|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

پخش خودکار ویدیو در گوگل پلی از ماه آینده آغاز خواهد شد

امیرحسین مرادی

پخش خودکار ویدئوها از ماه آینده در گوگل پلی فعال خواهد شد. گوگل اعتقاد دارد پخش خودکار فیلم‌ها کمک می‌کند تا کاربران مطالب را راحت‌تر پیدا کنند.

بخش زیادی از کاربران اینترنت اتفاق‌نظر دارند که پخش خودکار ویدئو‌ها آزاردهنده است؛ با وجود این هنوز هم تعداد زیادی از وب‌سایت‌ها از این قابلیت استفاده می‌کنند و برنامه‌ای برای توقف آن‌ها وجود ندارند. حال گوگلپلی قصد دارد تا پخش خودکار ویدئوها را برای فهرست برنامه‌های کاربردی و بازی‌ها آغاز کند؛ این پروژه شامل فیلم‌های تبلیغاتی نیز می‌شود.

با توجه به راهنمای کنسول گوگل پلی، پخش ویدیوهای خودکار از ماه آینده به‌طور رسمی آغاز خواهد شد. گوگل می‌گوید: «از سپتامبر سال ۲۰۱۹، گوگل پلی شروع به پخش خودکار فیلم‌ها می‌کند تا به کاربران کمک کند تا مطالب را به‌راحتی پیدا کنند.» این تصمیم ممکن است برای برخی از توسعه‌دهندگان آزاردهنده باشد زیرا غول موتورهای جست‌وجو اعلام کرده که توسعه‌دهندگان باید بخش درآمدزایی را برای این ویدئو‌ها غیرفعال کنند؛ چرا که گوگل اعتقاد دارد پخش تبلیغات در ویدیوی نرم‌افزار‌ها ممکن است باعث سردرگمی کاربران شود.

google play  لوگوی

گوگل پلی به برنامه‌نویسان اعلام کرده است که تا تاریخ یک نوامبر مهلت دارند تا فیلم‌های جدید مربوط به برنامه‌های خود را مجددا بارگذاری کنند و هرگونه تبلیغات را از آن‌ها حذف کنند. این بدان معنا است که ویدئو‌های معرفی نرم‌افزار که شامل تبلیغات باشند، از این به بعد در گوگل پلی پخش نخواهند شد. احتمالا می‌توان این امر را به‌راحتی نادیده گرفت. گوگل می‌تواند یک گزینه برای غیرفعال‌کردن پخش خودکار فیلم‌ها (حداقل هنگام اتصال با کمک داده‌ی تلفن همراه) اختصاص دهد.

امیدواریم که این پروژه مانند سایر پلتفرم‌ها عمل کند و پخش خودکار ویدئوها به‌صورت صامت آغاز شود، مگر اینکه کاربر خود تصمیم بگیرد تا حجم صدا را بالا ببرد. 

بازگشت یکی از مهمترین ویژگی‌های گوگل پلی: دانلود همزمان اپ‌ها

اما در ادامه این بروزرسانی ها یکی دیگر از ویژگی های قدیمی گوگل پلی بر بروی برنامه باز خواهد گشت .

در نسخه کنونی گوگل پلی، اپلیکیشن‌ها یکی یکی دانلود می‌شوند؛ یک اپلیکیشن شروع به دانلود می‌کند و بعد از اینکه تمام شد به سراغ برنامه بعدی می‌رود. با این حال در بررسی نسخه آزمایشی گوگل پلی، کاربران متوجه شده‌اند که در این نسخه می‌توان اپلیکیشن‌ها را به صورت همزمان دانلود و آپدیت کرد.

بنابراین اگر یک اپلیکیشن پرحجم برای دانلود دارید، نیازی نیست اول صبر کنید تا آن تمام شده و در نهایت به سراغ بعدی بروید. خود فروشگاه همزمان برنامه‌ها را دریافت می‌کند. البته دانلود و آپدیت همزمان ویژگی جدیدی برای کاربران اندرویدی نیست. در روزهای اولیه فعالیت اندروید و پیش از آنکه اندروید مارکت (Android Market) به گوگل پلی تغییر اسم بدهد، می‌شد از این ویژگی‌ استفاده کرد.

با این حال به‌خاطر سخت‌افزار ضعیف موبایل‌های قدیمی و فضای ذخیره سازی پایینی که داشتند، این قابلیت مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد. بنابراین گوگل تصمیم گرفت تا آن را از فروشگاهش حذف کند. سال‌ها از این اتفاق می‌گذرد و به‌نظر شاهد بازگشت آن خواهیم بود. این ویژگی هنوز در مرحله تست به‌سر می‌برد و مشخص نیست چه زمانی به انتشار عمومی خواهد رسید.

منبع: زومیت 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد