|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

 گوشی‌های سری آیفون ۱۳ با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی از راه می‌رسند

فاطمه نظرپور فرد

در حالی که اپل هنوز از آیفون ۱۲ و برادران آن به صورت رسمی رونمایی نکرده، شاهد افشای اطلاعات درباره گوشیهای سری آیفون ۱۳ هستیم که به نمایشگر و دوربین آن‌ها اشاره می‌کند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی موسس «DSCC»، «راس یانگ» گوشی‌های سری آیفون ۱۳ مانند گوشی‌های امسال اپل شامل ۴ دستگاه می‌شوند. نسخه پایه با نام آیفون ۱۳ مینی از نمایشگر ۵.۴ اینچی بهره می‌برد، مدل استاندارد دارای نمایشگر ۶.۱ اینچی خواهد بود و نسخه‌های پرو و پرو مکس نیز به ترتیب به صفحه نمایش ۶.۱ و ۶.۷ اینچی مجهز خواهند شد.

یانگ علاوه بر این موضوع، به برخی بهبودها و همچنین شباهت‌های این محصولات با گوشی‌های سری آیفون ۱۲ نیز اشاره کرده. تمام گوشی‌های سال آینده اپل به نمایشگر OLED لمسی یکپارچه مجهز می‌شوند که به معنای قرارگیری سنسور لمسی درون پنل OLED بجای بالای آن خواهد بود. گفته می‌شود تنها آیفون ۱۲ مینی و پرو مکس به این فناوری مجهز می‌شوند.

گوشی‌های سری آیفون ۱۳ به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ProMotion مجهز می‌شوند که احتمالا شاهد استفاده از این فناوری در گران‌ترین گوشی امسال اپل یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس خواهیم بود.

 

گوشیهای سال آینده اپل احتمالا بجای سیستم تشخیص چهره مادون قرمز به فناوری ToF دوربین سلفی مجهز میشوند. این فناوری نه تنها قادر به شناسایی چهره کاربران خواهد بود، بلکه از ژستهای بدون لمس نیز پشتیبانی میکند. در حالی که یانگ به استفاده از اسکنر LiDAR روی پنل پشتی مدلهای پرو اشاره کرده، هنوز نمیدانیم که مدلهای استاندارد به این فناوری مجهز میشوند یا خیر. مدلهای پرو از دوربین اصلی سه گانه با اندازه پیکسل ۹.۱ میکرومتر بهره میبرد و نسخههای استاندارد به دوربین اصلی دوگانه با اندازه پیکسل ۷.۱ میکرومتر مجهز میشوند. تمام مدلهای آیفون ۱۳ از شبکه 5G زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی میکنند، با این حال تنها نسخههای پرو قادر به پشتیبانی از موج میلیمتری خواهند بود. گفته میشود امسال تنها آیفون ۱۲ پرو مکس با این فناوری وارد بازار میشود. راس یانگ علاوه بر انتشار اطلاعات درباره گوشیهای سری آیفون ۱۳ ،به عرضه نسل سوم آیفون SE در بهار ۲۰۲۲ نیز اشاره کرده است. این گوشی هوشمند به صفحه نمایش ۱.۶ اینچی LCD ،تاچ آیدی، مودم 5G و دوربین اصلی دوگانه مشابه آیفون ۱۱ مجهز میشود و از طراحی شبیه به آیفون ۱۱ بهره میبرد.

digiro

 

 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد