|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

مایکروسافت به دنبال خرید استودیوهای بازی‌سازی ژاپنی

فاطمه نظرپور فرد

در صورت صحت گزارش‌های اخیر، سران مایکروسافت در حال مذاکره با چند استودیوی بازی‌سازی ژاپنی برای ملحق شدن به استودیوهای ایکس باکس هستند. چندی پیش شاهد بسته شدن یکی از بزرگ‌ترین قراردادها در دنیای بازی رایانه‌ای بودیم که بر اساس آن، مایکروسافت استودیوهای بازی‌سازی بتسدا و حق امتیاز عناوین محبوب این شرکت را خریداری کرد. بااین‌حال به‌ نظر می‌رسد ردموندی‌ها برنامه‌های بیشتری برای گسترش بخش استودیوهای ایکس باکس در سر دارند.

به گزارش بلومبرگ، ردموندی‌ها در حال مذاکره با چند استودیوی ژاپنی هستند تا حضور پررنگ‌تری در بازار ژاپن داشته باشند. در مقاله منتشرشده اشاره می‌شود که «چند شرکت توسعه‌دهنده بازی ویدیویی در ژاپن با مقیاس و اندازه‌های مختلف، تأیید کردند که مایکروسافت به خرید امتیاز تجاری آن‌ها اقدام کرده است.» این شرکت‌ها ترجیح دادند نام آن‌ها منتشر نشود. فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس نیز از سال گذشته چندین بار به تمایل مایکروسافت برای اضافه کردن یک استودیوی آسیایی به تیم خود اشاره کرده بود.

درحال‌حاضر وضعیت مایکروسافت در بازار ژاپن چندان مطلوب نیست. براساس گزارش Famitsu، تنها ۰.۱ درصد از کنسول‌هایی که طی یک سال گذشته در این کشور به فروش رفته است به خانواده ایکس باکس وان اختصاص دارد. بااین‌حال انتظار می‌رود ایکس باکس سری اس و سرویس اشتراک ایکس باکس گیم پس موجب بهبود وضعیت مایکروسافت در سومین بازار بزرگ بازی ویدیویی در جهان شود. در همین راستا، به‌نظر می‌رسد ردموندی‌ها در نظر دارند با خرید چند استودیوی بزرگ ژاپنی همچون Platinum Games، به بهبود شرایط خود در بازار ژاپن کمک کنند.

آتسوشی اینایا، رئیس استودیوی پلاتینیوم گیمز، در مصاحبه اخیر خود شایعه‌ی خرید این شرکت توسط مایکروسافت را درحال‌حاضر رد کرده است؛ اما باید دید در آینده چه اخباری در این خصوص منتشر خواهد شد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز اعلام کرده بود که با وجود تصاحب شرکت‌های بزرگی همچون بتسدا، تعداد استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس همچنان افزایش خواهد یافت. درحال‌حاضر تعداد تیم‌های فعال در مجموعه Xbox Game Studios به ۲۳ استودیوی مختلف می‌رسد.

بلومبرگ در جمع‌بندی گزارش خود نوشته است که با وجود مقیاس بزرگ‌تر بازار کشورهای چین و ایالات متحده در مقایسه با ژاپن، سرانه خرید و هزینه کاربران ژاپنی برای بازی‌های ویدیوی، در رتبه اول جهانی قرار دارد. چنین امری باعث شده است مایکروسافت با وجود تصاحب شرکت‌هایی مانند Mojang، دابل فایل پروداکشن، inXile Entertainment و آبسیدین، هنوز به خرید استودیوهای ژاپنی تمایل داشته باشد.

zoomit

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد