|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

7 روش جدید برای بهبود رتبه سایت در گوگل

به گزارش مجله Wired، گوگل 550 الگوریتم جستجوی خود را تغییر داده و این تغییرات را پاندا یا کشاورز نام گذاری کرده است ، با تو جه به گزارش Sistrix.com در عرض چند روز بعد از به روز رسانی گوگل، تعدادی از وب سایت ها در رتبه بندی گوگل افت شدیدی داشته اند سایت هایی مانند Ezinearticles.com و Suite101.com بیش از 90 درصد  از بازدیدکنندگانش را از دست داده است.

 

7 روش جدید برای بهبود رتبه سایت در گوگل

 

این کار برای سایت هایی که محتوایی بی معنا ، وب سایت هایی با حجم بالا و یا محتوای بی کیفیت داشته اند بود اما بعضی از سایت ها در کنار آنها نیز قربانی شدند.

در اینجا 7 نکته برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل را بیان می کنیم:

1- همه چیز در مورد کاربر

به یاد داشته باشید که گوگل به طور مداوم  در حال تغییر الگوریتم های خود است و این به دلیل بالا بردن کیفیت و ارائه خدمات برای کاربران است. اگر گوگل این کار را انجام ندهد رقبای آن مانند Bing و Facebook از گوگل پیشی خواهند گرفت. گوگل برای جریمه کردن وب سایت ها و یا صدمه زدن به صاحبان وب سایت ها این کار را انجام نمی دهد بلکه می خواهند کاربران به راحتی اطلاعاتی که دنبال آن می گردند در اولین فرصت پیدا کنند. وقتی گوگل می خواهد یک عبارت را از بین سایت ها جستجو کند اول رتبه سایت را نگاه می کند بعد عنوان جستجو را با سایت ها مقایسه می کند که آیا این سایت برای ارائه بهترین و مناسب ترین اطلاعات برای عبارت جستجو می باشد؟

2- مطالب ومحتوا: تمرکز بر روی کیفیت تا کمیت

اگر به یک صفحه بیشتر مراجعه شود باعث بالا رفتن رتبه در سایت گوگل خواهد شد بنابراین انتشار متن بهینه شده و کلمات کلیدی مناسب و با کیفیت یک عامل مهم محسوب می شود. در زمان به روز رسانی پاندا، گوگل تلاش کرده است که سایت های با حجم بالا و محتوای بی کیفیت را نمایش ندهد در حال حاضر گوگل نگاهش را رو صفحات با کیفیت معطوف کرده است. وبلاگ نویسی هنوز هم یکی از بهترین راه ها برای صعود به بالای رتبه بندی موتورهای جستجو می باشد و این کار راه حل مناسبی برای اضافه کردن اطلاعات با کیفیت برای یک وب سایت خواهد بود. ارائه پست ها و صفحات کم ارزش هم اکنون نیز می تواند رتبه وب سایت را تحت تاثیر قرار دهد. حذف این گونه پست ها و صفحات کم ارزش می تواند باعث بالا رفتن رتبه وبهبود یک سایت شود.

 

مطالب ومحتوا: تمرکز بر روی کیفیت تا کمیت

 

3- لینک ها: تمرکز بروی کیفیت تا کمیت

لینک های ورودی همیشه در نگاه گوگل جذاب به نظر می رسند در نتیجه یک راه برای ارتقا سایت در رتبه بندی موتور جستجو خواهد بود. برای  بهبود وبلاگ و سایت ها می توان به ایجاد لینک در وب سایت هاب مطبوعاتی مختلف اشاره کرد، در به روز رسانی جدید پاندا این روش بسیار با ارزش محسوب می شود همچنین در صورت امکان برای قرار دادن لینک از کلمات کلیدی استفاده کنید و حتما در دو طرف یک کلمه مهم  که ممکن است تاثیر گذار باشد کلماتی که مربوط به آن کلمه است را انتخاب کنید.

4- رسانه های اجتماعی ، به اشتراک گذاری اجتماعی و جستجوی اجتماعی

این سخت که بگویید توییتر و فیس بوک چقدر در جستجوی گوگل تاثیر داشته اند اما می دانیم که گوگل در نتایج جستجو از اشتراک گذاری اجتماعی بهره می گیرد. علاوه بر این با فشار دادن Google +1 ،  رتبه افزایش یافته و ورود کاربران به سایت را افزایش میدهد اگر چه معلوم نیست که گوگل چگونه از دکمه Google +1 در الگوریتم های خود استفاده کرده است اما آنها علنا اظهار داشته اند که کاربران با مسدود کردن سایت ها تاثیر منفی بر بازده سایت می گذارد این دوباره تاثیر کیفیت محتوا را نشان می دهد.

5- اجازه دهید تا موتورهای جستجو بدانند که شما وجود دارید

هنگامی که شما محتوای با کیفیت منتشر می کنید گوگل یافتن آن محتوا را برای کاربران آسان می کند این به این معنی است ابر عنوان ها و توضیحات باید با محتوای روی صفحه مطابقت داشته باشد. کلید واژه ها و عمدتا توصیفاتی که در صفحه برای فریب کاربران نوشته می وشد فقط در نتایج جستجو به سایت شما آسیب می زند همچنین استفاده از SERP نیز مهم است، پاراگراف های کوتاه در نتایج جستجو بازدهی بیشتری دارند با استفاده از این روش کاربران با کلیک بر روی محتوای مورد نظر می توانند آمار سایت شما را افزایش دهند.

 

 

موتورهای جستجو بدانند که شما وجود دارید

 

6- حقیقت پشت محتوای تکراری

گوگل برای مطالب تکراری جریمه قائل نمی شود بلکه فقط در نتایج جستجو آن ها را نمایش نمی دهد. گوگل به جای نشان دادن 20 صفحه با محتوای مشابه بلکه محتوای مناسب و اصلی را انتخاب و بقیه را حذف می کند.

7- تبلیغات بیش از حد  انجام ندهید

تبلیغات بیش از حد نیز می تواند به کاهش رتبه بندی گوگل منجر شود این یکی از تلاش گوگل برای بهبود در نتایج جستجو برای کاربران می باشد.

 

تبلیغات بیش از حد انجام ندهید

 

گوگل به طور مداوم در حال تحول است اما مبانی SEO همیشه باقی خواهد ماند. مردم همیشه محتوای با کیفیت را به اشتراک می گذارند برای همین موتورهای جستجو این کار را برای کاربران آسان کرده است.

نظر شما

>

یادگیری SEO

مقالات و دروس

عضویت در خبرنامه شرکت نرم افزاری وب مهراز

برای اطلاع از بسته ها ، تخفیف های استثنایی و تازه های ما به خبرنامه وب مهراز بپیوندید.

لطفا شماره همراه صحیح وارد کنید.
لطفا ایمیل صحیح وارد کنید.

مقالات مرتبط

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد