|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

هکر های چینی در حال سو استفاده از مشکلات Exchange برای سرقت ایمیل ها هستند

امیررضا فروزان

این شرکت اصرار دارد تا مشتریانش وصله های اضطراری را نصب کند ، و حمله به یک گروه هک تحت حمایت دولت چین را مقصر می داند .

اگر شما در حال اجرای Microsoft Exchange Server هستید ، اکنون زمان تعمیر آن است . اکنون یک گروه هک در حال سو استفاده از آسیب پذیری های سابق و ناشناخته قبلی برای سرقت فایل های ایمیل از سرور های پایه ایالات متحده هستند . 

در روز سه شنبه ، مایکروسافت درباره این حملات به مردم هشدار داد ، که گروه تحت حمایت دولت چین با نام " هافنیوم " را مورد سروزنش قرار داد .

این حملات که همچنان ادامه دارد ، از چهار آسیب پذیری در Microsoft Exchange Server 2013 ، 2016 و 2019 استفاده کرده است . در نتیجه ، مایکروسافت از مشتریان شرکت ها می خواهد که وصله های خود را در اسرع وقت نصب کنند. ( Exchange Online تحت تأثیر قرار نگرفته و محصولات دیگر مایکروسافت نیز تحت تأثیر قرار نگرفته اند . )

این شرکت در یک پست وبلاگی نوشت : " در حملات مشاهده شده ، عامل تهدید از این آسیب پذیری ها برای دسترسی به سرویس های Exchange داخلی استفاده کرد که دسترسی به حساب های ایمیل را امکان پذیر می کند و نصب بدافزار اضافی را برای تسهیل دسترسی طولانی مدت به محیط قربانی مجاز می داند . " 

توییت 

با توجه به بخش امنیتی Volexity ، حملات در اوایل 6 ژانویه آغاز شد ، که به کشف مامورت هک کمک کرد . Volexity متوجه شد که هکران در حال استفاده از آسیب پذیری ها هستند تا اساساً پرونده های ایمیل از سرورهای Exchange را از دو مشتری مایکروسافت بدزدند . 

یکی از این آسیب پذیری ها ، CVE-2021-26855 ، به طور مخصوص جدی است زیرا می تواند بدون هیچ نوع سندیتی و از راه دور( از اطلاعات ) سواستفاده کند . Volexity در یک وبلاگ نوشت : " مهاجم تنها باید از سروری که Exchange را اجرا می کند و حسابی که می خواهد از آن ایمیل بگیرد استفاده کند . " 

در همین حال ، یک آسیب پذیری دوم می تواند راه را برای اجرای کد از راه دور باز کند و به یک مهاجم امکان نصب بدافزار بر روی سرور Microsoft Exchange را می دهد .
با توجه به مایکروسافت ، هافنیوم در حال سرقت اطلاعات از اهداف ایالات متحده ، از جمله " محققان بیماری های عفونی ، موسسات حقوقی ،موسسات آموزش عالی ، پیمانکاران دفاعی ، اتاق های فکر امنیتی و موسسات غیر دولتی " است. جالب است که مایکروسافت می گوید این گروه دولتی چین از سرورهای خصوصی مجازی در ایالات متحده برای کمک به حملات خود استفاده کرده است . " 

این شرکت اضافه کرد : " این شرکت اضافه كر د: " حتی اگر ما به سرعت کار کنیم تا به روزرسانی برای بهره برداری نداشتم هافنیوم را انجام دهیم ، ما می دانیم كه بسیاری از بازیگران دولت های ملی و گروه های جنایتكار سریعاً برای استفاده از هرگونه سیستم وصله نشده حرکت می كنند . استفاده سریع از وصله های امروز بهترین محافظت در برابر این حمله است . "

برای احتیاط بیشتر ، مایکروسافت در حال انتشار نسخه پچ برای Microsoft Exchange Server 2010 برای کمک به کاهش تهدیدها است. Microsoft Defender ، آنتی ویروس رایگان این شرکت نیز برای شناسایی ابزارهای مخرب هافنیوم به روزرسانی شده است .

 

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد