|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

ویژگی ها و مزایای مک بوک مانند تراشه های M1 ، پورت های بیشتر و وضعیت صفحه نمایش ارتقا داده شده است

امیررضا فروزان

اپل همچنین تاچ بار را می کُشد ! مک بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی به ترتیب از 1.999 دلار و 2.499 دلار شروع شده و هفته آینده عرضه می شود.

جدیدترین مک بوک پروهای اپل ویژگی های زیادی را که طرفداران درخواست کرده اند ارائه می دهد ، از جمله دوربین 1080p ، بازگشت کارت SD و اتصال قدرت مگ سیف - و حذف نوار لمسی بدنام اولد.

روز دوشنبه ، این شرکت مک بوک پرو 14 و 16 اینچی جدیدی را معرفی کرد که هفته آینده وارد فروشگاه ها می شود. و به گفته اپل ، هر دو محصول مورد بازنگری اساسی داخلی و خارجی قرار گرفته اند که وعده می دهد آنها را به قوی ترین لپ تاپ های بازار تبدیل کند.

 

مک بوک های اپل

 

مک بوک پرو دارای پوسته آلومینیومی نمادین است. با این حال ، اپل حاشیه های اطراف صفحه را نازک کرده است. در عوض ، آنها دارای یک درجه در اطراف دوربین وب هستند ، که در نهایت به 1080p به روز شده است ، که از وضوح وحشتناک قدیمی 720p رهایی یافته است. همین صفحه نمایش نیز از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می کند.

تمرکز دیگر اتصال است. این شرکت یک پورت اچ دی ام آی (HDMI) به لپ تاپ ها اضافه می کند ، بنابراین می توانید مک ها را به راحتی به یک صفحه نمایش یا تلویزیون خارجی متصل کنید. کانِکتور مگ سیف نیز برمی گردد ، اما با طراحی به روز شده که از قدرت بیشتری در سیستم پشتیبانی می کند.

 

کانکتور مگ سیف

 

ورودی مگ سیف

 

بعلاوه ، اپل نوار لمسی را کنار می گذارد و نوار اولد را با کلیدهای فیزیکی جایگزین می کند " برای ایجاد حس لمسی آشنا از کلیدهای مکانیکی که کاربران حرفه ای دوست دارند " شروتی هالدها ، مدیر خط محصولات مک اپل می گوید.

این شرکت می افزاید : " علاوه بر این ، شارژ سریع برای اولین بار وارد مک می شود و تا 50 درصد در 30 دقیقه شارژ می شود. "

 

کیبورد مک بوک پرو

 

M1 پرو و M1 مکس

 

اما فناوری که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد سیلیکون داخل آن است. سال گذشته ، اپل M1 را معرفی کرد ، اولین تلاش شرکت برای استفاده از پردازنده های مبتنی بر ARM در خط مک بوک. پردازنده چشمگیر بود. در آزمایشات ما ، M1 از لپ تاپ های مبتنی بر اینتل در معیارهای معینی استفاده کرد و عمر باتری فوق العاده ای را ارائه کرد.

در رویداد روز دوشنبه ، این شرکت تکرار بعدی را با M1 پرو و M1 مکس معرفی کرد که در مک بوک های جدید وارد می شوند. هر دو تراشه نشان دهنده نسخه های تقویت شده تراشه اصلی هستند و حاوی هسته های CPU و GPU بیشتری هستند ، در حالی که مصرف برق پایین است.

 

مقایسه اندازه چیپست های اپل

 

اپل هنوز از یک فرآیند تولید 5 نانومتری برای ساخت تراشه ها استفاده می کند. با این حال ، M1 پرو دارای دو برابر ترانزیستور برای پردازنده بزرگتر است. M1 پرو دارای یک CPU ناهمگن 10 هسته ای است که شامل هشت هسته با عملکرد بالا و دو هسته کارآمدی است. این می تواند باعث افزایش 70 درصدی عملکرد CPU نسبت به یک تراشه معمولی M1 شود.

 

ویژگی های چیپست اپل

 

حتی از سوی دیگر M1 مکس بزرگتر است. اگر هنوز چیپست 10 هسته ای ندارد ، این شرکت تعداد GPU از 16 در M1 پرو و 8 در M1 معمولی را به 32 در M1 مکس افزایش داده است ،. این تراشه تا چهار برابر عملکرد پردازنده گرافیکی را در مقایسه با تراشه استاندارد M1 به ارمغان می آورم و برای انجام کارهای رندر ویدئویی و مدل سازی سه بعدی ایده آل است.

 

M1 Max ویژگی های

 

به گفته اپل ، پیشرفت دیگر M1 پرو و M1 مکس " حافظه یکپارچه " است. به نظر می رسد این شرکت رَم و حافظه ویدئویی مک را در یک سیستم ترکیب کرده است ، به طوری که CPU و GPU می توانند از پهنای باند بالاتری از حافظه بزرگتری استفاده کنند.

در نتیجه ، سیلیکون M1 ارتقا یافته می تواند با توجه به معیارهای اپل ، از لپ تاپی که از پردازنده اینتل Core i7-11800H اینتل استفاده می کند ، هم در سرعت پردازش و هم در مصرف انرژی بهتر پیشی بگیرد.

 

قدرت پردازنده های اپل و مقایسه آن ها با بقیه

 

جانی روجی ، SVP اپل در زمینه سخت افزار ، ادعا می کند : " در اوج کار خود ، آنها 1.7 برابر عملکرد بیشتری نسبت به تراشه های PC دارند. در اوج عملکرد تراشه PC ، آنها عملکرد مشابه را با 70 (درصد) قدرت کمتر ارائه می دهند. "

همچنین در زمینه گرافیک ، این شرکت M1 پرو را با لپ تاپی که از GPU موبایل Nvidia RTX 3050 مجهز است مقایسه کرد. در همین حال ، M1 مکس با لپ تاپی مجهز به GPU موبایل Nvidia RTX 3080 مقایسه شد.

 

مقایسه عملکرد چیپ ها

 

 

در هر دو مورد ، تراشه عملکرد بیشتر یا مشابهی را در حالی که از برق کمتری استفاده می کند ، ارائه می دهد. تراشه M1 مکس تنها زمانی مناسب است که در برابر لپ تاپ MSI با پردازنده گرافیکی مجزا RTX 3080 با قدرت بیشتر نصب شود. با این حال ، روجی اشاره می کند که تراشه M1 مکس همچنان عملکرد مشابهی را در حالی که از کمتر از 100 وات قدرت استفاده می کند ، ارائه می دهد. او می افزاید : " این چیزی شنیده نشده است. این کارایی قابل توجه به این معنی است که عملکرد M1 مکس فوق العاده است. "

 

 

با این حال ، مهم است که توجه داشته باشید که اپل نحوه عملکرد معیارها را به طور دقیق فاش نکرده است. بنابراین منتظر بررسی ما باشید ، زمانی که ما واقعاً می توانیم تراشه ها را آزمایش کنیم.

از نظر عمر باتری ، اپل می گوید مک بوک پرو 14 اینچی می تواند تا 17 ساعت با یکبار شارژ دوام بیاورد ، در حالی که نسخه 16 اینچی می تواند تا 21 ساعت کار کند ، یا 10 ساعت بیشتر از مدل قبلی.

اپل پیش فروش هر دو مدل مک بوک پرو را از طریق Apple.com آغاز می کند. مدل 14 اینچی از 1.999 دلار شروع می شود در حالی که نسخه 16 اینچی با قیمت 2.499 دلار یا بالاتر به فروش می رسد. با این حال ، تنها مدل 16 اینچی را می توان با تراشه M1 مکس مجهز کرد که قیمت آن از 3499 دلار شروع می شود.

 

 

منبع : pcmag

 

 

 

 

 

 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد