|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

ایمنی ( در برابر ) کووید 19 شاید برای سال ها طول بکشد .

امیررضا فروزان

یک مطالعه جدید نشان میدهد که ایمنی سلول های اصلی برای مقابله با ویروس کرونا باید پس از واکسیناسیون یا بهبودی از عفونت برای مدت طولانی باقی بمانند.

مطابق با یک تحقیق جدید ، بیماران کووید 19 که از این بیماری بهبود یافته اند ایمنی ( بدنی ) قوس تری نسبت به ویروس کرونا در هشت ماه پس از الودگی ( به ویروس کرونا ) دارند . نتایج دارای یک علامت دلگرم کننده و مشوق است ، و نویسنگان آن را به معنای ایمنی در برابر این ویروس که شاید برای سال های اخیر است تفسیر میکنند ، و میتواند ترس هارا درباره اینکه واکسن کرونا لازم به تقویت های مکرر و متوالی برای محافظت کردن ( از بیمار ) در مقابل این بیماری و در نهایت در دست گرفتن کنترل این همه گیری را دارد ، کاهش دهد . 

Shane Crotty ، محقق موسسه امنیت شناسی La Jolla در کالیفرنیا و یکی از نویسندگان مقاله جدید " در عوض ، حافظه ایمنی ( بدن ) کاملا خوب به نظر میرسد " میگوید : " در اصل دلواپسی های زیادی درباره اینکه شاید این ویروس حافظه زیادی ( از بدن ) را تحریک و وادار ( به واکنش ) نکند " 

در تحقیقی که در 6 ژانویه در Science منتشر شد ، در مقایسه با یافته های قبلی است که اشاره میکند ویروس کووید 19 که کوتاه مدت است میتواند میلیون ها از افرادی که ( پس از الودگی ) بهبود یافته اند را در خطر الودگی و ابتلای مجدد قرار دهند . از زمانی که آلودگی توسط ( نسخه های مختلف ) ویروس کرونا میتواند آنتی بادی هایی ( در بدن ) تولید کند که  خیلی زود محو و ناپدید میشوند ، این حالت ها نمیتواند در کل آنچنان تعجب اور باشد . اما مطالعه جدید اشاره میکند که آلودگی مجدد میتواند تنها در درصد اندکی از مردم که ایمنی در ( بدن )  انها ایجاد شده است ، چه از راه واکسیناسیون یا همان آلودگی اولیه ، میتوانند ( به الودگی مجدد ) دچار شوند . 

در حقیقت ، مطالعه جدید نشان میدهد تعداد کمی از افراد بهبود یافته ( از ویروس کرونا ) دارای ایمنی بلند مدت نیستند ، اما واکسیناسیون باید با اطمینان و تضمین از ایمنی گله ای در جمعیت بزرگ تر ، این مشکل را خنثی و جبران نماید . 

در مقاله جدید ، بر روی نمونه خون 185 مرد و زن که پس از ابتلا به کووید 19 بهبود یافته بودند مطالعه شد  و گرچه هفت درصد ( در بیمارستان ) بستری شدند ، اما بیشتر افراد دارای یک آلودگی خفیف بودند . همه افراد ، حداقل یک نمونه خون بین شش روز تا هشت ماه پس اولین نشانه ها ( ابتلا به کووید 19 ) ارائه کردند ، و 43 نمونه را پس از 6 ماه گرفتند .  تیمی که این تحقیق و بررسی را انجام میداد سطح چندین عوامل ایمنی را که با هم برای مانع شدن از آلودگی مجدد کار میکردند ، اندازه گرفتند : آنتی بادی ها ( که باعث تخریب یک سیستم عامل برای از بین رفتن توسط سیستم ایمنی بدن می شوند یا فعالیت آن را خنثی می کنند) ، سلول های B ( که آنتی بادی تولید میکنند ) ، و سلول های T ( که سلول های آلوده شده را از بین میبرد ) . 

محققان دریافته اند که مقدار آنتی بادی ها در بدن پس از هشت ماه به طور ملایم کاهش میابد ، اگر چه سطح آن بین افراد متفاوت است . اما تعداد سلول های T به میزان متوسطی کاهش میابد و سلول های B بدون تغییر مانده و گاهی هم رشد غیر قابل توصیفی داشتند . این به این معنی است که با وجود کاهش آنتی بادی ها در جریان ها و سیال های آزاد ، اجرایی که میتوانند تولید آنتی بادی را مجددا شروع کنند و حمله بر ضد ویروس کرونا را هماهنگ کنند ، در حدود سطوح بالا باقی میمانند . Crotty اضافه میکند که مکانیسم های ماشبهی در بعد از آلودگی حافشه ایمنی بدن را هدایت میکنند ، پایه هایی برای ایمنی بعد از واکسیناسیون هستند .  پس این روند باید برای افراد واکسینه شده نیز ادامه یابد .

و اگر چه ایمنی در مقابل نسخه های دیگر ویروس کرونا کمتر از نسخه اصلی است ، اما باید بررسی کنیم که چه اتفاقی برای کسانی که پس از بیماری سارس _ پسر عموی نزدیک عامل ویروس کووید 19 ، بهبود یافتند ، افتاد . یک مطالعه منتشر شده در ماه آگوست نشان داد که سلول های مخصوص بیماری T ، حداقل میتوانند 17 سال در خون باقی بمانند . این امیدواری را ایجاد میکند ایمنی  کووید 19 حداقل برای دهه ها قطعی باشد

مطالعه جدید کامل نیست ، اما بهتر بود چندین نمونه از هر داوطلب و شرکت کننده گرفته میشد . " مقاومت در برابر بیماری برای هر شخصی یا شخص دیگری متفاوت است ، اما افراد نادر که دارای حافظه ایمنی ضعیف هستند هنوز میتوانند در برابر پذیرش مجدد آلودگی مستعد باشند .  ما نمیتوانیم نتیجه گیری قطعی درباره مصونیت ویروس کرونا داشته باشیم ، و این حقیقتا زود است . به هر حال ، نتیجه اخیر ( تحقیقات ) نشانه خوبی است که اگر روند واکسیناسون ادامه یابد ( یک اگر بزرگ ) ، ما میتوایم بزودی این همه گیری را پشت سر بگذاریم . 

منبع : technology review

 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد