|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

تراشه تنسور گوگل می تواند برای 5G مشکل ایجاد کند

امیررضا فروزان

( این تراشه ) بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تمرکز دارد ، معرفی کرد . اگر سازندگان تراشه دیگر از این روش پیروی کنند ، می تواند یک شکست برای 5G باشد .

موبایل گوگل پیکسل 6 تا پاییز رونمایی نخواهد شد ، اما موسسه بازرگانی تبلیغات آنلاین پردازنده ای که به این دستگاه قدرت خواهد داد را فاش کرد : تنسور ، یک پردازنده مارک دار گوگل که به وضوح برای شتاب دادن به یادگیری ماشین و هوش مصنوعی طراحی شده است . 

احتمال دارد این پردازنده توسط سامسونگ ساخته شده باشد . با توجه به تمرکز گوگل در گذشته ، احتمالاً دارای یک پردازنده شگفت انگیز ویژه یادگیری ماشین (ML) ، پردازنده سیگنال تصویر فوق العاده ، پردازنده ARM خسته کننده و اجزای GPU و یک مودم نسبتاً متوسط خواهد بود .

بنابراین چرا این پردازنده ، و چرا الان ؟ 

تنسور یک تابلو راهنما است ، نه یک مقصد . گوگل هرگز تعداد بالایی موبایل پیکسل به فروش نرسانده است و نشانه تغییر استراتژی در آن نیست . در عوض ، او می گوید که دوست دارد اندروید به طور کلی به سمت پردازش بیشتر روی دستگاه برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین حرکت کند . این می تواند به دو کسب و کار اصلی گوگل ، تبلیغات و داده ، رونق زیادی دهد . همچنین می تواند مشکلاتی را برای آینده 5G ایجاد کند .

واکنش اخیر متمرکز ( بودن ) بر حریم خصوصی علیه " فناوری بزرگ " ، ابزارهای متداول هدف قرار دادن تبلیغات آنلاین مانند ردیابی پیکسل ها و کوکی های بین سایت را در معرض خطر قرار داده است . وقتی هدف قرار دادن تبلیغات برای گوگل سخت تر می شود ، محصولات گوگل ارزش کمتری دارند . ( اپل این را می داند ؛ این بخشی از دلیل تمرکز آن بر حریم خصوصی است . )

این همان جایی است که تنسور وارد می شود . هرچه موبایل شما بتواند یادگیری ماشین و هوش مصنوعی خود را اداره کند ، کمتر به ( فضای ) ابری نیاز دارد . به عنوان مثال ، یک موبایل مجهز به تنسور می تواند به طور بالقوه عکس های شما را تجزیه و تحلیل کرده و داده ها را به صورت محلی با API های تبلیغاتی روی دستگاه به اشتراک بگذارد و به گوگل اجازه دهد اعلام کند که خدمات ابری آن هرگز به داده های خام شما دسترسی ندارد . این می تواند فاصله بین حریم خصوصی مورد نظر شما و تبلیغات موردنظر گوگل را برای بقا پر کند .

اما بسیاری از ایده های برنامه 5G مصرف کننده فرض می کنند که موبایل شما پردازش یا ارائه را به شبکه خالی می کند . تلفن هایی که عمدتا خودکفا هستند نیازی به شبکه های با پهنای باند بالا ، با تأخیر کم یا " محاسبه لبه تلفن همراه " ندارند . مطمئناً افزایش تراشه های متمرکز بر یادگیری ماشین ( ML ) شبیه به تنسور باعث ایجاد فشار روی توسعه 5G شرکت های مخابراتی می شود ، اما این سوال را نیز مطرح می کند که چرا مصرف کنندگان در وهله اول به 5G احتیاج دارند . این می تواند تمایل حاملان به سرمایه گذاری در شبکه های 5G مصرف کننده خود را کاهش دهد .

شاید من اینجا مسأله را بیش از حد نشان می دهم. به هر حال ، کوالکام چندین سال است که تلاش می کند تا از هوش مصنوعی و 5G در دستگاه ها استفاده کند . اما اگر تمرکز گوگل بر حفظ سطوح تجزیه و تحلیل داده های شخصی و فعال کردن حریم خصوصی باشد ، شبکه از معادله خارج می شود .

 

منبع : pcmag

 

 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد