|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

تنها آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی به نمایشگر mini LED مجهز خواهد شد

فاطمه نظرپور فرد

گفته می‌شود اپل در حال آماده‌سازی نسل بعدی آیپد پرو برای عرضه در ماه مارس است؛ اما ظاهرا صفحه نمایشگر mini-LED محدود به مدل بزرگ‌تر ۱۲٫۹ اینچی خواهد بود. بر اساس شایعات، اپل قصد دارد در انبوهی از محصولاتش نمایشگرهای سنتی را با صفحه‌نمایش دارای نور پس‌زمینه‌ی mini LED جایگزین کند. آیپد پرو نیز از این قاعده مستثنا نیست و گویا اولین محصولی خواهد بود که به این نوع نمایشگر مجهز می‌شود. بنا به گزارش اپل‌اینسایدر و به نقل از منابع نزدیک به زنجیره‌ی تأمین اپل، نسل سوم آیپد پرو ۱۱ اینچی و نسل پنجم آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی در بازه‌ی زمانی مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) معرفی و روانه‌ی بازار خواهند شد.

بر اساس این گزارش، ِالِمان‌های طراحی نسل جدید آیپد پرو بر همان زبان طراحی قبلی استوار خواهد بود؛ اما ممکن است شاسی نسخه‌ی ۱۲٫۹ اینچی نیم میلی متر ضخامت بیشتری داشته باشد و همان‌طور که گفته شد، احتمالا تنها مدل ۱۲٫۹ اینچی به نمایشگر mini LED مجهز شود. در مقایسه با فناوری‌های سنتی نور پس‌زمینه، سیستم‌های mini-LED دارای مجموعه‌ای از منابع نور مجزا هستند که بخش‌های مختلف نمایشگر LCD را روشن یا خاموش می‌کنند تا تولید رنگ را افزایش بدهند و نسبت کنتراست را تقویت کنند. این فناوری راه حلی مشابه نمایشگرهای پرو دیسپلی XDR ارائه می‌دهد؛ با این تفاوت که LED-های استفاده شده در محصول یادشده از نظر فیزیکی بزرگ‌تر از مشخصات ذکرشده در استاندارد Mini LED هستند.

به ادعای گزارش مذکور، در طراحی بلندگوها تغییراتی ایجاد خواهد شد؛ به‌طوری که تعداد شکاف‌های بلندگو در طرفین به دوسوم کاهش می‌یابد و موقعیت آن‌ها روی شاسی اصلاح خواهد شد. سرانجام، آرایه‌ی دوربین پشتی آیپد پرو با یک تغییر جزئی مواجه می‌شود که ظاهرا پوشش برآمدگی لنز‌ها را با سطح ماژول یکپارچه می‌کند.

بر اساس شایعات قبلی، احتمالا مدل بالارده‌ی آیپد پرو در سال جاری میلادی از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) با فرکانس بسیار پرسرعت mmWave پشتیبانی خواهد کرد و در بطن آن‌ پردازنده‌ی پنج نانومتری A14X تعبیه خواهد شد؛ البته اخباری مبنی بر استفاده از تراشه‌های M1 نیز منتشر شده است. شاید تراشه‌ی یادشده نسل جدید پردازنده‌های سری X باشد؛ زیرا پیش از معرفی، گفته می‌شد اولین کامپیوترهای مک به تراشه‌ی A14X مجهز می‌شوند. با این اوصاف، این احتمال وجود دارد که قدرت پردازشی نسل بعدی آیپد پرو را M1 تأمین کند.

منبع: zoomit

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد