|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

شایعات آیفون 13: آنچه باید در مورد آیفون های 2021 اپل بدانید

امیررضا فروزان

آیفون 13 اپل از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد ، اما اگر شایعات را باور کنیم ، ظاهراً تغییرات بزرگی را در داخل خود ایجاد کرده است.

اپل تأیید کرده است که رویداد آیفون 13 در 14 سپتامبر برگزار می شود. ساعت (خود را) 10 صبح الی 1 ظهر تنظیم کنید و (مراسم را در) سایت اپل یعنی Apple.com مشاهده کنید. این شرکت هنوز هیچ جزئیاتی در مورد ترکیب آیفون 2021 خود تأیید نکرده است. این داستان بر اساس نشت اطلاعات و پیش بینی های داخلی صنعتگران مشهور است. در اینجا چیزی است که ما فکر می کنیم تا کنون می دانیم.

 

ظاهر آیفون 13 چگونه است؟

 

در بیشتر موارد ، آیفون 13 بسیار شبیه به نسخه قبلی خود خواهد بود. اپل چند سال پیش اعلام کرد در حال حرکت به یک چرخه سه ساله برای ارتقاء عمده است و ما انتظار نداریم که این تغییر کند. با این اوصاف ، امسال چهار پرچمدار جدید آیفون را مشاهده کنید ، از جمله آیفون 13 مینی 5.4 اینچی ، آیفون 13 اینچی 6.1 اینچی ، آیفون 13 پرو 6.1 اینچی و آیفون 13 پرو مکس 6.7 اینچی.

 

رندر های آیفون 13

 

در نگاه اول ، به نظر می رسد که مدل های آیفون 13 پرو امسال بیشترین ارتقا را داشته باشند. مکس واینباخ گزارش می دهد که مدل های آیفون پرو آینده در رنگهای مشکی مات و طلایی به روز شده در دسترس خواهند بود. اگر شایعات (PC های) مک را می توان باور کرد ، مدل های حرفه ای نیز دارای اثر انگشت خواهند بود. سایت Let's Go Digital چندین رندر در سایت خود دارد که نماهای متعددی از دستگاه های (سری های آِیفون 13) را ارائه می دهد.

بر اساس شایعات خرده فروشی های آنلاین Peng ، موبایل ارزان قیمت iPhone 13 duo به رنگ صورتی در دسترس خواهد بود. ما شایعات متعددی را مشاهده کرده ایم مبنی بر اینکه آیفون صورتی تا ماه دسامبر در دسترس نخواهد بود ، اما ما کاملاً شک داریم که این اتفاق حاصل شود.

صرف نظر از یک ماژول دوربین ارتقا یافته ، پشت مدل های بعدی آیفون 13 ممکن است شبیه به نسخه های قبلی خود باشد. بر اساس گزارش سایت GizChina ، ضخامت دوربین به روز شده ضخیم تر خواهد بود و آیفون 13 مینی ارزان تر و آیفون 13 دارای لنزهای مورب هستند.

بدون شک آیفون 13 با دوام ترین گوشی اپل خواهد بود. اگرچه هنوز در مورد ماندگاری در شایعه چیزی نشنیده ایم ، اما اپل چند سال پیش درخواست ثبت اختراع برای ارتقاء یافته "پوشش های دانه ای مارپیچ برای ساختارهای کلاسی در دستگاه های الکترونیکی" را ثبت کرد. این روکش از "مواد پلی کریستالی ساخته شده است که در آن دانه ها به شکل مارپیچی در هم تنیده رشد کرده اند." به نظر می رسد اپل ممکن است از نسخه های مختلف این پوشش برای محصولات مختلف استفاده کند ، که در صورت رها شدن کمتر آسیب می بیند.

اگر این روکش به آیفون 13 راه پیدا کند ، احتمالاً دارای چند لایه فرعی است که قسمت بالای آن از "یک ماده سخت مانند نیترید" ساخته شده است. همچنین سایش اضافی را کاهش می دهد ، محصولات را در برابر خط و خش مقاوم می کند و می تواند لایه های ضد لک و یا ضد انعکاس داشته باشد.

اگر منتظر بودید که اپل سرانجام تایپ C را به مدل های آیفون امسال معرفی کند ، ما خبر بدی داریم. به نظر می رسد درگاه لایتنینگ اینجاست که حداقل تا یک سال دیگر بماند. با این اوصاف ، ما امسال انتظار بهبود شارژ MagSafe و همچنین شارژ معکوس لوازم جانبی را داریم.

 

 خوش بختانه شارژ کردن ایر پاد ها و اپل واچ هارا پشتیبانی می کندMagSafe نسل بعدی

 

یک پرونده FCC ، که اولین بار توسط 9To5Mac کشف شد ، ممکن است نکاتی در مورد به روز رسانی اپل در سیستم شارژ MagSafe آیفون 13 ارائه دهد. با توجه به پرونده ، شارژر همچنان با قدرت 15 وات برای آیفون ها ادامه می یابد ، اما ایرپاد ها را نیز با 1 وات شارژ می کند. ما همچنین معتقدیم اپل واچ بعدی از شارژ MagSafe بر اساس چندین اختراع بین المللی که بررسی کرده ایم ، پشتیبانی می کند.

 

صفحه نمایش آیفون 13 چقدر بزرگ است؟

 

تنها چیزی که در آیفون 13 تغییر نمی کند اندازه صفحه نمایش آن است. آیفون 13 مینی آخرین پرچمدار اپل با صفحه نمایش 5.4 اینچی خواهد بود. آیفون 13 و آیفون 13 پرو هر دو دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی هستند و آیفون 13 پرو مکس دارای پنل 6.7 اینچی است.

به گفته مینگ چی کو و TheElec ، تحلیلگر اپل ، در حالی که ممکن است اندازه صفحه نمایش تغییر نکند ، مدلهای آیفون 13 پرو در حال ارتقاء بزرگ صفحه نمایش هستند. هر دو ادعا می کنند که نسل بعدی پرو دارای یک پنل LTPO است که از 120 هرتز پروموشن اپل پشتیبانی می کند و یک صفحه نمایش همیشه روشن دارد.

ظاهراً همه مدل های آیفون 13 بعدی دارای سطح درجه یک عمیق تر اما گسترده تر هستند. اپل در قسمت های اخیر تد لاسو یک تخم مرغ عید پاک از یک آیفون بدون درجه پایین گذاشت ، اما ما فکر می کنیم درجه یک کمی بیشتر باقی خواهد ماند. دوربین های زیر صفحه نمایش هنوز در مراحل اولیه خود هستند و تمایل به گرفتن عکس های ضعیف دارند. اگر مدرک می خواهید ، کافی است عکس های سلفی گرفته شده با سامسونگ گلکسی زد فولد 3 فایو جی را ببینید.

به نظر می رسد تاچ آیدی برای سال 2021 نیز ممنوع است. کو (Kuo) تحلیلگر اپل در ماه ژوئن گزارش داد که امسال انتظار سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش را ندارد. از آن زمان ، اینترنت با شایعات تاچ آیدی در حال افول است. ما با کو (Kuo) در مورد این شایعه صحبت می کنیم زیرا سنسورهای اثر انگشت در صفحه نمایش در چند سال گذشته به طرز چشمگیری بهبود یافته است ، اما هنوز به خوبی مورد بررسی قرار گرفته یا از دست رفته است.

 

آیفون 13 چند دوربین دارد؟

 

به نظر می رسد که اپل در مورد پشت دوربین آیفون 13 پیشرفت های نسبتاً کمی را ارائه می دهد. مدل های ارزان تر آیفون 13 همچنان دارای دو دوربین عقب هستند ، در حالی که مدل های پرو دارای سه دوربین و یک سنسور LiDAR هستند. TechRadar Middle East رندرهای فوق العاده ای از موبایل آینده اپل دارد و مارک گورمن از بلومبرگ می گوید که همه موبایل ها حداقل سه بار به روز رسانی نرم افزار را دریافت می کنند ، از جمله فیلتر به روز شده برای بهبود ترکیب عکس و رنگ ، افزودن ویدئوی ProRes - راهی برای ضبط ویدئوهای 8K. ، و ویدیوی حالت پرتره.

تحلیلگران بارکلی ، بلاین کورتیس و تام اومالی ، یادداشتی از سرمایه گذاران با (همراهی) شایعات به اشتراک گذاشتند و اظهار داشتند که هر چهار مدل آیفون 13 دارای لنز فوق عریض ارتقا یافته با دیافراگم f/1.8 گسترده تر برای عملکرد بهتر در نور کم هستند. گزارش شده است که تثبیت کننده تغییر سنسور ، که قبلاً فقط در آیفون 12 پرو مکس در دسترس بود ، به همه مدل های آیفون 13 راه می یابد.

9to5Mac نیز ادعا می کند که هر چهار مدل آیفون 13 دارای دوربین بزرگتر و سنسور هستند. کو (Koh) می گوید اندازه پیکسل در آیفون های جدید 2 میکرون در مقابل 1.7 میکرون در 12 مدل است. این ، دوباره به معنای عکس های بسیار بهتر در کل است ، اما همچنین باعث پیشرفت چشمگیر در نور کم می شود.

 

مشخصات آیفون 13 چیست؟

 

دیجی تایمز (از طریق وب سایت iPhoneincanada.ca) می گوید که اپل از TSMC برای ایجاد چیپست A15 بایونیک خود برای خط آیفون 13 آتی استفاده کرده است. بر اساس همان گزارش ، پلت فرم تلفن همراه A15 دارای 5 نانومتر پیشرفته ، عملکرد سریعتر و مصرف انرژی کمتر است.

به گفته 9to5Mac ، برخی از مدل های آیفون 13 ارتقاء قابل ملاحظه ای در حافظه خواهند داشت. این سایت گزارش می دهد که برخی از مدل های آیفون 13 با حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی در دسترس خواهند بود. ما این شایعه را بعید می دانیم ، اما در هفته های آینده خواهیم دید.

ما معتقدیم که آیفون 13 و آیفون 13 مینی گزینه های ذخیره سازی 64 گیگابایت ، 128 گیگابایت و 256 گیگابایت خواهند داشت. مدل های پرو با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شوند و گزینه های ذخیره سازی 256 گیگابایت و 512 گیگابایت نیز وجود دارد.

همه مدل های آیفون 13 نیز احتمالاً باتری قابل توجهی خواهند داشت. آیفون 12 پرو مکس دارای باتری 3،687 میلی آمپر ساعتی است و میزان جانشین آن تا 4352 میلی آمپر ساعت افزایش می یابد. آیفون 13 و 13 پرو دارای باتری 3095 میلی آمپر ساعتی هستند ، در حالی که باتری های 2815 میلی آمپر ساعتی در نسخه های قبلی خود داشتند. و آیفون 13 مینی در مقایسه با باتری 2222 میلی آمپر ساعتی در نسخه قبلی خود به 2406 افزایش می یابد.

اگرچه هیچ تأییدی در مورد رم وجود ندارد ، اما فکر نمی کنیم امسال چیز زیادی تغییر کند. این بدان معناست که آیفون 13 مینی و آیفون 13 با 4 گیگابایت رم عرضه می شوند ، در حالی که آیفون 13 پرو و ​​13 پرو مکس دارای 6 گیگابایت حافظه خواهند بود.

همچنین اپل قصد دارد مودم (اینترنت و خط های ارتباطاتی) را در آیفون 13 بهبود بخشد. کو (Kou) تحلیلگر اپل گزارش داد که آیفون های آینده هنگامی که از محدوده شبکه خارج هستند از سرویس ماهواره ای پشتیبانی می کنند. ساشا سگان ، تحلیلگر ارشد موبایل پی سی مَگ ، معتقد است که ممکن است در مورد مودم آینده ، که اساساً نسخه سفارشی کوالکام x60 است ، سردرگمی ایجاد شود.

سگان مدعی است گلوبال استار ، شرکت ماهواره ای در مرکز شایعات ، همچنین دارای طیف وسیعی از طیف زمینی در منطقه 2.4GHz (b53/n53) است. این شرکت در تلاش است تا از طیف مورد استفاده برای شبکه های خصوصی و استقرار LAA استفاده کند. مودم کوالکام x65 آینده نیز از b53/n53 پشتیبانی می کند و سگان می گوید که برای بهبود اتصال زمینی LTE استفاده می شود.

مارک گورمن از بلومبرگ در اخبار ماهواره ای آیفون اظهار داشت که این فناوری برای دو ویژگی اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد. پیام اضطراری از طریق ماهواره در برنامه Messages ادغام می شود و به کاربران اجازه می دهد در صورت عدم وجود شبکه سلولی ، پیام های اضطراری را از طریق ماهواره ارسال کنند. از ویژگی دیگر برای گزارش بحران های بزرگ استفاده می شود و قبل از ارسال اطلاعات و کارت شناسایی کاربر در برنامه Health به پاسخگویان اورژانس و مخاطبین اورژانس ، سوالاتی را در مورد رویداد می پرسد.

ویژگی ها به ماهواره بستگی دارد و ممکن است در هر کشوری کار نکند. از آنجا که سرویس ماهواره بستگی به موقعیت مکانی و دید واضح دارد ، گزارش می شود که iOS دارای ویژگی هایی است که کاربران را وادار می کند تا زمانی که تلفن به سرویس ماهواره ای متصل نمی شود به خارج از منزل حرکت کرده و در جهت خاصی قدم بزنند. همچنین گورمن ادعا می کند که این ویژگی ها احتمالاً تا سال آینده در دسترس نخواهند بود و هنوز این احتمال وجود دارد که اپل بتواند این ویژگی را تغییر داده یا لغو کند.

 

قیمت آیفون 13 چقدر است؟

 

به دلیل کمبود جهانی زنجیره تامین ، افزایش هزینه های تولید و افزایش هزینه نیروی کار ، شایعات زیادی در مورد افزایش قیمت آیفون 13 وجود دارد. و در حالی که بدون شک اپل کمی از کمبودهای زنجیره تامین را احساس می کند ، طبق گزارشات این شرکت برای مدلهای آیفون 13 خود ارزش های زیادی دارد.

اگرچه نمی توان مشخص کرد که اپل چقدر هزینه برای مجموعه آیفون 13 خود هزینه می کند ، اما ما معتقدیم که قیمت آیفون 13 و آیفون 13 مینی را حفظ خواهد کرد و ممکن است قیمت مجموعه پرو خود را کمی کاهش دهد. اگر بخواهیم کاملاً صادق باشیم ، ما معتقد نیستیم که قیمت در هیچ یک از مدل های آیفون 13 افزایش یابد ، اما این احتمال وجود دارد.

ما فکر می کنیم قیمت آیفون 13 مینی از 699 دلار وآیفون 13 نیز 799 دلار قیمت خواهد داشت. قیمت مدل پایه آیفون 13 پرو 999 تا 1049 دلار است و قیمت اولیه آیفون 13پرو مکس 1099 دلار تا 1149 دلار است.

 

چه زمانی آیفون 13 عرضه می شود؟

 

صبر تقریبا تمام شده. با توجه به سایت تجارت الکترونیک چینی IT-Home و سایر اطلاعات لو رفته ، آیفون در 14 سپتامبر معرفی می شود و پیش خریدها در 17 سپتامبر آغاز می شود. انتظار می رود نمونه کارِ آیفون 13 را در فروشگاه های اپل در 24 سپتامبر مشاهده کنید. 

در حالی که اپل ممکن است آیفون 13 را در ماه سپتامبر عرضه کند ، این احتمال وجود دارد که برای تهیه آن منتظر بمانید. تحلیلگران پیش بینی می کنند که 43 درصد از دارندگان آیفون ، (دستگاه خود را به) به آیفون 13 ارتقا می دهند ، اما فاکس کان در تلاش است تا 200 هزار کارگر دیگر را استخدام کند. بر اساس گزارش South China Morning Post ، اپل 90 میلیون یا 100 میلیون دستگاه در زمان عرضه در اختیار دارد و این شرکت قصد دارد امسال 130 تا 150 میلیون دستگاه به فروش برساند.

 

آیا شاهد ایرپاد ، مک بوک یا آیپد جدید خواهیم بود؟

 

اگر می توان به گزارش دیجی تایمز از طریق دیوایت تایم پرداخت ، پاسخ مثبت است! نشریه گزارش می دهد که اپل ممکن است چندین رویداد را در ماه سپتامبر برگزار کند. اگر اپل چندین رویداد برگزار کند ، ما معتقدیم که رویداد 14 سپتامبر بر روی آیفون های جدید خود ، اپل واچ سری 7 و به روزرسانی طولانی مدت ایر پاد ها متمرکز خواهد شد.

در رویداد یا رویدادهای بعدی ، مک بوک پرو 14 و 16 اینچی ، آیپد های طراحی مجدد برای دانش آموزان و به روز رسانی آیپد مینی معرفی می شود.

 

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد