|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

سامسونگ گلکسی Z FLIP 3 و Z FOLD 3 : ابتدا نگاه و بررسی اولیه

امیررضا فروزان

سامسونگ دو موبایل تاشو جدید خود را رونمایی می کند ، و ما یک نگاه اولیه تازه ای (به این دو محصول) داشته ایم .

وقتش است که دوباره تا شوند . امروز سامسونگ گوشی های هوشمند جدید خود را به نام های گلکسی Z Flip 3 و گلکسی Z Fold 3 در یک رویداد مجازی به همراه دو مدل جدید گلکسی واچ 4 و هدفون گلکسی بادز 2 معرفی کرد . سامسونگ جنبه های بسیاری از دستگاه های تاشو خود را ارتقا داد و این بار آنها را با دوام تر ، براق تر و ارزان تر کرد .

درو بلکارد ، معاون مدیریت محصولات تلفن همراه سامسونگ آمریکا ، در رویداد معرفی امروز گفت : " فناوری تاشو هیجان را در اطراف تلفن های هوشمند زنده می کند . "

 

Galaxy Z Fold 3

 

او اشتباه نمی کند ؛ سال گذشته Z Fold 2 ، به ویژه ، برای همه بازخورد های درخشانی دریافت کرد به جز قیمت 1،999 دلار آن . با این حال ، این قیمت یک معامله بزرگ بود .

بلکارد گفت : " مصرف کنندگان به ما گفتند که به دنبال افزایش دوام ، نمایشگرهای جدید و بهبود یافته ، قابلیت S Pen و برنامه های بیشتری هستند که به طور خاص برای تجربه تا شدن طراحی شده اند . با جدیدترین دستگاههای گلکسی سری Z خود ، Z Fold3 و Z Flip3 ، ما همه اینها و (قابلیت های) بیشتر را در دستگاههای شیک تر و حتی با قیمت پایین تر ارائه می دهیم . "

 

آماده برای برخورد شدیدتر

 

تاشو ، قبلاً به معنای خراش بود . از آنجا که سامسونگ باید از شیشه های تاشو " فوق نازک " برای صفحه نمایش خود و همچنین لولا های تاشو استفاده کند ، اولین گلکسی فولد توانایی مقاومت خراش را داشت و هیچ یک از گوشی های قبلی ضد آب نبودند . سامسونگ می گوید امسال بازی خود (در موبایل) را افزایش داده است ، اگرچه در دست مختصری که با تلفن ها داشتم ، نمی توانستم تفاوت را احساس کنم . من سعی نکردم صفحه نمایش را خراش دهم .

 

Z Fold 3

 

گوشی های جدید دارای استاندارد IPX8 هستند ، به این معنی که در برابر آب مقاوم هستند اما در برابر گرد و غبار مقاوم نیستند . (لولای موبایل هنوز می تواند ذرات را وارد کند.)

سامسونگ می گوید این دستگاه ها برای 200 هزار برابر آزمایش می شوند . به گفته وون جون چوی : " ما می توانیم با اجرای طرح آب بندی نوآورانه که تیم مهندسی ما ارائه کرده است ، اولین تلفن های هوشمند تاشو مقاوم در برابر آب را در جهان ارائه دهیم . ما همچنین با طراحی مجدد ساختار لایه و استفاده از یک فیلد محافظ جدید ، دوام نمایشگرهای انعطاف پذیر خود را حدود 80 درصد بیشتر از تاشوهای قبلی افزایش داده ایم . "

 

مشخصات کلیدی

 

گلکسی Z Fold 3 دارای صفحه اصلی 6.2 اینچی 2668 در 832 است که تا صفحه نمایش 7.6 اینچی ، 2.208 در 1.768 تا می شود .

سه مجموعه دوربین مختلف وجود دارد . در جلوی جلویی یک شاتر 10 مگاپیکسلی وجود دارد . در پشت ، سه لنز 12 مگاپیکسلی با تنظیمات زوم فوق عریض ، معمولی و زوم 2 برابر . و روی صفحه نمایش بزرگ ، یک دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی زیر صفحه نمایش جدید . سامسونگ می گوید دوربین های عقب همان دوربین های اصلی فیزیکی هستند که در Z Fold 2 وجود دارد ، البته با نرم افزار بهتر .

 

دوربین های Z Fold 3

 

این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 888 استفاده می کند و دارای 12 گیگابایت رم با 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی است .

Z Flip 3 دارای صفحه نمایشی 1.9 اینچی و 512 در 260 است و به صفحه اصلی 6.7 اینچی ، 2640 در 1.080 120Hz باز می شود . این دوربین دارای یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در داخل و یک دوربین دوگانه در خارج با دوربین های 12 مگاپیکسلی معمولی و زاویه دید گسترده است .

Flip 3 همچنین دارای اسنپدراگون 888 در ایالات متحده است و دارای 8 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی است .

 

Z Flip 3

 

طرح رادیویی مشابه گلکسیS21 خواهد بود ، که بسیار خوب است . S21 از همه ویژگی های اصلی 5G حامل های آمریکایی در چند سال آینده پشتیبانی می کند. Fold ، Flip ، Wi-Fi 6E دارد .

Z Fold 3 برای شارژ سیمی 25 وات و در صورت (استفاده از) وایرلس 10 وات شارژ می شود . Flip 3 به ترتیب 15 و 10 وات شارژ می شود . سامسونگ در مورد عمر باتری پیش بینی نکرده است مگر اینکه بگوید Fold 3 تقریباً مشابه Z Fold 2 است که 11.5 ساعت زمان روشن شدن صفحه را دریافت کرده است .

هر دو گوشی دارای سیستم عامل اندروید 11 هستند و در هر دو برگه مشخص شده است که دارای چندین اسلات سیم کارت هستند ، اما من فکر می کنم مدلهای آمریکایی دارای اسلات تک سیم کارت خواهند بو د. (بله ، مدل های مختلف جهانی وجود خواهد داشت.) هیچ یک از موبایل ها دارای جک هدفون یا شکاف کارت MicroSD نیستند و هیچ کدام از گوشی ها دارای هدفون یا آداپتور برق نیستند .

 

گلکسی Z Flip 3 و Z Fold 3 را در دست بگیرید

 

من قبل از رویداد معرفی ، با هر دو گوشی جدید به صورت عملی آشنا شدم . 

Z Flip 3 دارای هفت رنگ بالقوه است ، اما چهار رنگ در ابتدا در ایالات متحده در دسترس خواهند بود : مشکی ، آبی تیره-خاکستری ، کرم مایل به زرد و اسطوخودوس براق که بسیار شبیه آیفون 12 اسطوخودوس است . مانند Flip قبلی ، حس بسیار مربعی به آن دارد در کنار آن اسکنر اثر انگشت وجود دارد . 

Z Flip 2 کمی پهن بود و برای نگه داشتن آن دستهای کوچکتر را کمی میکشید . Z Flip 3 باریک تر است ، بنابراین بهتر در دست جا می گیرد . این ورق فلزی باریک با لبه های گرد ، احساس خنکی و سفتی می کند .

صفحه نمایش های اولیه در دو گوشی تقریباً مشابه نسخه های قبلی آنها است . از طرف دیگر ، صفحه جلویی در Flip 3 پیشرفت چشمگیری داشته است . از آنجا که یک پنجره کوچک کوچک است که اطلاعات زمان و وضعیت را نشان می دهد ، اکنون بخش اعظم قسمت پایینی موبایل بسته شده را اشغال می کند و اطلاعات وضعیت را با ظرافت بیشتری نشان می دهد .

 

Z Flip 3

 

Fold 3 جدید در رنگهای مشکی ، نقره ای و سبز بسیار تیره به رنگ مشکی انتخاب شده است . باریک تر از Fold 2 است و لولا آنقدرها هم پهن نیست . هنگامی که بسته است ، دو صفحه نمایش کاملاً صاف در برابر یکدیگر قرار نمی گیرند ، اما کمی بیشتر از گذشته عمل می کنند .

Z Fold 3 موارد قابل توجهی را در طراحی Fold 2 صفحه جلویی روشن تر است و 120 هرتز پاسخگوتر است. برآمدگی دوربین بسیار کمتر قابل توجه است. هنوز وجود دارد ، اما باریک تر و عمیق تر است ، احتمال اینکه گرفتار شود یا خار بیفتد کمتر است. طراحی لولا جدید به دو نیمه تلفن اجازه می دهد تا نزدیک یکدیگر قرار بگیرند (اگرچه کاملاً صاف نیستند).

و سپس دوربین جلویی جدید Z Fold 3 در زیر نمایشگر وجود دارد . مانند چین خوردگی روی صفحه ، اگر مستقیماً به Fold نگاه می کنید ، و اگر به صفحه با زاویه نگاه کنید ، بیشتر قابل توجه است . بیشتر اوقات ، در نوار وضعیت است و کاملاً قابل مشاهده است . اصلا مخفی به نظر نمی رسد اما هنگامی که محتوای رنگی ( به عنوان مثال ، یک فیلم ) روی دوربین را پوشش می دهد ، رنگ دوربین را گاهی به طور کامل و گاهی به عنوان نوعی الگوی متقاطع پوشش می دهد. جالب است .

 

تصویری از گلکسی Z Fold 3

 

من معیار وب مبتنی بر وب Basemark Web را روی هر دو گوشی اجرا کردم و نتایج تقریباً یکسانی دریافت کردم : 641.3 در Fold ، 651 در Flip. این خوب است ، بهتر از 524 که در S21 Ultra دیدیم ، حتی اگر آنها از پردازنده Snapdragon 888 یکسانی برخوردار باشند .

 

2 قلم جدید

 

گلکسی Z Fold 3 در حال دریافت S Pen است ، و با این کار ، ما باید برای سال آینده از گلکسی نوت خداحافظی کنیم . سامسونگ ماه گذشته تأیید کرد که گلکسی نوت 21 نخواهد داشت و در صورت تمایل افراد (این ویژگی را) به موبایل های خود به S21 Ultra یا Z Fold 3 می فرستد .

فولد دو گزینه قلم دارد . "S Pen fold Edition" با قیمت 49.99 دلار از S Pen کوچکتر است و نوک آن کمی گردتر از نوک قبلی است . سامسونگ توضیح داد که به دلیل شیشه نازک صفحه ، قلم نمی تواند آنقدر دقیق باشد . در سطح خاصی از نیرو ، نوک نیز به داخل قلم کشیده می شود تا از خراشیدن صفحه جلوگیری شود .

یک گزینه موردی با شکافی برای قلم Fold Edition وجود خواهد داشت . قلم های موبایل های دیگر با این مدل کار نمی کنند (و در واقع ، اگر سعی کنید از قلم S21 در Fold استفاده کنید ، یک کادر محاوره ای ظاهر می شود که به شما آسیب می رساند.)

 

از سمت راست : S Pen Pro, Fold Edition pen, و S Pen

 

نوبو آیده ، مدیرعامل واکوم در این مراسم گفت : " ما فناوری S Pen را بازسازی کرده ایم تا آن را برای محصول جدید بهینه تر و ویژه تر کنیم . همچنین با ساختار نوک قلم بسیار دقیق تنظیم شده است تا تجربه طراحی و نوشتن عالی را بر روی صفحه نمایش تاشو ارائه دهد . "

قلم Fold Edition برای نوشتن و طراحی سنتی کار می کند ، اما نه به عنوان کنترل از راه دور . "S Pen Pro" با قیمت  99 دلاری خود دارای بلوتوث است و با همه دستگاه های سازگار با S Pen کار می کند ، از جمله به عنوان یک کنترل از راه دور در فاصله . استیون هاوک ، مدیر مدیریت محصولات سامسونگ می گوید ، بشکه نیز بزرگتر خواهد بود و بیشتر شبیه یک قلم سنتی است.

قلم های جدید را امتحان کردم . نوک قلم Fold Edition واقعاً گردتر از نوک قلم S21 من نیست ، اما من حرف سامسونگ را قبول دارم . قطعاً برای عقب کشیدن نوک نیروی جدی لازم است . آنها فقط مانع از ضربه زدن به صفحه از روی عصبانیت می شوند. S Pen Pro بسیار بزرگ است . بیشتر شبیه قلم مو است نه قلم S Pen . بیش از حد متعادل نیست فقط بزرگ است .

 

S Pen

 

با این وجود ، این هرگز یک تجربه کاملاً نوت نیست . قلم مستقیماً در بدنه هیچ یک از این گوشی ها قرار نمی گیرد . اگر می خواهید موبایل و قلم خود را با خود حمل کنید ، به یک کیف مخصوص نیاز دارید . من در حال حاضر گلکسی S21 Ultra خودم را در قاب S Pen دارم و هم قلم را نگه می دارد و هم موبایل را در برابر افت های ملایم محافظت می کند ، اما از (نوع) فرم نوت یکپارچه زیبا نیست .

 

ورق زدن (اسلاید ها) برای برنامه های جدید

 

در طول ارائه ، سامسونگ اسلایدی را با مجموعه ای از نمادهای برنامه ای که "اکوسیستم تاشو" نامیده می شود ، بیرون انداخت ، اما فقط توضیح داد که چگونه برخی برای فاکتور فرم سفارشی شده اند .

به عنوان مثال ، در اسپاتیفای ، رابط کاربری موبایل بسته مانند سایر موبایل ها است . اما Fold را باز کنید و یک UI سفارشی و دو صفحه ای با نوار منو در سمت چپ و محتوای بیشتر در سمت راست دریافت خواهید کرد . در تِم های مایکروسافت ، اگر صفحه را تا نیمه تا کنید ، ارائه خود را در نیمه بالا و واکنش بینندگان را در نیمه پایینی مشاهده می کنید . 

 

Z FOLD 3

 

نتفلیکس ، تیک تاک ، اسنپ چت ، اسلک ، زوم ، لینکدین و بسیاری دیگر نیز در این اسلاید ها حضور داشتند ، اگرچه سامسونگ جزئیات تجربیات خود را ارائه نکرد .

(قابلیت) چند وظیفه ای نیز این بار بهتر کار می کند و Fold را بیشتر از مینی تبلت هایی که باید باشد می کند . پاتریک چوم ، سرپرست تجارب مشتریان سامسونگ می گوید : "می توانید اکسل مایکروسافت و پاورپوینت را باز کنید و به راحتی یک جدول را مستقیماً در ارائه خود بکشید و رها کنید . در حال حاضر ، حتی می توانید دو نمونه از یک برنامه را اجرا کنید . "

 

هنوز پرهزینه

 

قیمت مدل های جدید کمتر از نسل های قبلی است . (اما) آنها هنوز هزینه زیادی دارند . قیمت گلکسی Z Flip 3 از 999 دلار و Z Fold 3 از 1799 دلار شروع می شود . اما برخلاف آیفون ها ، اگر می خواهید یکی از این دستگاه های جدید را بخواهید ، منتظر معاملات تهاجمی و تبلیغاتی باشید .

 

Samsung's 2021 premium lineup (left to right): the S21 Ultra, Z Fold 3 and Z Flip 3

 

The three premium models offer three very different screen sizes

 

به عنوان مثال ، وریزون (Verizon) برای برخی از مشتریان فعلی تا 500 دلار ارزش مبادله ای ارائه می دهد . در صورت خرید سری Fold یا Flip در خط دوم ، یک Flip "رایگان" ؛ و برنامه های پرداخت 30 ماهه که Fold را 59.99 دلار در ماه یا 33.33 دلار در ماه می کند . سایر (خدمات) مخابرات نیز معاملات مشابهی خواهند داشت .

تا 26 آگوست ، سامسونگ یک طرح مبادله چند دستگاهی را در وب سایت خود ارائه می دهد ، که در آن می توانید حداکثر چهار موبتایل دیگر را با مجموع 800 دلار اعتبار با Fold یا 500 دلار با Flip معامله کنید . این موبایل ها همچنین دارای برنامه کمی عجیب گلکسی Z Benefits سامسونگ هستند ، از جمله مواردی مانند جعبه دسر شیرینی فرانسوی و کوپن 50 دلاری اوبر .

این موبایل ها همچنین سرمایه گذاری مناسبی برای بلند مدت هستند . هر دو دارای شبکه C-band هستند که Verizon و AT&T بین 2022 تا 2024 از آن برای تقویت شبکه های 5G خود استفاده خواهند کرد .

 

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد