|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

اینک پلیس سنگاپور دسترسی به ردیابی اطلاعات کاربران دارد .

امیررضا فروزان

اپلیکشن ها و سیستم های ردیابی کاربردان در سراسر دنیا ، با سوالات مختلفی درباره امنیت و اعتماد ( به سیستم ها و اپلیکیشن ها ) رو به رو شده اند .

خبر : یک مقام ارشد در روز دوشنبه گفت که پلیس ( سنگاپور )  قادر خواهد بود تا به اطلاعات انتخاب شده توسط سیستم ردیابی کاربران کووید 19 برای استفاده در پرونده ها و  بررسی های جنایی دسترسی داشته باشد . این اعلامیه با سیاست حفظ حریم شخصی که در اصل طرح شده ، زمانی که دولت برنامه TraceTogether خود را در مارچ 2020 راه اندازی کرد و تنها بعد از آن در صورت مشارکت در طرح ردیابی مخاطبان مورد انتفاد قرار بگیرد ، تناقض دارد .

مقامات گفته اند که اگرچه با توجه به امنیت اطلاعات " استفاده از اطلاعات تنها به هدف دسترسی و ردیابی به افرادی صورت میپذیرد که در معرض کووید 19 هستند " ، اما واقیعت حقوقی در سنگاپور این است که پلیس میتواند به هر اطلاعاتی برای بررسی های جنایی بدون هیچ تفاوتی در داده ها دست پیدا کند . ردیاب حفظ سیاست امنیتی در4 ژانویه سال 2021 تغییر کرد تا روشن شود که " چگونه آیین دسترسی کیفری برای همه اطلاعات تحت صلاحیت سنگاپور اعمال می شود . 
اوایل حرکت :  TraceTogether که از طریق یک برنامه موبایل یا با یک دستگاه قابل پوشش کوچک قابل دسترسی است و توسط هشتاد درصد مردمی که ساکن سنگاپورهستند که تقریبا 5/7 میباشد استفاده میشود . این اولین برنامه ردیابی تماس بلوتوثی بود که در بهار سال 2020 از آن رونمایی شد ، این اپ اطلاعات را بسیار متمرکز تر از سیستم Apple-Google که در سراسر جهان از آن استفاده میکنند ، ذخیره میکنند . سنگاپور استفاده از Apple-Google خود را تکذیب کرد چون مقامات رسمی در آنجا گفتند که میخواستند اطلاعات بیشتری درباره این عفونت به دست بیاورند . مشارکت در ردیابی و تماس ابتدا داوطلبانه بود ، اما دولت درسال گذشته این روند را برگرداند ، اما اینک در بیشتر مکان هایی که کار میکنند یا خرید میکنند ، یا جمع میشوند این روند اجباری شده است . 

رویکرد و مسیر کشور در همه گیری نه تنها در تماس و ردیابی فناوری ، بلکه در بسیاری از جهات اجباری بوده است . برای مثال مردمی که بدون ماسک در جامعه گرفتار میشوند ، با جریمه سنگینی روبه رو میشوند . 

چرا مهم است ؟ 

ردیاب های Covid ما سیاست های حفط حریم شخصی ده ها اپلیکیشن را یاداوری میکند که کاربران را از احتمال بالقوه قرا گیری در معرض کووید 19 مطلع میکند . اگرچه ممکن است طرز برخورد های عمومی سنگاپور درباره اطلاعات شخصی انعکاسی از آن چیزی که در سراسر جهان رخ میدهد نباشد ، برنامه های ردیابی تماس در سرتاسر جهان سوالهایی برای حریم خصوصی کاربران از زمانی که اولین ( این نوع اپلیکیشن ها ) در سال پیش رونمایی شد . اخباری از سنگاپور نگرانی فعالان و اخلاق مداران را با مربوط به سو استفاده از اطلاعات را برانگیخت ، گروه هایی همانند دیده بان حقوق بشر ، اعلام کرده اند که چگونه نظارت بر جوامع حاشیه ای در حال حاضر ، اسیب بزند . 

در مقاله اخیر از مجله ای علمی متخصصان محیط زیستی ، Alessandro Blasimme و Effy Vayena در ETH Zurich در سوییس گفتند که اگر میخواهیم مردم از این اپلیکیشن ها بیشتر استفاده کنند ، " ایجاد تدریجی اعتماد جامعه " یک جزِء مهم فراموش شده است . 

اطلاعات هنوز مهم است : این اولین بار نیست که استفاده از اطلاعات ردیابی تماس ها با اجرای قانون متقاطع است . در ماه ژوئیه گذشته ، رستوران ها ، بارهای فروشنده مشروبات الکلی و مراجعه کنندگات آلمانی ، معترض بودند که زمانی که گزارش شد که پلیس از اطلاعات انتخاب شده از ردیابی تماس ها برای رهگیری و ردیابی شاهدان برای بررسی ها و تحقیقات استفاده میکند و در اواخر دسامبر سال 2020 ، Andrew Cuomo قانونی را امضا کرد که درآن دسترسی به داده ها و اطلاعات ردیابی تماس ها را به مقامات مجری قانون و مسئولین را منع میکند . گروه هایی همانند انجمن آزادی های مدنی نیویورک ، بنیاد مرز الکترونیکی و ائتلاف مهاجرت نیویورک این اقدام را تحسین کردند . 

منبع : technology review 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد