|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

بیست و پنج سال پیش ، رزیدنت اویل نام جدیدی به ترس و وحشت بخشید

امیررضا فروزان

25 سال پیش در این ماه ، رزیدنت اویل نسخه Play Station خود را در ژاپن و آمریکای شمالی آغاز به کار کرد . اینجا نقطه شروع این بازی بود ، و چرا این آزادی در حال پیشروی است ؟

بسیاری از کمپانی های بازی های ویدیویی قله های خود را همزمان با یک نسل سخت افزاری خاص می دانند.  به عنوان مثال در مورد چگونگی تسلط آتاری در اوایل دهه 80 فکر کنید . برای سازگاری با زمان و حفظ اهمیت برای چندین دهه ، نوعی قدرت ماندن ( در اوج ) لازم است .

نیروگاه ژاپنی کپکام به نوعی موفق به انجام آن شد . در طول دوره 8 بیتی ، بازی های Mega Man از بهترین بازی هایی بود که همراه با پلتفرمرهای مجاز دیزنی و بنادر بازی NES می توانست ارائه دهد . دوره بعدی موفقیت بازی Street Fighter II را به کنسول های 16 بیتی تبدیل کرد . اما این شرکت چگونه با عصر سه بعدی جدید سازگار می شود ؟

با بازگشت به ریشه های خود در حالی که همزمان بازی را به جلو هل می دهید . نسخه اصلی بمب کپکام برای اواخر دهه 90 در ابتدا به عنوان بازسازی یک بازی NES فقط در ژاپن در نظر گرفته شده بود ، اما 25 سال پیش در این ماه به چیزی متفاوت تبدیل شد . بیایید یک ربع ( قرن ) به عقب برویم تا ببینیم رزیدنت اویل چگونه به وجود آمده است .

در سال 1989 ، شرکت کپکام Sweet Home را برای Famicom منتشر کرد . بر پایه یک فیلم ترسناک ، RPG به دنبال کردن پنج فیلمساز مستند پرداخت که به دنبال نقاشی های یک هنرمند ناپدید شده به یک عمارت متروکه وارد شدند ، جایی که آنها توسط روح و هیولا به دام افتاده و دچار بد خلقی می شوند . این تصاویر وحشتناک مانع از آمدن آنان به آمریکا شد ، اما نیم دهه بعد این رسانه به اندازه کافی بالغ شده بود که شرکت تصمیم گرفت یک بار دیگر به آن بپردازد .

این شرکت در سال 1993 با استفاده از Super Nintendo پلتفرم هدف ، توسعه یک نسخه بازسازی بازی Sweet Home را آغاز کرد . سری Square Final Fantasy ثابت کرده بود که نقش آفرینی می تواند واحدهایی را در غرب جابجا کند و کپ کام از شینجی میکامی استفاده کرد تا رهبری بازسازی را  ، برعهده گیرد . نزدیک یک سال کار به کنسول جدید PlayStation منتقل می شود . 

موضوع اصلی بازی Sweet House از ترجمه نجات یافت ، اما پس از نمونه و مدل ابتدایی که طراحی شده از رسوم ترسناک ژاپنی بود ، میکامی تصمیم گرفت در عوض به دنبال فیلم های زامبی آمریکایی ، به ویژه آثار جورج رومرو ، باشد . عمارت اصلی ( عمارت ) این هنرمند تبدیل به ( مرکز ) توسعه و رشد آسان برای ( اعمال ) نابکارانه شرکت سهامی آمبرلا شد ، که به تولید سلاحی برای تبدیل حیوانات عفونی و آلوده به شکارچیانی وحشی می پردازد . از این رو نام ژاپنی این بازی Biohazard است . 

مدتی طول کشید تا میکامی و تیمش فرمول پیروزی بازی آخر را به دست بیاورند . در ابتدا ، همه چیز از دید اول شخص به صورت سه بعدی پخش می شد ، اما توانایی های فشار ( گرافیکی ) چند ضلعی PS1 به سادگی برای ارائه یک محیط ترسناک قانع کننده کافی نبودند ، بنابراین آنها به زاویه دوربین ثابت به پس زمینه های از پیش ارائه شده تغییر مکان دادند . این بازی نیز برای داشتن ( بخش بازی ) چند نفره در نظر گرفته شده بود ، اما این نیز کنار گذاشته شد . پس از سه سال توسعه فشرده ، ( این بازی ) آماده انتشار بود .

Sweet Home با وجود عناصر ترسناک خود ، با شخصیت های متعدد ، نبردهای به نوبه ( جذاب ) خود و توانایی های خاص بسیار شبیه یک RPG سنتی آن دوران بود . آنچه از رزیدنت اویل در نهایت وجود داشت چیزی کاملاً جدید بود . بازی بیشتر نظامیانه بود و قهرمانان آن کریس ردفیلد و جیل والنتین در حال خدمت به اعضای یک واحد نخبه پلیس بودند که در یک عمارت پراکنده مملو از زامبی ها مشغول به کار بودند. اگرچه این اقدام در زمان واقعی انجام شد ، اما به اندازه صبر و مدیریت موثر گلوله ، پاداش بازتاب سریع را نداد .

نسخه آمریکایی با تغییراتی در نسخه اصلی ژاپنی روبرو شد . اکثر آنها لوازم آرایشی و تزيینی بودند ، به عنوان مثال کریس دیگر مجاز به سیگار کشیدن نبود . اما مشکل افزایش ینیز افت به طوری که بازی در یک دوره کوتاه سه روزه به پایان نمی رسید . روبان های ماشین تحریر و ارزی که هر بار پس انداز می کردید ، کاهش می یافت و جهت ( حرکت ) به طور خودکار ناپدید می شد .

توکورو فوجی وارا ، تهیه کننده ، هیچ وقت فکر نمی کرد که رزیدنت اویل بتواند محبوب شود . او امیدوار بود که موفقیتی بدست آورد که به اندازه کافی و مورد نیاز توسعه یابد . اما این مورد به هر دو طرف اقیانوس آرام برخورد کرد و میلیون ها واحد را جابجا کرد و اندکی پس از عرضه ، پرفروش ترین بازی پلی استیشن تاکنون شد . کپکام ضربه دیگری به دستانش داشت ، اما آیا ماندگار بود ؟

اگر درباره بازی های ویدیویی چیزی می دانید ، اصالت آن کوتاه مدت است . طولی نکشید که " survival horror " به چتر بازی هایی تبدیل شد که کتاب بازی RE را دوست داشتند . بسیاری از توسعه دهندگان ژاپنی با استفاده از سری برج های ساعت انسان و Silent Hill از دو مورد برجسته ، ژانرهای خود را در این سبک معرفی کردند . این به دور از خیالات قدرت با قهرمانان مافوق بشری و تبدیل به موضوعی پرتنش و متعاقب تر ، یک روند تکاملی جذاب در بازی های ویدیویی بود . محتوای بالغ این بازی همچنین به تغییر درک عمومی از بازی های ویدیویی از" موارد کودکانه " کمک کرد .

همانطور که باقی ژانرها از استحکامات ابقا ترس آموختند ، تیم های کپکام به تکرار و بازنگری سری های رزیدنت اویل ادامه دادند . با شروع بازی چهارم ، کنترل تانک بدترکیب ساده بود ، جهت پالوده شده و آرام آرام تغییر جهت داد تا بر عملکرد بیش از حد تعلیق تأکید کند . اندرسون به داستان های گروه های شبه نظامی روی آورد که با آزمایش چتر بیش از شش فیلم روبرو شده اند .

این مجموعه فیلم امسال با مجوز از یوهانس رابرتز ، کارگردان انگلیسی ، با فیلم جدید در سال 1998 در شهر راکون دوباره راه اندازی می شود . همچنین یک سری اصلی نتفلیکس قرار است امسال از همان شرکت تولیدی حذف شود .

25 سال گذشته است و حق مخصوص رزیدنت اویل هنوز قوی و پابرجا مانده است . آخرین بازی با اتخاذ یک دید اول شخص هنگام بازگشت به ریشه ها و تنظیم داستان در داخل یک عمارت فرسوده ، تغییر لرزه ای دیگری را شاهد بود . به نظر می رسد که رزیدنت اویل Village آینده با حس اکتشاف و جنگ از RE4 آن را ترکیب کند . این بازی ها همچنان به فروش خوبی دست می یابند و کپکام را در طول پنج نسل کنسول حیرت انگیز زنده نگه داشته است زیرا سایر امتیازات دیگر آمده و رفته اند . اما این فقط نشان می دهد که پایین نگه داشتن یک انسان زنده سخت است .

منبع : pcmag

 

 

 

 

 

 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد