|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

AR Mesh مایکروسافت دارای لرزش های کوچک و جدی PC است

امیررضا فروزان

مایکروسافت پیش از این راه را برای تصرف یک صنعت در اپل هموار کرد. آیا تاریخ با هدست های AR / VR تکرار می شود؟

مایکروسافت امروز کنفرانس Ignite خود را با دمو کردن جلسات VR که همه ما آرزو داشتیم آن هارا برای سال گذشته داشته باشیم ، راه اندازی کرد . 

سیستم همکاری Mesh آن ها ، با هدست های هولولنزی 3500 دلاری اجرا می شود ، که کنفرانس ویدیویی " هولوگرافیک " را با آواتارها یا مدل های در زمانی واقعی ارائه می دهد . این کاملا شبیه پیشنهاد شخص سوم ، Spatial ، که ما آن هارا در دو سال گذشته با دوره های کوالکام و مایکروسافت دیده ایم ، می باشند . ما Spatial را با اجرای هولولنز دیده ایم . همکاری قطعاً یک برنامه سازنده قاتل برای واقعیت مختلط است ، به خصوص در دنیای آینده بعد از ویروس کرونا ، که ممکن است سفرهای کاری بسیار کمتری داشته باشد و کارهای بیشتری در خانه انجام شود . 

موضوع بزرگتر این است که استراتژی سخت افزار AR/VR ، از مایکروسافت و همه کسانی که به نظر می آیند  گیر کرده و من گمان می کنم ( از وحشتشان ) که تنها اپل می تواند آن هارا ( از این مخمصه ) بیرون بکشد . 

از بسیاری جهات ، این یاد آور بازار موبایل های هوشمند در سال 2002 تا 2005 است ، زمانی که مایکروسافت بر سرمایه گذاری موبایل های هوشمند در ایالات متحده بر دستگاه های مارک دار شده " Pocket PC " که با ویندوز موبایل اجرا می شدند ، سلطه داشت . تلفن های هوشمند پس از آن وجود داشته است! به معنای واقعی کلمه برای پوشش آنها استخدام شدم. اولین گوشی هوشمند من ، در سال 2004 ، کاملاً جزیره اسباب بازی های نامناسب بود. در کنار مایکروسافت ، تعداد دیگری از بازیکنان پلتفرم به دلیل موقعیت جایگزین شدند - معادل Valve و Oculus امروز در VR. سپس ، بین سالهای 2007 و 2009 ، یک انتقال سخت افزاری گسترده (به صفحه های لمسی خازنی) و انتقال شبکه (به 3G) روی داد و در نهایت همه آنها را از بین برد .

3 مسئله بزرگ برای عینک 

حداقل سه مشکل که با نیاز های واقعی برای گرفتن گذشته آمیخته شده بود ، وجود دارد : سخت افزار ، شبکه و نرم افزار . مایکروسافت شاید نرم افزار داشته باشد ، اما نمی تواند به این زودی ها سخت افزار و شبکه را داشته باشد . به نظر من ، مشکل سخت افزار ها بیشتر مربوط به نمایشگرها و تجارت و مبادلات غیر قابل قبول بین قیمت و مصرف برق است . Oculus Quest 2 و دیگر هدست های VR که دارای غوطه وری ، کیفیت وضوح بالا و مقرون به صرفه هستند . آنها سنگین هستند ، انرژی زیادی را مصرف می کند ، و برای بیشتر از مردم سخت است که آن را برای چند دقیقع استفاده کنند . افرادی که از آنها استفاده می کنند معمولاً افرادی هستند که علاقه زیادی به VR به عنوان یک سرگرمی دارند ، دقیقاً مانند چالش نصب برنامه در تلفن های هوشمند مربوط به دوره 2003 که فقط گیک ها را هیجان زده می کند . 

نمایشگر های عالی و کوچک مناسب برای AR وجود دارد ، اما آن ها گران و محدود هستند و به نظر نمی آید که همراه با زمان ، خیلی ارزان شوند . این سرعت گسترش AR  را به کندی کشانده است . هولولنز2 یک جامد استوار دو ساله است . اولین بازگو و تکرار 5 ساله است . Google Glass  نه ساله است . تکرار تولیدات محصولات در صنعت در هر سه تا چهار سال شاید ما را هشت سال از تجربه AR دور کند که مایکروسافت می خواهد ما را بفروشد .

قطعه شبکه در حال حاضر در حل ناامید کردن ما است . کوالکام مدتی پیش به من گفت که تجربه های AR و VR ، به کمتر از 7 میلیمتر پوشیدگی نیاز دارد . این کاملا برای 4G نامناسب است . که هم اکنون AR و VR شما را به خانه یا محل کار شما متصل می کند . 5G با خیال اینکه مارا از با پوشش و تاخیر کمتر ، پهنای باند بالا و کیفیت سرویس دهی تضمین شده ، مارا نجات می دهد . 

اپل وارد می شود 

 

دو نوجوان در حال کار

 

اکنون ما در حال آماده سازی برای بازپخش بازار گوشی های هوشمند هستیم. یکی از مواردی که مایکروسافت بسیاری از کارهای اولیه را انجام می دهد ، اما سپس اپل دقیقاً در لحظه مناسب وارد عمل می شود ، آن را به جریان اصلی تبدیل می کند و با آن فرار می کند (حداقل در ایالات متحده) . 

( اپل ) در لحظه مناسب شروع به کار می کند و همانند شایعات AR اپل در سال 2023 ، که به نظر من ممکن است قبل از تمام کارها به 2024 منتقل شود . اکنو برای اپل ، شایعات جزئیات راه اندازی ( محصولاتش ) در چند دقیقه شناور است . همراه با آیفون ، منتظر دسترسی گسترده صفحه های لمسی خازنی بود که به آن امکان ایجاد یک رابط انگشت دوستانه جدید را داد که دنیای تلفن های هوشمند موجود را منفجر می کند . من گمان می کنم AR در نمایشگرها در انتظار هستند . 

مایکروسافت در حال حاضر در فکر راهی برای خروج از مزیت سخا افزاری اپل است . Mesh یک هدست یا حتی یک اپلیکیشن نیست ؛ این یک پلتفرم ابری است که برای رنج نهایی استفاده کاربران طراحی شده و اجرا می شود . بدین ترتیب ، می تواند مانند نحوه تعامل Office ، OneDrive و Teams با افراد در iPhone و Mac باشد .

اما البته ، در سخت افزار اپل ، سرویس های اپل هستند که همیشه در ابتدا می آیند ، و مایکروسافت را در جایگاه دوم ( یا سوم ) میذارند . خبر خوب برای مایکروسافت این است که که پنج سال وقت دارد تا بفهمد در این باره چه کاری باید انجام دهد . خبر بد برای همه ما این است که بعید به نظر می رسد قبل از آن AR یا VR واقعاً دنیای ما را تغییر دهد .

 

منبع : pcmag 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد