|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

اپل: ارتعاشات می توانند بر عملکرد دوربین آیفون تأثیر بگذارند

امیررضا فروزان

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ارتعاشات می تواند برخی از قطعات مورد استفاده در دوربین آیفون را تضعیف کند.

اپل به کاربران آیفون هشدار داده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ارتعاشات خاص ممکن است با تداخل با چندین حساس ترین اجزای آن بر عملکرد دوربین دستگاه تأثیر بگذارد.

سایت MacRumors افشای این مشکل توسط شرکت را در مقاله پشتیبانی منتشر شده در 10 سپتامبر مشاهده کرد. اپل می گوید که ارتعاشات می تواند بر دو جنبه خاص سیستم دوربین آیفون تأثیر بگذارد : تثبیت کننده نوری تصویر (OIS) و فوکوس خودکار با حلقه بسته (AF).

OIS لنز دوربین را در پاسخ به حرکت تنظیم می کند تا واضح ترین تصویر ممکن را ثبت کند ، حتی اگر دستگاه کاملاً ثابت نباشد. درعین حال گفته می شود AF با حلقه بسته "تمرکز واضح را در عکس ها ، فیلم ها و پانوراما حفظ می کند." هر دو ویژگی کلیدی برای عکاسی آیفون هستند.

اپل گفت که OIS برای تعیین نحوه تنظیم لنز دوربین به ژیروسکوپ آیفون متکی است. حلقه بسته AF از سنسورهای مغناطیسی برای "اندازه گیری اثرات گرانش و ارتعاش و تعیین موقعیت لنز به طوری که حرکت جبران کننده می تواند به طور دقیق تنظیم شود" استفاده می کند.

اپل گفت : "سیستم های OIS و حلقه بسته AF در آیفون برای دوام طراحی شده اند. با این حال ، مانند بسیاری از لوازم الکترونیکی مصرفی که شامل سیستم هایی مانند OIS می شود ، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ارتعاشات دامنه بالا در محدوده فرکانس خاص ممکن است عملکرد این سیستم ها را تضعیف کرده و منجر به کاهش کیفیت تصویر برای عکس ها و فیلم ها شود. توصیه می شود که آیفون خود را در معرض ارتعاشات دامنه زیاد قرار ندهید. "

این شرکت گفته است که توصیه نمی کند که آیفون را به "موتورسیکلت هایی با موتورهای پرقدرت یا با حجم بالا" متصل کنید ، زیرا این اختلال احتمالی در دوربین دستگاه ایجاد می کند. حتی به افرادی که دوچرخه سواری یا اسکوتر کم مصرف رانندگی می کردند توصیه می شد از پایه های میرایی ارتعاش استفاده کنند.

اپل اعلام کرد که OIS در آیفون 6 پلاس و 6 اس (این مشکل) وجود دارد ، به استثنای لنزهای خاص در آیفون 7 پلاس ، آیفون 8 پلاس و آیفون 11. AF حلقه بسته در آیفون XS و بعد از آن یافت می شود به هر دو سیستم در نسل دوم آیفون SE نیز یافت می شوند.

 

منبع : pcmag

کلمات کلیدی :

آیفون اپل
|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد