|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

ون تمام برقی تویوتا پروسه ورسو معرفی شد

فاطمه نظرپور فرد

تویوتا از ون برقی Proace Verso با ظرفیت پیمایش ۳۳۰ کیلومتر برای عرضه در بازارهای اروپایی رونمایی کرد که در چهار مدل مختلف و با ظرفیت ۵ تا ۹ نفر عرضه می‌شود.

تویوتا با معرفی ون Proace Verso Electric، مجموعه خودروهای الکتریکی تولیدی خود را گسترش داد. این ون ویژه حمل مسافر طی ماه جاری در اروپا به فروش می‌رسد و انتظار می‌رود تحویل خودرو به مشتریان از ماه مارس ۲۰۲۱ آغاز شود. ون برقی تویوتا Proace Verso در سه طول مختلف برای بدنه و چهار مدل با نام‌های کُمبی، شاتل، فَمیلی و وی‌آی‌پی عرضه می‌شود و دارای ظرفیت نشستن در داخل کابین برای ۵ تا ۹ نفر است.

در زیر کف خودرو، بسته باتری ۵۰ کیلووات ساعتی قرار دارد که طبق استاندارد WLTP، قادر است با شارژ کامل مسیر ۲۳۰ کیلومتر (۱۴۳ مایل) را طی کند؛ درحالی‌که آپشن ۷۵ کیلووات ساعت برای باتری به راننده امکان می‌دهد تا ۳۳۰ کیلومتر (۲۰۵ مایل) را با یک ‌بار شارژ رانندگی کند. هر دو نوع باتری، انرژی خود را به موتور الکتریکی با قدرت ۱۳۶ اسب ‌بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر می‌دهند که حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را با محدودیت الکترونیکی فراهم می‌کند.

تمام نسخه‌های این MPV به شارژر استاندارد ۷٫۴ کیلووات ساعت مجهز هستند که می‌توان آن را به شارژر ۱۱ کیلووات ساعتی ارتقا داد. باتری ۵۰ کیلووات ساعت می‌تواند در مدت زمان ۳۰ دقیقه در ایستگاه شارژ ۱۰۰ کیلوواتی شارژ شود؛ درحالی‌که این فرایند برای باتری ۷۵ کیلووات ساعت تقریبا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

بسته به مشخصات ون، حجم محفظه بار بین ۲۸۰، ۶۴۰ و ۱۰۶۰ لیتر (در حالتی که صندلی‌ها خم نشوند) متغیر است. ظرفیت یدک‌کشی این ون برقی با تریلر ترمزدار، ۱ تُن (با ۵۰ درصد وزن ترابری) خواهد بود.

امکاناتی مانند صندلی‌های گرم‌شونده، سیستم سرگرمی و اطلاعات با صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی، رادیوی دیجیتال، قابلیت یکپارچه‌سازی گوشی هوشمند، امکان ورود بدون کلید به داخل کابین، ترمز دستی برقی، آینه‌های تاشو خودکار و سایر موارد به‌عنوان گزینه‌های استاندارد هستند؛ درحالی‌که سیستم ناوبری ماهواره‌ای و سیستم تهویه مطبوع خودکار به‌صورت آپشن دراختیار قرار می‌گیرند.

رانندگان برای انتخاب بین حالت‌های مختلف سیستم محرکه باید از سوئیچ استفاده کنند و برای انتخاب حالت‌های جعبه‌دنده مانند درایو، معکوس، خلاص، پارک و ترمز احیاکننده باید از دسته‌دنده برقی بهره ببرند. در همین حال، نمایشگر جلوداشبورد اطلاعاتی مانند سرعت، مصرف لحظه‌ای برق، میزان شارژ باتری و عملکرد A/C را نشان می‌دهد.

جدیدترین مجموعه سیستم‌های کمکی تویوتا سیفتی سنس (Toyota Safety Sense) شامل قابلیت‌هایی مانند هشدار خروج از خط حرکت، سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابر پیاده، دستیار علائم راهنمایی جاده، نور بالای خودکار و کروز کنترل تمام‌برد در ون برقی Proace Verso وجود دارد. سیستم‌هایی مانند پایش نقطه کور دید راننده، دوربین معکوس ۱۸۰ درجه و حسگرهای پارک جلو و عقب در تیپ‌های بالاتر ارائه می‌شود.

منبع: zoomit

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد