|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

چرا علم تجزیه و تحلیل و پیش بینی ، آینده خدمات مالی است ؟

امیررضا فروزان

شرکت های مالی ارزش داده ها را میدانند ، اما آنها چگونه مجموعه های داده های سودمند و زایا را به سود استراتژی های پیش بینی تبدیل می کنند ؟

داده ها ، هسته اصلی موفقیت در صنعت سرویس های مالی را شکل می دهند . از نمو اطلاعات در اطراف روند و گرایش های بازار تا سرمایه گزاری مشتری و تاریخچه های خدمات مشتری ، داده ها استراتژی های بانکی را بهتر هدایت می کند . همانطور که همانطور که در یک نظرسنجی اخیر Accenture اشاره شد ، در حالی که 78 درصد شرکت های مالی اکنون از داده ها برای اطلاع رسانی عملیات سازمانی استفاده می کنند ، فقط 7 درصد راه حل های تحلیلی را متناسب با تقاضای روزافزون افزایش داده اند .

برای کمک به رفع این شکاف دانش ، بسیاری از بانک ها به تجزیه و تحلیل های پیش بینی کننده ای که توسط اتوماسیون پشتیبانی می شود ، روی آورده اند ، اما همیشه با موفقیت همراه نیست . در اینجا نگاهی می اندازیم به دو مورد استفاده اتوماسیون در حال ظهور و زیرساخت های فناوری اطلاعات لازم برای پشتیبانی گسترده از آنها .

 

چگونه بانک ها می توانند بهترین ابزارهای پیشنهادی بعدی را گسترش دهند ؟ 


یکی از زمینه های گسترش تأثیر در اتوماسیون تجزیه و تحلیل پیش بینی ، چارچوب " بهترین پیشنهاد بعدی " (NBO) است . ابزار NBO که قبلاً در سیستم عامل های تجارت الکترونیکی مانند آمازون رایج بوده است ، از اطلاعات موجود استفاده می کند . در این مورد ، کالاهایی که مصرف کنندگان به دنبال آن هستند یا در سبد خرید خود دارند . برای پیشنهاد موارد دیگری که مکمل هستند یا توسط مشتریان دیگر تحت شرایط مشابه خریداری شده اند ، در این مورد وجود دارد . اگر مصرف کننده یک قایق بادی را خریداری می کند ، یک ابزار NBO ممکن است جلیقه نجات ، پدل یا پمپ هوا را پیشنهاد کند .

همانطور که توسط " راه اندازی " ذکر شده است ، NBO ها معمولاً به مدلهایی که تحت عنوان " فیلتر کردن مشارکتی " شناخته می شوند ، اعتماد می کنند که مجموعه داده های گسترده ای را در مورد محصولات و مصرف کنندگان به کار می گیرند . با این حال ، شرکت های مالی غالباً دارای داده های غنی و محصول ناب هستند . در حالی که بانک ها مقادیر گسترده ای از اطلاعات مشتری را برای ارائه خدمات بهتر و ارائه توصیه های هدفمند جمع آوری می کنند ، مجموعه محصولات آنها نسبتاً کمتر از سایر تجارت الکترونیک است .

در اینجا ، ابزارهای هوش مصنوعی راهی برای برطرف کردن این شکاف با استفاده از رویکرد " کارخانه مدل پیش بینی " ارائه می دهند : با استفاده از داده های گسترده مشتری و روابط تاریخی آنها با کارشناسان بانکی ، می توان پیشنهادات محدوده محصول ؛ مانند کارت اعتباری یا سرمایه گذاری را ایجاد کرد . گزینه هایی که احتمال تبدیل بیشتری دارند .

 

بانک ها می توانند از چت بات ها برای جمع آوری و تحویل داده های مشتری استفاده کنند


همچنین یک مورد کاربرد رو به رشد برای گپ های ربات AI در بانکداری وجود دارد . گرچه این رویکرد جدیدی نیست ، رباتهای تشخیص صدا که می توانند به سوالات ساده پاسخ دهند چندین سال است وجود دارد ، راه حلهای قوی ربات های چت یک مزیت جدید را ارائه می دهند : جمع آوری دقیق اطلاعات .

همانطور که توسط فوربس اشاره شد ، اگرچه بانک ها مقدار قابل توجهی از داده های مشتری دارند ، بسیاری از آنها داده های "مناسب" ندارند - اطلاعات خاص و متمرکز مورد نیاز آنها برای ارائه توصیه های مربوط و به موقع. این مزیت ربات های نسل بعدی است: توانایی جمع آوری داده ها در مورد تجربه مشتری از پایان به پایان ، و سپس ارائه این داده ها به نمایندگان خدمات مشتری در صورت تقاضا .

در عمل ، این موقعیت چت بات ها را در طول طیف مالی عملکردی تغییر می دهد. با انتقال این ربات ها به پایین جریان داده ها ، آنها نمی توانند عملکردی فراتر از ارتباطات مشتری جلویی را داشته باشند. آنها می توانند با ارائه بینش های خودکار و مبتنی بر داده ، به گفتگوی مجدد مصرف کنندگان با عوامل انسانی زنده کمک کنند .

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد