|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

سامسونگ در استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی تراشه ها به گوگل و انویدیا می پیوندد

امیررضا فروزان

گفته می شود که سامسونگ استفاده از ویژگی های هوش مصنوعی را در ابزار طراحی تراشه های Synopsys برای پردازنده های آینده آغاز کرده است .

سامسونگ به انویدیا ، گوگل و سایر شرکت های فناوری در استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی پردازنده های آینده خود ملحق می شود . Wired گزارش می دهد که این شرکت از ویژگی های جدیدی که توسط سازنده نرم افزار طراحی تراشه به نام سینوپسیس با حداقل برخی از نسل بعدی پردازنده های اگزینوس خود استفاده می کند ، استفاده خواهد کرد .

این می تواند گام مهمی در جهت طراحی نیمه هادی به کمک هوش مصنوعی باشد . سامسونگ از تراشه های اگزینوس در تلفن های هوشمند ، رایانه های لوحی ، ساعت های هوشمند ، کروم بوک ها و دوربین های خود استفاده می کند . همچنین پردازنده ها را برای استفاده در انواع دیگر دستگاه ها به شرکت های دیگر مجوز می دهد .

Wired می گوید سامسونگ تأیید نمی کند که هر کدام از این تراشه های تا حدی طراحی شده توسط هوش مصنوعی هنوز به تولید رسیده اند ، یا اینکه این تراشه ها ابتدا در چه دستگاه هایی ظاهر می شوند . ممکن است این شرکت هنوز در مراحل اولیه ادغام آخرین ویژگی های سینوپسیس در فرآیندهای خود باشد .

اما واضح است که شرکت ها با طراحی تراشه های با هوش مصنوعی علاقه مند شده اند . انویدیا در سپتامبر 2020 گفت که تکنیک های یادگیری ماشین " مانند شبکه های عصبی پیچیده عمیق و شبکه های عصبی مبتنی بر نمودار" در نهایت می تواند " به بهره وری طراح کمک کرده و کارهای بهینه سازی را خودکار کند . "

این امر قبلاً ثابت شده است : محققان گوگل در مقاله ای در نیچر گفتند که آنها یک هوش مصنوعی ایجاد کرده اند که " به طور خودکار صفحه های تراشه ای تولید می کند که در همه معیارهای کلیدی ، از جمله مصرف برق ، عملکرد و سطح تراشه ، برتر یا قابل مقایسه با آنهایی است که توسط انسان تولید شده است . "

با این حال ، این تلاشها محدود به شرکتهای فردی بوده است ، در حالی که طبق گزارشات سینوپسیس با تراشه DSO.ai طراحی تراشه با کمک هوش مصنوعی را در اختیار " ده ها شرکت " قرار داده است . این شرکت قصد دارد در مورد تلاش های خود در کنفرانس Hot Chips در 23 آگوست اطلاعات بیشتری ارائه دهد .

 

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد