|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

10 نکته ای که هر والدینی که با فرزندش در ارتباط است باید بداند

امیررضا فروزان

پرورش کودکانی که از فناوری آگاه هستند می تواند کار سختی باشد. ما چند نکته ساده داریم که به شما کمک می کند تا زمانی که فرزندانتان در فضای مجازی آنلاین هستند ، به سمت انتخاب های خوب راهنمایی کنید.

امکان دارد شما زندگی قبل از اینترنت را به خاطر بیاورید ، اما فرزندانتان این را به یاد نمی آورند. برخی از آنها قبل از اینکه بسیاری از ما شروع به کار آنلاین از خانه کنیم ، به سختی زندگی را به یاد می آورند. در دوران پاندمی ، بچه‌ها بیش از هر زمان دیگری می‌بینند که دسترسی به اینترنت به اندازه هوای تازه در همه جا وجود دارد و تقریباً به همان اندازه مهم است. فرزندان شما می توانند اطلاعات و سرگرمی را از هر کجای دنیا به صورت آنلاین پیدا کنند. این دسترسی نامحدود می تواند برای والدین راحت و نگران کننده باشد.

 

محافظت از کودکان شما هرگز سخت تر از این نبوده است

 

اگر نگران مراقبت از فرزندان خود در یک محیط مدرن و متصل هستید ، تنها نیستید. بر اساس تحقیقات ، تعداد بیشتری از والدین در ایالات متحده بر این باورند که امروزه فرزندپروری سخت تر از 20 سال پیش است و آنها می گویند فناوری مقصر است.

در دوران پیش از آنلاین بودن فعالیت ها ، پیگیری اینکه فرزندانشان با چه کسانی در ارتباط هستند برای والدین آسان‌تر بود ، زیرا می‌توانستند همه آنها را شخصا ببینند. اکنون بچه ها ممکن است دوستان صمیمی آنلاین داشته باشند که بسیاری از آنها هرگز رو در رو نخواهند دید. اما این دوستان مجازی هنوز هم می توانند روی ذهن و اعمال آنها تأثیر بگذارند. آن دوستان نیز ممکن است آن گونه که می گویند نباشند ، که برای بسیاری از والدین نگرانی قوی و معتبری است.

این شما هستید که باید عادات هوشمندانه را در ارتباط با تعامل آنلاین به فرزندان خود بیاموزید تا زمانی که با دستگاه متصل به اینترنت تنها می مانند ، بتوانند انتخاب های درستی داشته باشند. PCMag با بن اشمرلر ، مدیر عملیات استراتژیک در DP Solutions صحبت کرد. وی علاوه بر شغل روزانه اش ، به کودکان در مورد امنیت آنلاین آموزش می دهد ، و او در مورد برخی از نکات کلیدی که شما و فرزندانتان باید در مورد ایمنی ، امنیت و حریم خصوصی آنلاین بدانید با ما صحبت کرد.

 

1. اینترنت برای همیشه است

 

عکس‌ها ، فیلم‌ها و کلماتی که بچه‌ها امروز در سایت‌های اجتماعی پست می‌کنند چندین سال بعد می‌توانند آنها را آزار دهند. به فرزندان خود اجازه دهید بدانند که این مهم است که در ارسال پست آنلاین هوشمندانه عمل کنند و چیزی را که نمی خواهند دیگران ببینند پست نکنند.

اشمرلر هشدار داد ، " در حالی که بسیاری از وب سایت ها در مورد محافظت از اطلاعات شخصی شما صحبت می کنند یا تنظیمات اشتراک گذاری را در اختیار شما قرار می دهند، هیچ تضمینی وجود ندارد که این ابزارها داده های شما را در برابر نقض این مورد محافظت کنند. بنابراین ، وقتی چیزی را در فیس‌بوک پست می‌کنید ، یا چیزی حساس را با شخص ثالث به اشتراک می‌گذارید ، تعجب نکنید اگر در وب تحت سو استقاده قرار گیرد ، حتی اگر قصد آن را نداشته‌اید.»

در اینترنت امروزی ، مردم می توانند شهرت و حتی شغل خود را به خاطر چیزهایی که 20 سال پیش پست کرده اند ، از دست بدهند ، حتی چیزهایی که مدت ها پیش حذف کرده اند. برای مثال ، فقط به این دلیل که یک توییت را حذف می کنید، به این معنی نیست که هنوز در جایی بایگانی نشده است و ممکن است توییت شما در جایی دیگر ذخیره شده باشد.

 

2. فیشینگ یک حمله شخصی است ، اما لازوماً شما قربانی نیستید

 

مطمئن شوید که شما و فرزندتان ناخواسته اطلاعاتی را در اختیار یک هکر قرار نمی‌دهید ، (حتی) با کلیک کردن روی یک پیوند مخرب یا باز کردن یک لینک ایمیل و گرفتار شدن طعمه یک حمله فیشینگ. فیشرها ایمیل هایی ارسال می کنند که شبیه مکاتبات قانونی هستند و به شما متکی هستند تا اطلاعات شخصی مانند نام کاربری و رمز عبور را حذف کنید تا بتوانند حملات بعدی را به حساب های شما انجام دهند.

اشمرلر گفت : " قبل از کلیک کردن روی یک پیوند یا اطلاعات داوطلبانه ، کاملاً مطمئن باشید که دقیقاً چه کاری انجام می دهید و به منبع اعتماد کنید. "

 

3. وصله ها و به روز رسانی ها را نادیده نگیرید

 

ممکن است چند دقیقه از تایم شما را بگیر ، اما به‌روزرسانی دستگاه فرزندتان برای حفظ سلامت آنلاین بسیار مهم است. بازیگران بد روی افرادی حساب می کنند که از دستگاه های وصله نشده استفاده می کنند که در برابر حملات آسیب پذیرتر هستند.

 

4. واقعاً هیچ چیز در اینترنت رایگان نیست

 

چه این بازی رایگان باشد و چه دانلودش رایگان ، شرکت‌ها امیدوارند که شما یا فرزندتان اطلاعات شخصی را در ازای دریافت رایگان به آن‌ها ارائه دهید. سپس شرکت اطلاعات شما را مجدداً می‌فروشد یا از شما می‌خواهد که آیتم‌های درون بازی را خریداری کنید. اشمرلر توضیح داد : « همین مورد برای مورد وب سایت های رسانه های اجتماعی و سایر منابع رایگان برای استفاده در اینترنت نیز صدق می کند. بسیاری از این سایت‌ها یک استراتژی برای کسب درآمد از شما دارند ، حتی اگر کاملاً مشخص نباشد که چگونه.

ممکن است از اینکه برنامه های محبوب چه در دنیای واقعی و چه آنلاین اطلاعاتی را درباره شما جمع آوری می کنند شگفت زده شوید. یکی از مقاله اخیر PCMag که در آن برنامه‌ها بیشترین داده‌های شخصی را جمع‌آوری می‌کنند ، نشان داد که فیس‌بوک و اینستاگرام متخلفان قابل توجهی هستند ، اگرچه به هیچ وجه تنها متخلفان نیستند. برنامه‌های نرم‌افزار رایگان Shadier می‌توانند مقادیر واقعاً شگفت‌انگیز داده را جمع‌آوری کنند و شما را به صورت آنلاین دنبال کنند ، حتی زمانی که از برنامه مورد نظر استفاده نمی‌کنید.

iOS و اندروید هر دو حداقل ابزارهایی را ارائه می‌دهند که می‌توانند به کاهش تعداد برنامه‌های ردیابی مجاز کمک کنند ، اما باید از برخی از برنامه‌های رایگان که اطلاعات را درز می‌کنند استفاده نکنید ، که ممکن است در هر صورت طبق قوانین سیستم عامل اجرا نشوند.

 

5. روی محدودیت‌های زمان نمایش آسوده رفتار کنید

 

برای والدین وسوسه انگیز است که زمان آنلاین بودن بچه هارا برای تایمی که به کلاس آنلاین مربوط نیست کنترل کنند ، اما بچه ها اغلب به صورت آنلاین با هم ارتباط برقرار می کنند که برای رشد آنها مهم است. مدت زمان مناسبی که آنلاین سپری می‌شود از کودکی به کودک دیگر متفاوت است ، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان زمان تماشای آن‌ها را بدون سنگین‌کردن آن مدیریت کرد.

به عنوان مثال ، اپل کنترل‌های والدین را در دستگاه‌های خود تعبیه کرده است که می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید بچه‌هایتان چقدر در مقابل نمایشگرها وقت می‌گذرانند. گوگل و مایکروسافت ابزارهای رایگانی نیز دارند که به شما در مدیریت زمان صفحه نمایش فرزندتان کمک می کنند.

 

6. یادگیری آنلاین را تشویق کنید ، اما همچنین یاد بگیرید که در منابع اطلاعاتی تحقیق کنید

 

یکی از نقاط قوت اینترنت تبادل رایگان ایده ها و رسانه ها است : هر کسی می تواند هر چیزی را به صورت آنلاین ارسال کند. متأسفانه ، این بدان معنی است که هر کسی می تواند اطلاعات نادرست را پست کند و همچنین آن را به عنوان واقعیت ارائه کند.

یکی از بزرگترین چیزهای اینترنت ، دسترسی به اتصال و حجم انبوه اطلاعاتی است که با یک جستجوی ساده در گوگل قابل دسترسی است. اما طرف دیگر این دسترسی ، اطلاعات غلط شایع و نیز افرادی است که سعی می کنند نظرات متعصبانه و منفی را بیان کنند.

تعداد زیادی ویدیوی یوتیوب و موضوعات ردیت یا به اصطلاح اینفلوئنسرها وجود دارد که شما یا فرزندتان را تشویق می‌کنند که به روش خاصی فکر و احساس کنید. آموزش دادن به فرزندانتان که چگونه با استفاده از منابع تایید شده آنلاین ، تحقیقات روشنفکرانه انجام دهند ، می‌تواند به حذف اطلاعات نادرست زیادی در جوانی کمک کند. بچه‌ها را تشویق کنید تا با سایت‌های آموزش آنلاین بررسی‌شده در جایی که منطقی است، مشورت کنند.

 

7. تغییر ثابت است ، پس در مورد آن صحبت کنید

 

بازی داغ جدید یا پلتفرم اجتماعی ممکن است تا یک یا دو ماه دیگر سرد شود ، بنابراین سعی کنید بچه‌هایتان را درگیر کنید و در مورد کارهایی که آنلاین انجام می‌دهند با آنها صحبت کنید. همگام شدن با بچه های آنلاین می تواند یک شغل تمام وقت باشد. اکثر برنامه‌های کنترل والدین نمی‌توانند به خوبی پست‌های رسانه‌های اجتماعی را رصد کنند ، بنابراین برقراری ارتباط باز با فرزندانتان هنگام رفتن به مدرسه و معاشرت آنلاین مفید است.

«سال‌ها پیش ، Myspace پلتفرم غالب رسانه‌های اجتماعی بود. یاهو رقیب اصلی گوگل برای ترافیک جستجو بود. اشمرلر گفت : ممکن است فرزند شما اکنون عاشق ماین کرافت باشد ، اما همیشه یک بازی یا وب سایت داغ جدید وجود دارد که در آینده جایگزین آن شود.

 

8. به بچه های فن آوری خود احترام بگذارید

 

بهترین ابزار کنترل والدین عقل سلیم است. احتمالاً فرزندان شما بیشتر از شما از فناوری استفاده می‌کنند ، بنابراین به آنها نشان دهید که به دانش آنها احترام می‌گذارید. نصب نرم‌افزار کنترل والدین تهاجمی برای جاسوسی از فرزندانتان کمک زیادی به نشان دادن اعتماد شما به آنها نمی‌کند و احتمالاً آنها می‌توانند از آن دور شوند. استفاده از رویکردی بیشتر می تواند ترسناک باشد ، اما ممکن است در رابطه شما با فرزندانتان معجزه کند.

اگر تصمیم به نصب نرم افزار کنترل والدین دارید ، یکی را انتخاب کنید که با همکاری فرزندانتان بهترین عملکرد را دارد. برخی از « قوانین خانه » را با آنها مرور کنید و اجازه دهید در مورد خواسته ها و نیازهای خود در مورد دسترسی به اینترنت با شما صحبت کنند. سپس نکات بحث را در نظر بگیرید و از آنها برای کمک به انتخاب نرم افزار کنترل والدین استفاده کنید. برخی از سرویس‌هایی که آزمایش کرده‌ایم ، رویکردی غیرمستقیم‌تر برای نظارت دارند ، زمانی که فرزندتان سعی می‌کند از یک سایت نامناسب بازدید کند یا نزدیک به اتمام زمان نمایشگر است ، به‌جای مسدود کردن یک هشدار نمایش می‌دهند.

 

9. خلاقیت آنلاین را تشویق کنید

 

اینترنت موانع یادگیری و دستیابی به بسیاری از زمینه های خلاقانه و فناوری را از بین برده است. با کمک به نوجوانان خود در حضور حرفه ای در مقابل مخاطبان آنلاین، علایق خود را تقویت کنید. این ممکن است به معنای تشویق آنها به ساختن ویدیوهای یوتیوب، راه اندازی یک وبلاگ یا پادکست و حتی مشارکت در محتوا برای منابع خبری آنلاین باشد.

با این حال، قرار دادن خود در مقابل مخاطبان غریبه های بالقوه خصمانه می تواند ترسناک باشد. به نوجوان خود اجازه دهید از خطرات بالقوه‌ای که وقتی خود و کارشان را برای انتقاد توسط مخاطبان ناشناس عرضه می‌کند بداند و اجازه دهید تصمیم بگیرد که آیا هنوز هم علاقه‌مند به اشتراک‌گذاری آنلاین کار خود است یا خیر.

 

10. همه چیز را برای مدتی آفلاین کنید

 

بیرون بروید. کنسول بازی ویدیویی را جدا کنید ، به رایانه اجازه دهید به روز رسانی های خود را اجرا کند و برای چند ساعت یا چند روز از دنیای آنلاین جدا شوید. یک سفر کمپینگ بدون وای فای ممکن است به شما فرصت دهد تا کمی بهتر با فرزندان خود آشنا شوید. شما نیز این فرصت را دارید که به فرزندان خود نشان دهید که جهان قبل از اینترنت چگونه بوده است. چه کسی می داند ، آنها حتی ممکن است زندگی آنالوگ مکتب قدیمی را ترجیح دهند.

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد