|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

نحوه انتخاب مرورگر وب خود در ویندوز 10

امیررضا فروزان

Microsoft Edge مرورگر وب پیش فرض در ویندوز 10 است . ما به چگونگی مقایسه دو گزینه می پردازیم .

Microsoft Edge برای جایگزینی Internet Explorer طراحی شده بود ، اما فاقد ویژگی های مهمی بود که کاربران انتظار داشتند . چهار سال بعد ، Edge به یک مرورگر توانمند تبدیل شده است که رقیب گوگل کروم است و حتی در برخی موارد عملکرد بهتری دارد . اما این قابلیت استفاده هنوز به قابلیت فروش تبدیل نشده است و بسیاری از سازمان ها مطمئن نیستند که برای ارتقا ویندوز 10 از کدام مرورگر استفاده کنند .

در اینجا نحوه مقایسه Edge در برابر جایگزین های مشهور مانند فایرفاکس و گوگل کروم در ویندوز 10 را مشاهده می کنید . 

 

آنچه Microsoft Edge به سیستم های ویندوز 10 ارائه می دهد

Edge برای اندروید و iOS به کاربران امکان می دهد موارد دلخواه و رمزهای عبور را در دستگاه های دسکتاپ و موبایل همگام سازی کنند ، و در حال حاضر تنها مرورگری است که به طور محلی از Timeline ویندوز 10 پشتیبانی می کند . Edge همچنین دارای یک خوانش PDF و کتاب الکترونیکی داخلی است و می تواند با کمک Microsoft OneNote صفحات وب را حاشیه نویسی کند . پشتیبانی Strong Group Policy امکان مدیریت آسان ، ورود به سیستم بدون رمز عبور و احراز هویت بیومتریک Windows Hello را فراهم می کند. Application Guard به صورت اختیاری Edge را برای مرور فوق العاده ایزوله جدا می کند. شاید بهترین مزیت Edge این باشد که چون در ویندوز 10 تعبیه شده است ، از طریق بخش به روز رسانی ویندوز به طور خودکار به روز می شود .

Edge یک مرورگر توانمند و ایمن است ، اما کامل نیست . در مقایسه با کروم ، برنامه های افزودنی کمتری برای Edge ارائه می شوند . از آنجا که توسعه دهندگان وب سایت در درجه اول در برابر کروم آزمایش می کنند ، Edge گاهی اوقات در ارائه صفحات وب با مشکل روبرو می شود و برخی از سایت ها در Edge بارگیری نمی شوند زیرا توسعه دهندگان به دلایل سازگاری آن را مسدود می کنند . 

 

چالش های Edge : گوگل کروم و فایرفاکس

مشهور ترین جایگزین ها برای Edge ، گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس هستند . هر دوی آن ها دارای نصب آسان هستند و قادر به خدمات دهی به عنوان مرورگریش فرض هستند . گوگل کروم مشهور ترین ( جایگزین ) است ، ( آن هم ) تا حدی بخواطر اینکه این مرورگر صندوق ورودی در اندروید است . 

انتخاب کروم سازگاری سایت را تضمین می کند و دسترسی به برنامه های افزودنی بیشتر از Edge یا فایرفاکس را فراهم می کند . آخرین نسخه فایرفاکس برخی از برنامه های افزودنی قدیمی را خراب می کند ، بنابراین ممکن است بخواهید که برنامه های افزودنی مورد نیاز را مطابق انتظار کار کنید . هر دو مرورگر برای دستگاه های تلفن همراه در دسترس هستند ، بنابراین می توانید صفحات ، نشانک ها و رمزهای عبور را همگام سازی کنید . 

موتور جستجوی پیش فرض در گوگل کروم است ، در حالی که Edge به طور پیش فرض Bing را با گزینه سوئیچ به گوگل تنظیم می کند . هر سه مرورگر از برنامه های پیشرو وب و وب سایت هایی که مانند برنامه های تلفن همراه به نظر می رسند و کار می کنند ، پشتیبانی می کنند ، اما اجرای آنها متفاوت است . کروم و فایرفاکس به کاربران اجازه می دهند PWA ها را مستقیماً از طریق مرورگر به دستگاه های خود اضافه کنند ، در حالی که نسخه دسک تاپ Edge از کاربران می خواهد PWA ها را از فروشگاه مایکروسافت نصب کنند و تعداد برنامه های موجود را محدود می کند . Edge در اندروید از PWA پشتیبانی می کند به همان روشی که از نسخه های موبایل کروم و فایرفاکس پشتیبانی می کند .

 

مرورگر پیش فرض را تغییر دهید 

اولین باری که مرورگر انتخابی خود را نصب کردید ، با تایپ کردن مرورگر پیش فرض در جعبه جستجو در پایین سمت چپ taskbar و انتخاب نتایج انتخاب یک مرورگر وب پیش فرض ، آن را به حالت پیش فرض تغییر دهید . 

 

منبع : biztech magazine

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد