|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

اضافه شدن سیستم تاچ مخفی به گوشی های آیفون

فاطمه نظرپور فرد

اپل اعلام کرده است یک دکمه مخفی به گوشی های IOS 14 با جدیدترین نسخه سیستم عامل اضافه کرده است. این دکمه مخفی در پشت دستگاه قرار دارد و قرار است در کوتاه ترین زمان رابطه بین سخت افزار و نرم افزار را برقرار کند. اپل اعلام کرده در جدیدترین نسخه سیستم عامل گوشی هوشمند آیفون قابلیت جدیدی با نام Back Tap اضافه کرده که از طریق ضربه زدن به پشت دستگاه فعال می شود. در واقع این قابلیت پشت گوشی های لمسی را نیز به یک دکمه لمسی تبدیل خواهد کرد که با ضربه های دوتایی و سه تایی کار می کند. هر کدام از این ضربه ها می توانند عملکرد متفاوتی داشته باشند. برای دسترسی به تنظیمات این دکمه باید در منوی دسترسی به سراغ (Accessibility menu) بروید و این قابلیت را فعال کنید. در واقع دکمه Back Tap باعث افزایش تعامل کاربران با دستگاه خواهد شد و از طریق میانبر می تواند کاربر را به منوهای مختلف مانند مرکز کنترل، اسکرول کردن اپلیکیشن‌ها و یا فعال کردن سیری متصل کند.

دکمه Back Tap  قرار است کاربر را به اپلیکیشن میانبر اپل نیز وصل کند. بدین ترتیب کاربر می تواند از طریق این میانبر به هر برنامه‌ای که می‌خواهد دسترسی داشته باشد. با توجه به مخفی بودن این دکمه جذاب هنوز بسیاری از کاربران از وجود آن اطلاعی ندارند .برای فعال شدن آن نیز کاربر تنها از طریق ضربه به پشت پنل می‌تواند عملکردی را که از قبل تنظیم کرده فعال کند. همین موضوع باعث جذابیت بیشتر شده است و باز گذاشتن این ابزار توسط اپل به کاربر اجازه می دهد تا با روش‌های مختلف از آن استفاده کند. پیش از این گوگل نیز برای اندروید ۱۱ ویژگی مشابهی را تست کرده بود اما این ویژگی هنوز به مرحله نهایی نرسیده و نسبت به قابلیت Back Tap در اپل محدود تر خواهد بود.

قابلیت مورد نظر در گوشی های اپل از عملکرد بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند میان ضربه‌های اتفاقی و یا عمدی تفاوت قائل شود و کاربر دیگر نگران فعال شدن اشتباهی قابلیت نخواهد بود. دکمه مورد نظر تقریباً یک قابلیت جدید است و محدودیتهای قبلی اپل را با خود ندارد.

techna

 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد