|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

چرا باید به اعتبار دامنه اهمیت داد؟

همه در مورد الکسا و page rank  گوگل اطلاعاتی داریم ، اما تا چه حد مهم هستند؟
هر کسی استانداردهایی برای چگونگی نگهداری و ارتقاء وب سایت خود دارد ، اما یکی از آمار مهم که برای مردم اهمیت دارد ، اعتبار دامنه (Domain Authority) می باشد.
اعتبار دامنه توسط Moz  ایجاد شده است و توضیح درباره آن از زبان خود شرکت به شرح زیر است :
“اعتبار دامنه ، نشان دهنده نوعی پیشبینی در مورد نحوه حضور یک دامنه مشخص در میان دیگر دامنه در داخل نتایج جستجو می باشد. از اعتبار دامنه می توان برای مقایسه دو وب سایت با هم یا بررسی اعتبار وب سایت خودتان در دوره های مختلف استفاده کرد. ما این متریک را بر اساس سایر متریک ها مانند لینک دامنه های اصلی ، تعداد کل لینک ها ، MozRank ، MozTrust و … اندازه گیری کرده و نمایش می دهیم.
برای تشخیص اعتبار یک دامنه ، ما ماشین یادگیری را در مقابل الگوریتم های گوگل برای بهترین مدل ، قرار می دهیم تا چگونگی تولید نتایج موتور جستجو را ببینیم. بیشتر از 40 سیگنال در این اندازه گیری دخیل می باشد. این بدین معنی است که اعتبار دامنه وب سایت شما ممکن است نوسان نیز داشته باشد. به همین دلیل بهتر است از این متریک به عنوان یک ملاک رقابتی درمقابل وب سایت های دیگر استفاده کرد تا جایی که مطمئن شویم اعتبار ما در طول تاریخ محاسباتمان به بیشترین مقدار برسد.”

در مدتی کوتاه دسته ای از محاسبات مختلف ، امتیاز ها و متریک ها ، به اعتبار دامنه وب سایت شما جلوه ای نو خواهند داد. این امتیاز دهی تا سقف 100 امتیاز می باشد. پرش از امتیاز 20 به 30 آسان خواهد بود اما مطمئنا در مسیر 70 به 80 اینکار بسیار سخت تر خواهد بود. تا جایی که به بیشترین و بالاترین مقدار مهارت نیاز خواهد بود تا با وب سایت های با امتیاز 80 تا 100 رقابت کنید.
تعدادی از وب سایت ها و اعتبار دامنه فعلی آنها :
•    facebook.com   با امتیاز 100
•    foxnews.com  با امتیاز 90
•    problogger.net   با امتیاز 89
•    drudgereport.com   با امتیاز 88
•    spirit.com   با امتیاز 73
•    Brand.com   با امتیاز 58
تعداد بسیار بسیار کمی از وب سایت ها وجود دارند که اعتبار دامنه آنها 100 باشد. Facebook ، Google و ESPN نمونه های برتر آنها می باشند.
حال اصلی ترین سوال این است که شما چگونه می توانید اعتبار دامنه خود را افزایش دهید؟
برای مشاهده اعتبار دامنه (DA) ، Moz استفاده از Open Site Explorer یا MozBar (تولبار سئو رایگان Moz) را پیشنهاد می دهد.

چگونگی افزایش اعتبار دامنه

از آنجایی که عدد اعتبار دامنه وب سایت شما بر اساس محدوده وسیعی از متغیرها ایجاد شده است، افزایش این اعتبار فقط بر اساس چند متد ، کار سختی خواهد بود. به همین دلیل ، ضروری است تا بر پروسه کامل وب سایت خود و کیفیت محتوای تولیدی ، متمرکز شوید.
در اینجا چند راه حل مفید و مختصر برای افزایش مداوم و در عین حال پایدار اعتبار دامنه شما ، ارائه می دهیم :
فعال بودن در شبکه های اجتماعی
به نظر می رسد هر روز نقش شبکه های اجتماعی در تاثیر بر روی رتبه دهی وب سایت ها و بلاگ ها توسط موتورهای جستجو مهم تر می شود. Facebook و Twitter راه انتشار و اشتراک افراد در مطالب یکدیگر و محتوای مورد علاقه آنها را هموار ساخته است. بدون اینها ، مردم هرگز نمی توانستند راه دیگری برای ارتباط میلیاردها نفر با یکدیگر و دنبال کردن مطالب ، پیدا کنند. همزمان با ایجاد انجمن یا صفحه طرفداران خودتان ، شبکه های اجتماعی می توانند راه فوق العاده مطمئنی باشند تا از طریق آن با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید. حتی اطلاعات گسترده ای وجود دارد که حاکی از تاثیر Google+ در رتبه جستجو می باشند. اگر تاکنون هیچ پروفایل اجتماعی برای وب سایت های خود نداشته اید ، توصیه می کنیم هرچه سریعتر اینکار را انجام دهید.

مطالب با کیفیت به صورت مهمان پست کنید

اگر به هر کدام از وب سایت های مطرح و موفق نگاهی بیاندازید ، نهایتا به چیزی جز محتوای کیفی نخواهید رسید. وب سایت های بزرگ خبری، ورزشی، اقتصادی یا رسانه ای چه کارهایی انجام می دهند که دیگران انجام نمی دهند؟ عرضه ثابتی از محتوای شگفت انگیز! این  چیزی است که باید برای ایجاد یک وب سایت و برند موفق بر روی آن متمرکز شوید. مردم محتوایی را دوست دارند که برای آنها جذاب باشد و یا اطلاعات مفیدی در اختیار آنها قرار دهد. آنها را سرگرم کند یا به چیز جدیدی اشاره کند که افراد بسیاری را متعجب می کند. زمانی که افراد به اینگونه محتوا دست یابند ، آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی و حتی بلاگ و وب سایت خود به اشتراک خواهند گذاشت.
یک نویسنده عالی بودن شما را به مراتب بالایی در دنیای اینترنت خواهد رساند. اگر می توانید خوب بنویسید ، پس توانایی انتشار در جای جای اینترنت را خواهید داشت. حتی در برخی از بالاترین وب سایت های دنیا.
پس سعی کنید محتوایی بی نظیر یا کم نظیر در سایت ها یا بلاگ هایی که به شما امکان پست مطلب می دهند ، قرار دهید. با اینکار انبوهی از بازدیدکنندگان به وب سایت شما سرازیر خواهند شد.

تمرکز بر ایجاد لینک های طبیعی و قوی

به همان شگفتی که محتوا در وب سایت شما نقش دارد ، به همان اندازه نیز لینک های بازگشتی برای ورود ترافیک بالا به وب سایت شما مهم هستند. خبر خوب این است که شما نیاز به لینک های فراوان کم کیفیت  ندارید. در حقیقت این است که خودتان نیز آنها را نمی خواهید. سعی کنید مطلبی با چنان کیفیت بالایی ایجاد کنید تا مردم بطور طبیعی شما را لینک کنند. این دقیقا چیزی است که موتورهای جستجو بدنبال آن هستند و دارندگان چنین لینک هایی را ستایش می کنند.

نظر شما

>

یادگیری SEO

مقالات و دروس

عضویت در خبرنامه شرکت نرم افزاری وب مهراز

برای اطلاع از بسته ها ، تخفیف های استثنایی و تازه های ما به خبرنامه وب مهراز بپیوندید.

لطفا شماره همراه صحیح وارد کنید.
لطفا ایمیل صحیح وارد کنید.

مقالات مرتبط

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد