|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

مایکروسافت به ساخت یک ابر رایانه آب و هوایی کمک می کند

امیررضا فروزان

این ( ابر رایانه ) به عنوان پیشرفته ترین ماشین اختصاص یافته به علم هواشناسی مطرح شده است .

مایکروسافت و مت آفیس ، سرویس ملی هواشناسی انگلیس ، با یکدیگر همکاری می کنند تا یک ابر رایانه آب و هوا را که پیشرفته ترین ماشین اختصاص یافته به علم هواشناسی خواهد بود ، ( ساخته ) و گسترش دهند . 

هدف آماده سازی بهتر مردم انگلیس در برابر شرایط جوی سخت و تغییر اوضاع است . در فوریه سال 2020 ، دولت انگلیس 1.2 میلیارد پوند (1.7 میلیارد دلار) بودجه برای توسعه این ابر رایانه پیشرفته سرمایه گذاری کرده است که انتظار می رود تا تابستان 2022 راه اندازی شود . 

با یک بار استفاده موثر ، به هزاران روش کار خواهد کرد : 

  • اصلاح کردن و بهبود برنامه ها و پروژه های مبتنی بر ریسک 
  • افزایش امادگی های اضطراری پیش از طوفان های محلی ، باران شدید و جاری شدن سیل
  • افزایش دسترسی به ( منابع ) عظیم تری از اطلاعات و داده های آب و هوایی
  • فراهم کردن اطلاعات دقیق تر باد و دما را برای صنعت هواپیمایی ، و بهره وری و ایمنی بیشتر سوخت

مدیر عامل شرکت مت آفیس ، پنی اندرسبی در بیانیه ای گفت : " ما لذت می بریم که در این همکاری در حال کار با مایکروسافت هستیم تا توانایی های ابر رایانه بعدی خود را ارائه دهیم . "سرویس آب و هوای ملی با ابر رایانه غریبه نیست : در نوامبر 1997 ، Cray T3E 900/1200 آن در رتبه سوم جهان قرار گرفت . 

اندرسبی ادامه داد : " با همکاری ما ، مجموعه داده های آب و هوایی با بالاترین کیفیت و پیش بینی های دقیق تر را ارائه خواهیم داد . این یک توانایی منحصر به فرد خواهد بود که نه تنها مت آفیس بلکه انگلیس را در خط مقدم مدل سازی محیط و محاسبات با کارایی بالا حفظ خواهد کرد . "

انتظار می رود این همکاری یک دهه ای نوآوری های علمی و فناوری را به همراه داشته باشد و 13 میلیارد پوند (18 میلیارد دلار) منافع مالی قابل توجه برای انگلیس فراهم کند .

کلر بارکلی ، مدیر عامل شرکت مایکروسافت انگلیس گفت : " مت آفیس مدت طولانی مترادف با برتری و نوآوری در درک ما از تأثیر آب و هوا است . برای پیشرفت با چالش های اکولوژیکی که با آن روبرو هستیم ، نیاز به نوآوری ، فناوری و مشارکت داریم . "

او ادامه داد : " پتانسیل عمیق خبرگی و تخصص ، ظرفیت جمع آوری داده ها و بایگانی تاریخی مت آفیس ، همراه با مقیاس گسترده و قدرت ابر رایانه در مایکروسافت آزارو به معنای بهبود پیش بینی ، و کمک به مقابله با تغییرات آب و هوا است و اطمینان حاصل کنید که انگلیس در دهه های آینده در خط مقدم علوم اقلیم باقی خواهد ماند . "

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد