شی ریاضی JavaScript
یادگیری JavaScriptشیء ریاضی جاوا اسکریپت اجازه می دهد تا روی اعداد محاسبات ریاضی انجام دهید.
Math.PI; // returns 3.141592653589793
مشاهده مثالMath.round ()
Math.round (x) مقدار x را به عدد صحیح را گرد میکند:
Math.round(4.7); // returns 5
Math.round(4.4); // returns 4
مشاهده مثالMath.pow()
Math.pow (x، y) مقدار x را به توان y میرساند.
Math.pow(8, 2); // returns 64
مشاهده مثالMath.sqrt()
Math.sqrt(x) جذر مقدار x را برمیگرداند.
Math.sqrt(64); // returns 8
مشاهده مثالMath.abs()
Math.abs (x) مقدار مطلق (مثبت) x را به دست می آورد:
Math.abs(-4.7); // returns 4.7
مشاهده مثالMath.ceil()
Math.ceil (x) مقدار x به بیشترین عدد صحیح را برمی گرداند:
Math.ceil(4.4); // returns 5
مشاهده مثالMath.floor ()
Math.floor (x) مقدار x را به کمترین (پایین ترین)عدد صحیح برمی گرداند:
Math.floor(4.7); // returns 4
مشاهده مثالMath.sin()
Math.sin (x) sine (مقدار بین -1 و 1) از زاویه x (داده شده در رادیانها) را باز می گرداند.
اگر می خواهید از درجه به جای رادیان استفاده کنید، باید درجه را به رادیان تبدیل کنید:
زاویه در رادیان = زاویه در درجه x PI / 180.
Math.sin(90 * Math.PI / 180); // returns 1 (the sine of 90 degrees)
مشاهده مثالMath.cos()
Math.cos (x) مقدار cosine (مقدار بین -1 و 1) از زاویه x (داده شده در رادیانها) را می دهد.
اگر می خواهید از درجه به جای رادیان استفاده کنید، باید درجه را به رادیان تبدیل کنید:
زاویه در رادیان = زاویه در درجه x PI / 180.
Math.cos(0 * Math.PI / 180); // returns 1 (the cos of 0 degrees)
مشاهده مثالMath.min () و Math.max ()
Math.min () و Math.max () می توانند برای پیدا کردن کمترین یا بالاترین مقدار در یک لیست استفاده شوند.
Math.min(0, 150, 30, 20, -8, -200); // returns -200
مشاهده مثال Math.max(0, 150, 30, 20, -8, -200); // returns 150
مشاهده مثالMath.random()
Math.random () یک عدد تصادفی بین 0 (شامل) و 1 (منحصر به فرد) را باز می کند:
Math.random(); // returns a random number
مشاهده مثالنکته: شما در بخش بعدی این آموزش بیشتر درباره Math.random () یاد خواهید گرفت.
خصوصیات ریاضی (ثابت)
جاوا اسکریپت 8 ثابت ریاضی را فراهم می کند که می تواند با شیء ریاضی قابل دسترسی باشد:
Math.E // returns Euler's number
Math.PI // returns PI
Math.SQRT2 // returns the square root of 2
Math.SQRT1_2 // returns the square root of 1/2
Math.LN2 // returns the natural logarithm of 2
Math.LN10 // returns the natural logarithm of 10
Math.LOG2E // returns base 2 logarithm of E
Math.LOG10E // returns base 10 logarithm of E
مشاهده مثالسازنده ریاضی
بر خلاف دیگر اشیاء سراسری، شیء ریاضی سازنده ندارد. روش ها و خواص استاتیک هستند.
تمام روش ها و خواص (ثابت ها) می تواند بدون ایجاد یک شیء ریاضی ابتدا مورد استفاده قرار گیرد
متد های شی ریاضی
نظر شما
>