|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

بیت کوین با ارزش بازار بیش ‌از ۵۰۰ میلیارد دلار، اکنون بزرگ‌ترین سرویس مالی دنیا است

فاطمه نظرپور فرد

با عبور قیمت بیت کوین از مرز ۲۷ هزار دلار، ارزش بازار این رمزارز از ۵۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت و بیت کوین اکنون بزرگ‌ترین سرویس مالی دنیا محسوب می‌شود. این روزها اخبار با محوریت رمزارز بیت کوین (Bitcoin) سراسر فضای وب را فرا گرفته‌اند. قیمت بیت کوین طی ماه‌های اخیر بارها رکوردشکنی کرده است و به ‌نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه‌ دارد. تحلیلگران ناظر بر بازار می‌گویند بیت کوین از لحاظ تئوری بر اساس ارزش بازار، امروزه یازدهمین شرکت بزرگ دنیا محسوب می‌شود و بالاتر از شرکت‌های نام‌داری همچون سامسونگ، والمارت، برکشایر هاتاوی، کوکا کولا و... قرار می‌گیرد.

بر اساس اخبار رسمی، بیت کوین اکنون بزرگ‌ترین سرویس مالی دنیا است و ارزش بازار آن از ویزا (Visa) عبور کرده. مطابق آخرین داده‌های Companiesmarketcap،‌ ارزش بازار بیتکوین ‌اکنون ۵۰۸٫۹۷ میلیارد دلار و ارزش بازار ویزا ۴۶۰٫۰۶ میلیارد دلار است.

در زمان نوشته شدن این مقاله، مطابق داده‌های منتشرشده توسط Coindesk، قیمت بیت کوین از ۲۷ هزار دلار عبور کرده و به بالاترین حد خود در تاریخ رسیده است. در نگاه اول بیت کوین و ویزا قابل ‌قیاس نیستند؛ زیرا یکی از آن‌ها سیستم نرم‌افزاری همتابه‌همتا (Peer-to-Peer) است و دیگری کسب‌و‌کار غیر انتفاعی. اما اگر بیت کوین شرکت بود، امروزه در رتبه‌ی یازدهم بزرگ‌ترین شرکت‌ها در سراسر دنیا قرار می‌گرفت.

 آلفرد اف. کلی جونیور، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل ویزا، ماه گذشته‌ی میلادی در گفت‌و‌گو با CNBC اعلام کرده بود که ویزا به رمزارزها بسیار علاقه‌مند است. گفته می‌شود این مؤسسه‌ی مالی ‌اکنون در حال همکاری با ۲۵ شرکت حوزه‌ی مرزارز در سراسر دنیا است و قصد دارد ویزا را درون سیستم‌های آن‌ها قرار دهد. در چنین سیستم‌هایی کاربر می‌تواند رمزارز مبتنی‌ بر ارز فیات را به پول تبدیل و آن را  هر جایی که ویزا مورد قبول واقع می‌شود، استفاده کند.

در بحبوحه‌ی افزایش در خور توجه قیمت بیت کوین، برایان آرمسترانگ،‌ مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار Coinbase، به‌تازگی به سرمایه‌گذاران درباره‌های ریسک‌های ذاتی سرمایه‌گذاری در بیت کوین هشدار داده است. او می‌گوید هیچ‌گاه نمی‌توان به‌طور کامل این حقیقت را باور کرد «که سرمایه‌گذاری در رمزارزها، بدون ریسک نیست»؛ به‌همین دلیل سرمایه‌گذاران باید حواسشان را به‌خوبی جمع کنند. او می‌گوید ارزش بازار بیت کوین بسیار سریع‌تر از بازارهای مالی دیگر کم و زیاد می‌شود.

تا تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۲۰ (۷ دی ۱۳۹۹)، ۱۰ شرکت برتر حوزه‌ی خدمات مالی که رتبه‌ای پایین‌تر از ویزا دارند شامل JPMorgan Chase با ارزش ۳۷۹٫۵۶ میلیارد دلار، Mastercard با ارزش ۳۳۴٫۹۶ میلیارد دلار، PayPal با ارزش ۲۷۹٫۶۱ میلیارد دلار، Bank of America با ارزش ۲۵۹٫۱۷ میلیارد دلار، Industrial and Commercial Bank of China با ارزش ۲۵۷٫۹۷ میلیارد دلار، China Construction Bank با ارزش ۱۸۵٫۳۱ میلیارد دلار، Agricultural Bank of China با ارزش ۱۶۳٫۹۲ میلیارد دلار، SoftBank با ارزش ۱۴۰٫۷۵ میلیارد دلار و Bank of China با ارزش ۱۲۹٫۸۲ میلیارد دلار هستند. 

منبع: zoomit

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد