|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

تأیید مایکروسافت بر وجود ایراد در طراحی ویندوز 10

مهدی افجه ای

ویندوز ۱۰ در هفته‌های اخیر با مشکلات متعددی مواجه بوده است. درنهایت مایکروسافت اعتراف کرد که سیستم‌عامل این ویندوز، نقصی اساسی دارد.

مایکروسافت با انتشار پیام هشداری به ۸۰۰ میلیون کاربر ویندوز ۱۰ اعلام کرد این سیستم‌عامل یک نقص بنیادین دارد.

وب‌سایت آنالیزی Ghacks می‌گوید مایکروسافت در این پیام یک نقص قدیمی را تأیید کرده است. در این پیام به کاربران اعلام شده این نقص، یک ایراد اتفاقی نیست و مشکل از «طراحی» سیستم‌عامل است. این مسئله موجب ایجاد نگرانی‌های زیادی در سطوح مختلف شده است.

وب‌سایت Ghacks هشت ماه پیش، خبری را که امروز مایکروسافت آن را تأیید کرد، افشا کرده بود. Ghacks در گزارش خود اعلام کرده بود که کاربران بعد از انجام مراحل پشتیبان‌گیری رجیستری با پیغام «عملیات با موفقیت انجام شد» مواجه می‌شوند اما این فایل پشتیبان هرگز ایجاد نمی‌شود.

تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از رجیستری، آخرین خط دفاعی برای بسیاری از کسب‌وکارها و بسیاری از کاربران عادی به شمار می‌رود. درواقع هنگامی که بخش System restore ویندوز کار نمی‌کند و موانعی برای استفاده از نرم‌افزارهای دیگر برای پشتیبان‌گیری وجود دارد، پشتیبان‌گیری از رجیستری آخرین کاری است که می‌توان انجام داد.

ویندوز ۱۰ نسخه 1803 در ماه اکتبر منتشر شد و باوجود مشکلاتی که کاربران درخصوص این نسخه به بخش بازخوردهای مایکروسافت انتقال دادند، مایکروسافت به‌تازگی به این مشکل واکنش نشان داده است. این شرکت دلیل تغییرات نسخه‌ی آخر را کاهش حجم کلی درایو ویندوز توجیه کرده؛ درحالی‌که حجم فایل‌های پشتیبان‌گیری فقط ۵۰ تا ۱۰۰ مگابایت است.

نقص‌های زیاد ویندوز ۱۰ کاربران را در استفاده از آن مردد کرده است

مایکروسافت اکنون به‌دنبال راه‌حلی دقیق برای این مشکل است و ویرایش رجیستری را یکی از آن‌ها می‌داند. بدون شک اعمال این راه‌حل برای برخی از کاربران دیگر دیر شده است. مایکروسافت در ماه‌های اخیر تلاش کرده بسیاری از کاربران ویندوز ۷ را به سمت استفاده از ویندوز ۱۰ ببرد اما حفره‌های امنیتی و مشکلات این‌چنینی می‌تواند دلیلی بر مقاومت کاربران برای استفاده از ویندوز ۱۰ باشد.

واکنش مایکروسافت چه بود؟

مایکروسافت درباره‌ی این مشکل اعلام کرد:

    در ماه اکتبر ۲۰۱۸ متوجه شدیم که سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، پشتیبان فایل‌های رجیستری را ایجاد نمی‌کند. برنامه‌ی زمان‌بندی‌شده برای ایجاد پشتیبان همچنان کار می‌کرد و نتایج نشان می‌داد که عملیات با موفقیت به انجام رسیده، اما فایل‌های پشتیبان رجیستری روی سیستم ایجاد نشده بود.
مایکروسافت بعد از بررسی‌های دقیق‌تر به این نتیجه رسید که موضوع، یک حفره‌ی امنیتی نیست و مشکل اساسی‌تر است:

    در ویندوز ۱۰ نسخه 1803 ویندوز به‌طور خودکار نسخه‌ی پشتیبان رجیستری سیستم را به پوشه‌ی RegBack منتقل نمی‌کند. اگر وارد مسیر \Windows\System32\config\RegBack شوید، دسته‌ای فایل رجیستری می‌بینید که حجم آن‌ها صفر کیلوبایت است. این ایراد از طراحی است و برای کاهش حجم دیسک ویندوز چنین کاری انجام شده است.

مایکروسافت برای بازیابی سیستم با فایل‌های رجیستری خراب، پیشنهاد می‌کند از روش System restore استفاده کنید. مایکروسافت همچنین روش‌هایی برای تهیه‌ی پشتیبان از رجیستری ارائه کرده است.

 

منبع:زومیت

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد