|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

ایالات متحده سه هکر اهل کره شمالی رو به سرقت 1.3 میلیون دلار متهم کرد

امیررضا فروزان

مردان کره شمالی همگی قسمتی از گروه هک Lazarus هستند ، که بانک ها و مبادلات ارزی رمز دار شده را در سرتاسر جهان هدف قرار داده اند .

دولت ایالات متحده می گوید که هر سه هکر را شناسایی کرده است که گویا تلاش برای سرقت 1.3 میلیون دلار از پول نقد و معاملات رمز دار شده برای تامین بودجه این کشور ( کره شمالی ) داشته اند . 

وزارت دادگستری مدعی است که افراد مورد شک همگی عضو لازاروس هستند ، گروه هک بد نامی که در مورد نقض سونی پیکچرز در سال 2014 و شیوع باج افزار واناکرای ردر سال ا2017 ( مورد اتهام ) هستند. همین گروه همچنین به بانک های مجازی و ترفندهای ارز رمزپایه در سراسر جهان گره خورده است . 

در روز چهارشنبه ، مقامات فدرال علیه سه متهم مورد شک ، اعلام جرم کردند و آنها مدعی هستند که آن ها از طریق ک آژانس نظامی معروف به دفتر عمومی شناسایی برای دولت کره شمالی کار می کنند . 

اولین فرد مورد شک ، یک برنامه نویس کامپیوتر با نام پارک جین هیوک و 36 ساله است ، او در اصل در سال 2018 زمانی که مقامات فدرال اعلام کردند که او را به عناون فردی از لازاروس شناسایی کرده اند ، مورد اتهام قرار داده شد . بازجوهای ایالات متحده اکنون می گویند که آنها دو نفر دیگر اهل کره شمالی را در این گروه شناسایی کرده اند : هیوک چانک آن ساله و کیم ایل 27 ساله . 

 

Park Jin Hyok, Kim Il, Jon Chang Hyok

 

دادخواست جدید نیز این افراد اهل کره شمالی را به جنایت های متعدد متهم می کند ، که شامل : 

  • تلاش برای سرقت 1.2 میلیون دلار از بانک های ویتنام ، بنگلادش ، تایوان ، مکزیک ، مالت ، و آفریقا با مداخله در سیستم پیام رسان SWIFT . 
  • هک کردن سیستم ATM برای صرفه نظر کردن و نادیده گرفتن 6.1 میلیون دلار نقد در پاکستان . 
  • ایجاد برنامه های کاربردی ارزهای رمزپایه جعلی برای فریب کاربران برای نصب درب پشتی در رایانه های خود . 
  • اش برای سرقت ده ها میلیون دلار از شرکت های ارز رمزپایه . 
  • گسترش یک ارز دیجیتالی جعلی معروف به Marine Chain Token برای کلاهبرداری از سرمایه گذاران بی خبر در زمینه پس گرفتن وجوه خود . 

این دادخواست مشخص نمی کند که چگونه بازجویان فدرال این سه متهم اهل کره شمالی را به جرم هکری نسبت داده اند . اما این سند اظهار می کند که ایالات متحده فعالیت های آنان را بررسی و ردیابی می کند . برای مثال ، اتهام ها بر این ادعا هستند که همه این سه نفر به چین و روسیه سفر کرده و کار میکرده اند ، دو کشوری که ایالات متحده اغلب آن هارا برای جاسوسی سایبری سرزنش و ملامت می کند . 

دستیار دادستان کل ایالات متحده جان دمرس ، در اعلامیه امروز گفت: " ما می توانیم این ادعاها را فراتر از یک تردید منطقی و تنها با استفاده از مدارک غیر قابل طبقه بندی و قابل قبول اثبات کنیم . " 

با توجه به دادخواست ، ایالات متحده انتظار ندارد که در آینده نزدیک هیچ یک از متهمان به محاکمه کشیده شود. اعتقاد بر این است که هر سه مظنون در حال حاضر در کره شمالی زندگی می کنند ، کشوری که هیچ قرارداد استرداد با ایالات متحده ندارد .

با این وجود ، وزارت دادگستری می گوید که کیفرخواست راهی برای مقابله با جهان علیه هک رایانه ای کره شمالی است. مقامات فدرال همچنین امیدوارند که انتشار این اتهامات باعث شود تا کسب و کارها در مورد تهدید آموزش ببینند و قانونگذاران ایالات متحده را برای اقدامات بیشتر تشویق کند. امروز نیز ، ایالات متحده مشاوره ای را منتشر کرد که برنامه های جعلی ارز رمزنگاری شده ای را که گروه لازاروس برای هک کردن کاربران غیر مشکوک ایجاد کرده است ، مستند می کند .

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد