش آموزان را ملزم به گذراندن دوره های آموزشی عمومی دیگر در زمینه ادبیات ، تاریخ و هنر می کند. این دوره های اضافی به دانش آموزان آموزش جامع تری می دهد و به آنها در انتخاب گزینه های شغلی بیشتر کمک می کند ، به خصوص اگر تصمیم گرفته اید در آینده شغلی را تغییر دهید. اما اگر می خواهید تحصیلات متمرکزتری را دنبال کنید که بر مهارت های خاصی که برای یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر نیاز دارید متمرکز باشد ، ممکن است یک موسسه فنی بهترین انتخاب باشد.

 

کالج یا دانشگاه

 

تحصیلات سنتی کالج رایج ترین انتخاب است و بهترین آموزش را برای دانش آموزان فراهم می کند. همچنین بهترین انتخاب برای دانشجویانی است که می خواهند تحصیلات خود را تا مدرک کارشناسی ارشد ادامه دهند. هزینه بیشتر شهریه برای یک کالج چهار ساله با این واقعیت جبران می شود که فارغ التحصیلان کالج حقوق بالاتری دریافت می کنند. آنها همچنین بهترین انتخاب برای دانش آموزانی هستند که در کلاس درس به خوبی یاد می گیرند.

کسب مدرک دانشگاهی همچنین می تواند گزینه های بیشتری را در مورد انتخاب رشته یا اضافه کردن یک درجه جزئی به مدرک به شما ارائه دهد. طیف گسترده ای از گزینه ها می تواند برای دانش آموزانی که مطمئن نیستند کدام مسیر برای آنها مناسب است مفید باشد. به دلیل همپوشانی در زمینه های تحصیلی ، اغلب ممکن است دوره های مختلف رشته های مرتبط را قبل از انتخاب بهترین انتخاب برای خود بگذرانید.

 

مدارک آنلاین

 

اگر ترجیح می دهید در خانه کار کنید ، می توانید برنامه نویسی را به صورت آنلاین نیز یاد بگیرید. یک مدرک آنلاین به شما این آزادی را می دهد که دوره های تحصیلی خود را در برنامه خود قرار دهید ، که می تواند برای والدین یا افرادی که به طور تمام وقت در حال رفتن به مدرسه کار می کنند ایده آل باشد. هنگام پیگیری مدرک آنلاین مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که از حضور در یک مدرسه معتبر برای اطمینان از پذیرش کارفرما اطمینان حاصل کنید.

مدارس برتر آنلاین برای علوم کامپیوتر شامل دانشگاه کاپلا است که دارای مدرکی در زمینه فناوری اطلاعات و توسعه سیستم ها است. و دانشگاه گرند کنیون ، که مدرک برنامه نویسی کامپیوتر را ارائه می دهد.

 

خود برنامه نویسی را آموزش دهید

 

اگر مبتدی هستید ، می توانید برنامه نویسی را در خانه یاد بگیرید. اینترنت مملو از آموزش های آنلاین ، نمونه کدها به زبان های مختلف و سایر منابع رایگان است که می توانید از آنها استفاده کنید. با پیروی از راهنمای نحوه راهنمای آنلاین ، می توانید برنامه نویس شوید در حالی که با سرعت خود یاد می گیرید و برنامه درسی خود را تنظیم می کنید.

ممکن است تصمیم بگیرید که برنامه نویسی را در خانه آموزش دهید ، اما این گزینه برای همه کار نمی کند. آموزش برنامه نویسی کامپیوتری در خانه آسان نیست. زمان ، فداکاری و کار (باعث) سختی کار می شود. یادگیری مهارت های برنامه نویسی بدون راهنمایی معلم برای برخی افراد دشوار است. همچنین ، یک موسسه آموزشی باتجربه به احتمال زیاد در مورد بهترین گام ها و موثرترین روش برای یادگیری مهارت های مورد نیاز اطلاعات بیشتری خواهد داشت. اگر مطمئن نیستید که می توانید آن را به تنهایی انجام دهید ، ممکن است بخواهید یک نوع آموزش سنتی تر را در نظر بگیرید.

 

مرحله 2 : انتخاب رشته و درجه کاری

 

آموزش کامل برای موفقیت در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر بسیار مهم است. هنگام تصمیم گیری برای تحصیل در مقطع تحصیلی ، اهداف شغلی خود و مدت زمانی را که می خواهید به آموزش اختصاص دهید ، در نظر بگیرید.

 

مدرک کاردانی

 

مدرک کاردانی می تواند آموزش اولیه برنامه نویسی کامپیوتر را به شما ارائه دهد و ممکن است برای شروع برخی از مشاغل برنامه نویسی سطح اولیه کافی باشد. با این حال ، اکثر مشاغل سطح بالاتر به درجه پیشرفته تری نیاز دارند. اگر می خواهید زودتر وارد نیروی کار شوید ، ممکن است بخواهید مدرک دو ساله بگیرید ، سپس به سمت درجه پیشرفته تر به کار خود ادامه دهید.
 

مدرک کارشناسی

 

مدرک لیسانس ، (بر پایه یک برنامه) چهار ساله ، برای اکثر مشاغل پایه برنامه نویسی بهترین است. این مدرک به شما تمام مهارت های مورد نیاز برای کار در زمینه های مختلف برنامه نویسی را می دهد و بسیاری از دانشگاه ها تخصص های مختلفی مانند فناوری اطلاعات ، مدیریت شبکه یا توسعه نرم افزار را ارائه می دهند. یک برنامه چهار ساله همچنین به شما امکان می دهد تحصیلات عمومی را در سایر زمینه های مفید مانند گزارش نویسی ، سخنرانی در جمع و تفکر انتقادی کسب کنید ، که می تواند ابزارهای مفیدی برای تقویت حرفه شما باشد.

 

مدرک کارشناسی ارشد

 

اگر می خواهید پتانسیل شغلی خود را به حداکثر برسانید ، مدرک کارشناسی ارشد بهترین انتخاب است. دریافت مدرک کارشناسی ارشد در برنامه نویسی کامپیوتر نه تنها مهارت های گسترده تری را در اختیار شما قرار می دهد ، بلکه شما را برای کارفرمای بالقوه ارزشمندتر می کند. برنامه نویسان با مدرک کارشناسی ارشد به طور کلی حقوق بالاتری دریافت می کنند و این گزینه های شغلی بیشتری را برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهد. همچنین ، برخی از کارفرمایان بازپرداخت شهریه را برای کمک به کارکنان خود برای پرداخت درجه پیشرفته تر ارائه می دهند ، بنابراین گرفتن مدرک کارشناسی ارشد ممکن است چیزی باشد که شما تصمیم دارید پس از کار در زمینه برنامه نویسی دنبال کنید. قبل از ثبت نام در پایه کارشناسی ارشد باید لیسانس داشته باشید ، اما تحصیلات کارشناسی شما نه فقط در علوم کامپیوتر ، (بلکه) می تواند در هر زمینه ای باشد.

 

عمده و کوچک

 

علاوه بر تصمیم گیری در مورد گرفتن مدرک کاردانی ، کارشناسی یا کارشناسی ارشد ، باید رشته خاصی را که می خواهید دنبال کنید در نظر بگیرید. بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها انواع مختلفی از رشته های مرتبط را برای انتخاب دانش آموزان ارائه می دهند. علاوه بر این ، ممکن است بخواهید یک کودک خردسال را برای کمک به تکمیل آموزش خود با مهارت های اضافی فراتر از خود برنامه نویسی در نظر بگیرید.

 

انتخاب های بزرگ عمده عبارتند از:

 

  • برنامه نویسی / توسعه نرم افزار : انتخاب کلاسیک برای برنامه نویسان مشتاق کامپیوتر. برنامه نویسی کامپیوتر بر زبان های مختلف رایانه و توسعه نرم افزار تمرکز دارد.
  • سیستم های اطلاعاتی : تمرکز بر مدیریت سیستم ها و سیستم های اطلاعاتی است و همه آنچه را که باید در مورد شبکه سرور ، پایگاه های داده و طراحی وب بدانید به شما آموزش می دهد.
  • علوم کامپیوتر : رایج ترین و گسترده ترین ، تمرکز بر برنامه نویسی ، ریاضی ، الگوریتم ها و ساختار داده ها.
  • فناوری اطلاعات : این درجه به شما می آموزد که چگونه داده ها را مدیریت کنید ، آنها را ذخیره کنید ، آنها را سازماندهی کنید ، تجزیه و تحلیل کنید و برای کاربران نمایش دهید. داده هایی که مدیریت می کنید می توانند از اطلاعات حساب ، آمار ، داده های تحقیق و سایر موارد باشد و مدیریت اطلاعات موثر می تواند برای فرایندهای تصمیم گیری در بسیاری از شرکت ها بسیار مهم باشد.
  • امنیت اطلاعات : تمرکز بر امنیت وب و شبکه و نحوه محافظت در برابر تهدیدات مختلف مانند ویروس ها و سایر انواع حملات سایبری است.

 

موارد مکمل عبارتند از :

 

  • ریاضیات : ریاضیات در برنامه نویسی کامپیوتر بسیار مهم است و افزودن یک درس جزئی در ریاضیات می تواند مهارت های برنامه نویسی شما را تکمیل کرده و شما را به حل کننده بهتری از مشکلات تبدیل کند.
  • مهندسی برق یا کامپیوتر : در حالی که برنامه نویسی کامپیوتر بر توسعه نرم افزار تمرکز دارد ، یادگیری مهندسی می تواند در مورد ایجاد سخت افزار کامپیوتر اطلاعات بیشتری به شما بدهد. این می تواند درک گسترده تری از سیستم های رایانه ای به طور کلی به شما ارائه دهد و گزینه های شغلی شما را بهبود بخشد.
  • هنر یا موسیقی : اگر می خواهید درگیر گرافیک رایانه ای ، طراحی بصری یا برنامه نویسی صوتی و تصویری شوید ، ایده خوبی است که مهارت های رایانه خود را با دانش هنر و موسیقی تکمیل کنید. به این ترتیب ، شما می توانید استعدادهای هنری خود و مهارت های برنامه نویسی خود را با یکدیگر ترکیب کنید تا هنر دیجیتال خیره کننده ، گرافیک بازی های ویدئویی و موارد دیگر ایجاد کنید.
  • کسب و کار : یک کسب و کار جزئی می تواند به شما در درک هدف پشت برنامه هایی که توسعه می دهید ، کمک کند ، مانند اینکه در حال نوشتن برنامه برای یک موسسه بانکی یا شرکت خرده فروشی هستید. درک کسب و کار نیز می تواند به شما در ارتقاء مدیریت و تبدیل شدن به یک سرپرست در بخش فناوری اطلاعات کمک کند.
     

 

مرحله 3 : گواهینامه ها

 

در نهایت ، باید در نظر بگیرید که آیا می خواهید گواهینامه برنامه نویسی دریافت کنید یا خیر. شما می توانید در یک زبان رایانه ای خاص ، مانند سی پلاس پلاس یا جاوا ، یا در سیستم های خاصی ، مانند عضو شدن به (عنوان) یک همکار در شبکه معتبر Cisco یا یک سیستم مشترک Microsoft Certified ، گواهینامه بگیرید. ممکن است برخی از شرکت ها قبل از استخدام شما مجوز بگیرند ، در حالی که در موارد دیگر درهای بیشتری را برای شما باز می کنند و به شما کمک می کند تا حداکثر درآمد خود را به حداکثر برسانید. اگر می خواهید یک مهارت جدید و خاص مانند یادگیری یک زبان برنامه نویسی اضافی برای گسترش مهارت های خود بیاموزید ، گواهینامه می تواند مفید باشد.

 

مرحله 4 : کارآموزی در زمینه فناوری دریافت کنید

 

کارآموزی می تواند راهی عالی برای ایجاد تجربه در برنامه نویسی (برای) شما باشد و به شما در موفقیت در بازار کار کمک کند. بسیاری از کارآموزی ها بدون پرداخت هزینه انجام می شود ، اما اگر به دنبال برنامه نویسی کامپیوتر در کالج یا دانشگاه هستید ، می توانید از کارآموزی برای کسب اعتبار دوره در مقطع تحصیلی خود استفاده کنید. کارآموزی همچنین می تواند مهارت های واقعی را به شما آموزش دهد که فراتر از آنچه در آموزش خود دریافت می کنید ، باشد. این تجربه به بهبود رزومه شما و افزایش شانس شما برای یافتن کار پس از اتمام تحصیل کمک می کند.

کارآموزی برنامه نویسی کامپیوتر می تواند فرصت خوبی برای یادگیری زبان های برنامه نویسی خاصی باشد که در صنعت خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال ، کارآموزی با فناوری پایگاه داده می تواند راه خوبی برای یادگیری SQL باشد ، در حالی که کار در یک شرکت تحت وب فرصت خوبی برای یادگیری جاوا است. همچنین کارآموزی در یک شرکت مبتنی بر فناوری ، مانند شرکتی که در زمینه شبکه ، توسعه وب یا برنامه های تلفن های هوشمند تخصص دارد ، می تواند ایده خوبی باشد ، نه یک شرکت غیر فناوری مانند بانک یا شرکت خرده فروشی. در حالی که شرکت های غیرفناوری هنوز به برنامه نویس نیاز دارند و احتمالاً کارآموزی در اختیار دارند ، احتمالاً شما از شرکتی که در زمینه برنامه نویسی و فناوری تخصص دارد اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

مرحله 5: ایجاد یک تجربه شغلی ارزشمند (رزومه سازی)

 

ایجاد حرفه برنامه نویسی رایانه ای شما با ایجاد تجربه شغلی اولیه آغاز می شود. اکثر موقعیتهای با حقوق بالا نیاز به چندین سال تجربه عملی دارند ، بنابراین مهم است که رزومه خود را زود شروع کنید.

کارآموزی یکی از راه های خوب برای ایجاد تجربه است و همچنین ممکن است پس از اتمام کارآموزی فرصتی برای یک شغل دائمی به شما بدهد. یکی دیگر از گزینه های خوب برای دانشجویان مشاغل داخل دانشگاه است. بسیاری از دانشگاه ها برای موقعیت های مختلف ، مانند مشاغل فناوری اطلاعات ، توسعه وب و پشتیبانی شبکه ، کارگران دانشجویی را استخدام می کنند. این مشاغل به عنوان مکمل کلاس های برنامه نویسی رایانه شما ، آموزش های حین کار را ارائه می دهند و شما تجربه عملی خواهید داشت که به شما کمک می کند بعد از فارغ التحصیلی کار تمام وقت پیدا کنید.

گزینه دیگر برای افرادی که دارای مدرک برنامه نویسی کامپیوتر هستند ، جستجوی کار آزاد است. فریلنسرها در یک پروژه واحد یا مجموعه ای از قراردادهای فردی با مشتریان کار می کنند. شما می توانید در خانه کار کنید ، با مشتریان خود به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرده و خدمات برنامه نویسی مورد نیاز آنها را در اختیار آنها قرار دهید. ممکن است بتوانید یک پایگاه ثابت مشتری ایجاد کنید ، یا می توانید از وقت آزاد خود برای توسعه تجربه کاری ارزشمند استفاده کنید که به شما کمک می کند بعداً یک کار برنامه نویسی تمام وقت به دست آورید.

وقتی کار ثابت را به عنوان برنامه نویس رایانه پیدا کردید ، می توانید با ادامه تحصیل و به روزرسانی گواهینامه های خود ، گزینه های شغلی خود را بهبود بخشید. اگر کار خود را با مدرک کارشناسی شروع می کنید ، بازگشت به کالج برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد می تواند به گسترش گزینه های شغلی شما کمک کند یا شانس بیشتری برای ارتقاء به شما بدهد. همچنین ممکن است لازم باشد گواهینامه های خود را به روز کنید ، زیرا برنامه نویسی رایانه زمینه ای است که به سرعت در حال تغییر است و هر روز پیشرفت های جدیدی در آن اتفاق می افتد. ممکن است نیاز به یادگیری زبان های برنامه نویسی جدید داشته باشید ، یا ممکن است بخواهید در زمینه های مختلف (یادگیری خود را) شاخه بندی کنید تا محدود به یک مسیر شغلی نباشید.

 

مشاغل برنامه نویسی کامپیوتر

 

اگر هنوز مطمئن نیستید که می خواهید برنامه نویس کامپیوتر شوید ، چشم انداز شغلی را در نظر بگیرید.

با توجه به اداره آمار کار ، میانگین دستمزد برنامه نویس رایانه در سال 2015 ، 79530 دلار بوده است. 10 درصد برتر برنامه نویسان کامپیوتر بیش از 130800 دلار درآمد دارند.

پیش بینی می شود تعداد مشاغل برنامه نویسی رایانه ای موجود در این زمینه از سال 2015 تا 2024 تا 8 درصد کاهش یابد ، اما در نقاط خاصی از کشور فرصت های بهتری نسبت به سایرین وجود دارد. کالیفرنیا ، تگزاس ، نیویورک ، ایلینوی و نیوجرسی برترین ایالت ها برای اشتغال در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر هستند. این ایالت ها هم بیشترین تعداد مشاغل موجود را دارند و هم حقوق متوسط ​​آنها بالاتر از میانگین کشوری است.

این حرفه برای افرادی که دارای مهارت های قوی در ریاضی ، منطق و حل مسئله هستند ، انتخابی عالی است. در بسیاری از موارد ، همچنین به افراد اجازه می دهد تا در خانه کار کنند ، کار خود را به صورت آنلاین ارسال کنند یا از اینترنت برای اتصال به سرورهایی که باید اشکال زدایی کنند استفاده کنند. اگر با اعداد و رایانه مهارت ندارید ، یا اگر کار روی میز برای شما جذاب نیست ، این مسیر شغلی برای شما نخواهد بود.

 

مشاغل مرتبط

 

وقتی برنامه نویس شدید ، ممکن است بخواهید با دنبال کردن فرصت هایی در زمینه های مرتبط ، گزینه های شغلی خود را گسترش دهید. هر یک از این زمینه ها به طور کلی نیاز به مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر دارند ، بنابراین بسته به نوع تحصیلات شما ، ممکن است واجد شرایط مشاغل در این زمینه ها نیز باشید :

 

  • مهندس نرم افزار
  • معمار شبکه کامپیوتری
  • تحلیلگر سیستم های کامپیوتری
  • مدیر پایگاه داده
  • توسعه دهنده سیستم های نرم افزاری
  • توسعه دهنده وب

 

منبع : geteducated

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد