|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

گمرک: گوشی اتباع خارجی یک ماه پس از ورود به کشور رجیستر می‌شود

فاطمه نظرپور فرد

معاون فنی گمرک از مصوبات جدید برای وارد کردن گوشی مسافری از جمله ممنوعیت رجیستری گوشی اتباع خارجی تا یک ماه پس از ورود، خبر داد. پس از آغاز رجیستر کردن گوشی به‌صورت غیر حضوری از ابتدای دی‌ماه، ایجاد مشکل در سامانه گمرک منجر به رجیستر شدن تعداد زیادی گوشی تلفن همراه به‌صورت قاچاق شد. معاون فنی گمرک در همین خصوص، روز شنبه اعلام کرد که رجیستری ۳۴۰۰ گوشی بلافاصله پس از ثبت در سامانه لغو شد؛ اما ظاهرا مشکل برطرف نشده است و حال گمرک خبر از منع رجیستری گوشی اتباع خارجی تا یک ماه می‌دهد.

معاون فنی گمرک از مصوبات جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا درخصوص واردات گوشی مسافری به ایسنا گفته است که شامل منع رجیستری گوشی اتباع تا یک ماه پس از ورود به کشور و حذف ۵۰ دلار معافیت پستی برای ارسال گوشی می‌شود. مهرداد جمال ارونقی می‌گوید ثبت گوشی تلفن همراه ضمن ورود اطلاعات در هنگام ورود تبعه خارجی به کشور در مبادی ورودی، فقط پس از انقضاء مدت یک ماه از تاریخ ورود به کشور و به‌صورت «حضوری» انجام خواهد پذیرفت.

طبق مصوبه‌ای در خردادماه، قرار بر این بود که اتباع خارجی که قصد اقامت بیش از یک ماه داشتند، گوشی خود را صرفا در گیت ورود به کشور گمرک رجیستر کنند.

ارونقی اضافه می‌کند: «مسافران ورودی ایرانی از ۱۲ تیرماه سال جاری تا ۳۰ آذرماه، می‌توانند حداکثر تا ۳۰ دی‌ماه امسال به‌صورت غیر حضوری به پرداخت حقوق ورودی متعلقه و ثبت تلفن همراه خود اقدام کنند. ... مسافران ورودی از اول دی‌ماه به بعد، با ثبت اطلاعات در بدو ورود می‌توانند نسبت به پرداخت حقوق ورودی متعلقه و ثبت تلفن همراه خود اقدام کنند.»

مصوبه‌ی دیگر مربوط به رجیستر کردن گوشی‌های پستی می‌شود که ارونقی در این‌باره می‌گوید: «مقرر شد در صورت تصویب ستاد تنظیم بازار، گمرک ایران نسبت به اعمال نرخ ارز بر اساس سامانه سنا برای محاسبه و عوارض گمرک و حذف ۵۰ دلار معافیت پستی صرفا برای گوشی تلفن همراه که از تاریخ ابلاغ مصوبه مربوطه وارد کشور می‌شود، اقدام کند.»

تا پیش از این، ترخیص کالاهای پستی غیر تجاری به ارزش حداکثر ۵۰ دلار، بدون پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی و بدون مطالبه‌ی کارت بازرگانی و مجوزهای مقرر امکان‌پذیر بود و حقوق و عوارض گمرکی با نرخ رسمی ارز (۴۲۰۰ تومان) محاسبه می‌شد.

منبع: zoomit

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد