|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

تحول دیجیتال در حقیقت به چه معناست ؟

امیررضا فروزان

تکنولوژی و فناوری نه تنها نتایج تجاری را در اختیار می گذارد ، بلکه با توجه به تحقیقات جدید ، به طور افزاینده ای نتیجه حاصل می شود . CIO ها باید چگونه پاسخ دهند ؟

اکثر رهبران IT ( فناوری اطلاعات ) که من ملاقات می کنم به اندازه کافی قدیمی هستند که روز های بد گذشته را به یاد بیاورند ، زمانی که حوزه ها و دپارتمان های آن ها به عنوان موانعی برای موفقیت تجارت مطرح شده بودند . " حوزه IT  نمی داند چگونه کاسب ها و تاجران کار خود را انجام می دهند " ( این جمله ) در یک دهه قبل از اصطلاحات رایج بود . " حوزه IT یک مانع برای دستیابی به نتیج تجاری است ، نه یک امکان ( برای رسیدن به نتایج تجارت ) " 

من فکر نمیکنم که این هزینه کلا منصفانه بوده باشد ، اما زمان چگونه تغییر کرده است ! امروز ، توصیف IT به عنوان مانعی برای موفقیت در تجارت نه تنها کار اشتباهی است ، بلکه به اندازه کافی پیش خواهد رفت تا بخش فناوری را به عنوان عامل موفقیت معرفی کنیم . واقعیت این است که ، در زمان تعطیلی گسترده محل کار و تحولات عمده در مدل های کسب و کار ، موفقیت یک کسب و کار اساساً توسط بخش های IT آن تعریف می شود . 

 

نگاه به تحول بلند مدت

درباره تلاشهای تحول دیجیتال مشاغل که در طی پاندمی سرعت می گیرند ، مطالب زیادی گفته شده است . گزارش اخیر "وضعیت CIO" IDG ، جزئیات را کامل می کند :  82 درصد از رهبران فن آوری می گویند که به دلیل همه گیری ، فن آوری های جدید ، استراتژی های IT یا روش های جدید را اجرا کرده اند . علاوه بر این ، حتی در حالی که بسیاری از سازمان ها با کاهش قابل توجه درآمد در نتیجه اختلال در مشاغل مواجه بودند ، 37 درصد از CIO ها بودجه IT خود را در سال گذشته افزایش دادند و این امر ضرورت فناوری برای رشد و نگهداری تجارت را اثبات کرد .

این اعداد مطمئناً با آنچه در سال 2020 می شنیدم همسو است . شاید مهمتر این باشد که در آینده چه چیزی وجود دارد . اکثر رهبران فناوری دور از افزایش فعالیت سال گذشته به عنوان انحرافی مبتنی بر رویداد ، فکر می کنند این شروع چرخه بلند مدت نوآوری مبتنی بر فناوری است . بنابراین جای تعجب نیست که نیمی از آنها گفتند که بودجه های امسال بیشتر افزایش می یابد .

IDG مشاهده كرده که : " CIO ها وظیفه ایجاد ابتكارهای جدید ایجاد درآمد را دارند . اقداماتی که اهمیت آنها افزایش یافته است شامل خودکار کردن فرآیندهای تجارت و / یا IT ، تعامل مستقیم با مشتریان و توسعه سفر مشتری است . "

به عبارت دیگر ، آنچه رهبران IT انجام می دهند صرفاً امکان تجارت با فناوری نیست . آنها به معنای واقعی کلمه آن را هدایت می کنند . تحول دیجیتال نه به این دلیل که تجارت فهمیده است چگونه از فناوری برای کارآمدتر کردن برخی فرایندها استفاده می کند بلکه به این دلیل است که رهبران IT و تجارت موفق شده اند خود تجارت را برای دنیای مدرن دوباره تصور کنند .

 

نمونه های واقعی تحول هوشمند 

چگونه در دنیای واقعی بازی می شود ؟ صنعت خودرو را در نظر بگیرید ، مشاغلی که قبلاً به دلیل نوآوری دیجیتال شناخته نشده بود .

هنگامی که پاندمی کرونا آغاز شد ، یک شرکت ملی تایر خرده فروش کلا فرآیند فروش خود را اختراع کرد ، نه تنها خرید تایر و قرارهای ملاقات نصب به صورت آنلاین برای مشتریان ، بلکه ایجاد تجربه ای بدون لمس در بیش از 1000 مکان در سراسر کشور .

از جمله موارد دیگر ، شامل موقعیت یابی کارمندان در خارج برای استقبال از مشتریان و ورود آنها به هنگام ورود بود که به نوبه خود نیاز به تجهیز کارمندان به دستگاه های دستی و استقرار Wi-Fi در فضای باز در تمام پارکینگ های آن بود .

در همین حال ، یک خرده فروش ملی پیش فروش خودرو ، در روزهای ابتدایی همه گیری ، شاهد کاهش 70 درصدی فروش بود ، بنابراین برنامه های خود را برای انتقال آنلاین کل تجربه مشتری از انتخاب محصول به تأمین مالی ، تسریع کرد . امروزه تجارت رونق گرفته است .

هیچ یک از این مشاغل برنامه ای برای بازگشت به مدل های قدیمی تجربه مشتری خود ندارند . برعکس ، آنها حتی به دنبال راه های بیشتر برای ایجاد یکپارچه ، ساده و دیجیتالی آن هستند . ممکن است پاندمی ، ( موجب شده است تا ) جدول زمانی خود را برای تغییر بالا برده باشند ، اما تحولات آنها با توجه به خواسته های مشتریان امروز - و در آینده است .

این هزینه برای CIO در سراسر جهان است . تخیل و فناوری چیزی است که این امکان را فراهم می کند .

 

منبع : biztech magazine

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد