|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

مطالعات نشان می دهد هزینه شارژ خودروهای برقی بیشتر از پر کردن مخازن بنزین است

امیررضا فروزان

یک مطالعه از گروه اقتصادی اندرسون نشان داده است که شارژ یک وسیله نقلیه الکتریکی بیشتر از پر کردن بنزین یک خودروی سنتی است. این مطالعه اشاره می کند که این می تواند با زیرساخت های بیشتر تغییر کند.

(TNS) - سال گذشته پاتریک اندرسون بیان کرد : او یک پورشه تایکان برقی با رنگ آبی تیره گرفت.

اندرسون ، مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی اندرسون اقتصادی واقع در East Lansing ، شتاب سریع و ویژگی های "هیجان انگیز" این خودرو را دوست دارد. همچنین او گفت که از دانستن اینکه رانندگی با ماشین برقی برای محیط زیست مفید است ، رضایت می یابد.

اما شادی اندرسون با یک قسمت تاریک همراه است.


اندرسون می گوید : " آنها یک تجربه رانندگی فوق العاده هستند. اما در عین حال ، آنها زمان و انرژی زیادی در یافتن شارژرها و شارژ آنها نیاز است. و شما واقعاً از نظر هزینه شارژ صرفه جویی نمی کنید ... ممکن است هزینه بیشتری بپردازید. "

هزینه های رانندگی با یک خودروی برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی در گزارشی اقتصادی که اندرسون روز پنجشنبه با عنوان " مقایسه : هزینه واقعی جهان برای سوخت رسانی به خودروهای برقی و وسایل نقلیه ICE " منتشر کرده است ، توضیح داده شده است.

 

این مطالعه چهار یافته عمده دارد :

 

  • چهار هزینه اضافی برای برق رسانی به خودرو های برقی فراتر از انتظار وجود دارد : هزینه شارژر خانگی ، شارژ تجاری ، مالیات برقی EV و مایل " سرگردان ".
  • در حال حاضر هزینه برق رسانی به خودروهای برقی بیشتر از هزینه بنزین برای سوخت رسانی به خودروهای احتراق داخلی است که مسافت پیموده شده را با گاز طی می کند.
  • هزینه های شارژ بسیار متفاوت از قیمت بنزین است.
  • هزینه های قابل توجهی برای یافتن شارژرهای عمومی قابل اعتماد وجود دارد ، حتی در این صورت شارژر می تواند از 20 درصد به 80 درصد شارژ 30 دقیقه طول بکشد.

 

این اولین گزارش از سری گزارشاتی است که گروه اقتصادی اندرسون منتشر می کند. این پروژه ، یک گزارش مستقل ، را بیش از شش ماه پیش آغاز کرد.

اندرسون به مدت 20 سال با صنعت خودرو کار کرده است و با توجه به انتقال صنعت به خودروهای برقی ، گروه تصمیم گرفت مطالعاتی را برای ارزیابی احتمال استفاده خودروها توسط مصرف کنندگان انجام دهد.

جنرال موتورز و شرکت فورد موتور در حال کار روی چنین سوئیچی هستند. هر دوی آنها میلیاردها دلار سرمایه گذاری می کنند تا در دو دهه آینده تمام الکتریکی شوند. جنرال موتورز وعده داده است که درآمد خود را تا حد زیادی در پشت خودروهای برقی جدید دو برابر کند.

اندرسون گفت : " بخشی از قدرت تجزیه و تحلیل این است که ما هزینه های واقعی رانندگان دستگاه های برقی را نشان می دهیم. شما معمولاً باید به یک شارژر تجاری بروید و نرخ شارژرهای تجاری دو ، سه یا چهار برابر نرخ شارژرهای مسکونی است. "

سپس ، رمانی را در رانندگی برای یافتن یک شارژر تجاری می پیمایید ، زمانی که اندرسون آن را " مایل های سرگردان " نامیده است. حتی شارژ در خانه با شارژر سطح 1 یا سطح 2 زمان بر و گران است.

این مطالعه نشان داد که هزینه متوسط ​​نصب یک شارژر سطح 1 ، 600 دلار است. هزینه نصب سطح 2 ، 1600 دلار است زیرا نیاز به استفاده از برق دارد. شارژر سطح 1 از برق 110 ولت استفاده می کند و می تواند دستگاه را 20 ساعت یا بیشتر شارژ کند ، در حالی که شارژر مرحله 2 از 240 ولت استفاده می کند و می تواند در طی چند ساعت شارژ شود.

اندرسون گفت : " من تصویری از شارژ 90 ساعته خانه ام دارم ! نود ساعت گذشته و ماشین هنوز شارژ نشده است. فورد برای شارژر مرحله 2 ، 800 دلار می گیرد. اما اگر آن را روی دیوار با ولتاژ 110 ولت قرار دهید ، (شارژ شدن کامل دستگاه) 93 ساعت طول می کشد. بسیاری از مردم از مدت زمان لازم برای شارژ شدن یک وسیله نقلیه تعجب می کنند. " 

 

هزینه واقعی برای شارژ

 

گزارش اندرسون هنگام محاسبه هزینه رانندگی با یک ماشین برقی ، چهار هزینه را فراتر از هزینه برق مسکونی در نظر می گیرد :

 

  • هزینه شارژر مسکونی
  • هزینه برق تجاری
  • مالیات سالانه دستگاه برقی ، که در میشیگان بسته به مدل وسیله نقلیه بین 135 تا 235 دلار متغیر است. این به منظور جبران نکردن مالیات گاز است.
  • کیلومترهای دورتر تا رسیدن به شارژر سریع.

 

با توجه به همه این موارد ، نتیجه گیری این است که هزینه سوخت خودروهای برقی بیشتر از خودروهای بنزینی است که مسافت پیموده شده گاز را طی می کنند.

بر اساس این مطالعه ، یک خودروی احتراق داخلی با قیمت متوسط ​​که 33 مایل در هر گالن هزینه می کند ، 8.58 دلار هزینه کلی دارد تا 100 مایل با گالن 2.81 دلار رانندگی کند. اما یک خودروی برقی ارزان قیمت مانند شورولت بولت ، نیسان لیف یا تسلا مدل 3 برای رانندگی 100 مایل 12.95 دلار هزینه دارد که شامل شارژ مجدد خودرو با استفاده از شارژر تجاری می شود.

به طور سالیانه ، با فرض اینکه خودروهای با قیمت متوسط ​​12000 مایل پیمودند ، رانندگی با خودروهای احتراق داخلی 1030 دلار و رانندگی خودروهای برقی 1.554 دلار هزینه خواهد داشت.

برای خودروهای لوکس که گالن 26 مایل دریافت می کنند و از گاز گران قیمت 3.25 دلار در هر گالن استفاده می کنند ، هزینه رانندگی 100 کیلومتری خودروهای احتراق داخلی 12.60 دلار است. هزینه رانندگی با یک خودروی برقی لوکس مانند Taycan ، Tesla Model S یا X یا Jaguar I-Pace برای طی 100 مایل 15.52 دلار است. این بیشتر از شارژرهای تجاری استفاده می کند.

اندرسون می گوید: «این سیب برای سیب است و شامل مالیات اضافی برقی ، شارژ تجاری و شارژ منزل و هزینه رانندگی تا پمپ بنزین می شود که برای اکثر آمریکایی ها در مقایسه با راننده های تجاری برای صاحبان خودروهای الکتریکی بسیار کوتاه است.» گفت.

این مطالعه با برخی گزارش ها که نشان می دهد رانندگی با ماشین های برقی ارزان تر از یک ماشین معمولی است ، متفاوت است. به عنوان مثال ، یک مطالعه در سال 2018 از موسسه تحقیقات حمل و نقل دانشگاه میشیگان نشان داد که هزینه متوسط ​​برای استفاده از یک EV در ایالات متحده 485 دلار در سال در مقایسه با یک وسیله نقلیه بنزینی 1111 دلار است. اندرسون گفت اکثر مطالعات فقط هزینه برق مسکونی را شامل می شوند و در چهار هزینه دیگر این مطالعه موثر نیستند.

با این حال ، وی خاطرنشان کرد که مالکیت ماشین های برقی مزایای زیست محیطی دارد و در صورت ایجاد مراکز شارژ تجاری قابل اطمینان تر ، هزینه ها کاهش می یابد. خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی نیاز به نگهداری کم هزینه تری دارند.

اندرسون گفت : " تحقیقات ما مطابق آنچه رئیس جمهور بایدن و دیترویت سه گفته اند ، است که برای تعدادی از مصرف کنندگان ، نقطه ضعف حال حاضر ، کمبود زیرساخت است. تجربه شخصی من با یک ماشین برقی این است که بزرگترین چالش این است که آنها را شارژ کنم تا بتوانید روزانه از آن استفاده کنید. "

 

فراتر از اضطراب

 

اندرسون می گوید هزینه های شارژ برای ماشین های برقی بسیار بیشتر از قیمت بنزین است ، 100 درصد یا بیشتر از ماه به ماه ، یا هفته به هفته.

او می گوید : " حتی اگر به گرانترین پمپ بنزین بروید ، قیمت متغیر شما به این خوبی نخواهد بود. "

نرخ شارژرهای تجاری در اطراف میشیگان از 31 سنت در کیلووات تا 66 سنت در کیلووات متغیر است. قیمت ساکن میشیگان کیلووات 17 سنت است.

اندرسون گفت : " این برای بسیاری از رانندگان شگفت انگیز خواهد بود. " و افزود که بسیاری از شارژرهای تجاری نیز باید راننده دستگاه برقی را ثبت نام کرده و گاهی 20 دلار هزینه بپردازند ، اما ممکن است با شارژ بازپرداخت شود.

وی گفت ، همچنین برنامه ای نداشته باشید که تا به حال 100 درصد از شارژ ماشین برقی خود استفاده کنید.

اندرسون می گوید : " شارژ آن تا 100 درصد بسیار مشکل است. سرعت شارژرها کاهش می یابد و سازندگان به شما هشدار می دهند که این کار را انجام ندهید زیرا هنگامی که وسیله نقلیه خود را بیش از 90 درصد شارژ می کنید ، بار بیشتری روی سیستم باتری وجود دارد. "

این بدان معناست که اگر خودرو مسافت 240 مایل را با یک بار شارژ کامل کار کند ، راننده در حقیقت با هزینه 80 درصد شارژ میزان قابل توجهی کمتری دریافت می کند. این بدان معناست که سفر به شمال ممکن است نیاز به چند توقف در ایستگاه های شارژ داشته باشد که می تواند 80 درصد شارژ را در 30 دقیقه تأمین کند.

اندرسون گفت که برای رانندگان جدید ماشین های برقی این هزینه ها ، محدودیت های زمانی و سایر ملاحظات غافلگیر کننده است.

اندرسون گفت : " بر خلاف اتومبیل های گازسوز قابل اعتماد آنها که دارای برد 300 یا 400 مایل هستند که می توان آنها را در تعدادی از پمپ بنزین ها در کشور ما پر کرد ، باید در مورد شارژرهای موجود فکر کرده و آن را برنامه ریزی کنید. این بیش از اضطراب محدود است ، این یعنی یک بار نظارت مداوم بر وضعیت شارژ است."

گزارش اندرسون در تحقیق خود حدود دوجین منبع را ذکر کرده است که بر تجربیات و هزینه های مصرف کنندگان برای رانندگان متکی است که فراتر از داده های دولت در مورد مصرف سوخت و قیمت برق است. اندرسون گفت اندازه گیری زمان سنج زمان مورد نیاز برای سوخت گیری خودروهای بنزینی و الکتریکی ، تجربیات مشتریان در مورد قابلیت اطمینان شارژرها ، زمان شارژ و هزینه ها را ثبت کرده است. از گزارشات مصرف کننده از رانندگان واقعی ماشین های برقی استفاده می کند ، از جمله مواردی که در انجمن های رانندگان تایکلن و تسلا ارسال شده است ، ردیت و برنامه هایی که به رانندگان خودرو های برقی مانند پلاگ شِیر (PlugShare) و شارژ پوینت (ChargePoint) سرویس می دهند.

 

منبع : govtech

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد